UPC slutar att distribuera Eurosport!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Detta ramlade ner i inkorgen igår:

Till de www.eurosport.se prenumeranter som ser Eurosport via UPC

UPC slutar att distribuera Eurosport!

UPC har via sin informationskanal och hemsida annonserat att Eurosport försvinner ur deras utbud från 1 januari 2005 trots
att förhandlingar fortfarande pågår mellan UPC och Eurosport. UPC kan fortfarande välja att fortsätta distribuera Eurosport
men enligt information på www.upc.se väljer man istället att ta in andra kanaler och samtidigt höja kostnaden för
abonnenterna.

UPC:s kunder går då miste om Sveriges största och populäraste sportkanal. Eurosports tittarsiffror ökade förra året med 30%
i Sverige tack vare ett brett sportutbud och engagerade kommentatorer. Varje dag ser över 700 000 svenskar på Eurosport.
Enligt MMS (Mediamätning i Skandinavien MMS AB) har Eurosport hittills under 2004 störst tittarandel efter de fem stora
kanalerna: SVT1, SVT2, TV3, TV4 och Kanal 5. Stora tävlingar som Eurosport direktsänder från den närmaste tiden är bland
annat Australian Open i tennis, Dakarrallyt, skid-VM i Oberstdorf, alpina-VM i Bormio samt EM och VM i konståkning.

Från Eurosports sida beklagar vi om informationen från UPC stämmer då vi vet att det kommer att göra många av dem som är
abonnenter hos UPC besvikna när de inte längre kan se Eurosport bland sina favoritkanaler.

Många oroliga UPC-kunder som vill kunna fortsätta att se Eurosport efter 1 januari har redan börjat höra av sig till
Eurosport som tyvärr bara kan hänvisa dem tillbaka till UPC för att där uttrycka sin vilja att behålla kanalen eftersom
förhandlingarna enligt Eurosports sätt att se det fortfarande pågår.

Kundtjänst hos UPC nås på 08-578 250 50

Med vänliga hälsningar,

Eurosport. Television AB

Tel: 08-50 66 10 00

fraga@eurosport.se

Det är ju fruktansvärt! Hur ska jag nu kunna kolla på MotoGP?!
Jag säger upp mitt baspaket DIREKCT! :mad:

Men vafan, ja då är det ju inte mycket mer att göra än att köpa en parabol och spika upp..

Arrrghh...Jag bangar inte heller på en UPC-bojkott då jag har både kabel-tv samt bredband hos dem.

Last edited:
Vilka är UPC? Är det en egen leverantör som Canal Digital, boxer å viasat, eller är det en leverantör till leverantörerna?

hohoho, vilket fatalt misstag de gör.

Sen förresten visade EuroSport igår typ "spela kula" fast med större kulor. Vad är det för sport egentligen? Pelch eller vad det hette på engelska. Oerhört intressant att se på :rolleyes: Ibland undrar man ju varför EuroSport kan visa såna gay'iga medelåderssporter till 70åringssporter.

Nu har jag sagt upp mitt baspaket. Flickan på UPC sa att de låg i förhandlingar med Eurosport, men att de inte kom överens. UPC sitter nog inte med trumf på hand dock. Jag sa att om Eurosport kommer tillbaka så gör jag det också.

Dagens protestaktion genomförd. Jag kommer kanske att sakna alla quality daytime soap operas. Suck.

De håller på att mörka sanningen för dig Mattias. De enda förhandlingar som antagligen pågår är nog hur mycket extra de skall ta ut av oss abonnenter för att kunna erbjuda oss Eurosport som tilllägg...pack och utsugare är vad de är

Kommer Eurosport att kosta extra blir det en boxer här. Fast jag fruktar förändring.

Jag tycker viasatsport är en bättre sportkanal.Där visaa motorsport flera timmar varje dag. :tummenupp

oFFkeFF skrev:
Fungerar inte på central-antenn.

Funkar visst med central-antenn. Tror det beror på vad din förening/hyresvärd har valt att göra. Erbjuder man t.ex kabeltv så brukar möjligheten att köra Boxer inte finnas.

Annars är det bara att ställa en liten antenn i fönstret så är saken biff. Brukar kosta runt en 5 hundring.

Sa upp mitt baspaket från UPC till förmån för boxer för ett par veckor sen. Funkar skitbra med en trådantenn från en gammal FM-radio. Har man lite sämre mottagning funkar ju inomhusantenn suveränt i alla storstäder iaf.

Nu har jag tom råd med filmkanalerna.

Eurosport är ju reklamfinansierad så varför ska man betala
nån boxmånglare för att få se den.

parabol och dreambox = det mesta gratis

Jag är tyvärr en av dom som drabbas. Jag försökte ringa kundtjänst och hamnade som nummer 4 i kön. Efter 20 minuter hade jag fortfarande inte kommit fram.
Mailade istället och förklarade att jag och säkert många med mig kommer titta efter andra källor (boxer t.ex.) för att få se bra sport. Därmed ryker hela mitt paket hos UPC.
Tryck på UPC hårt för att vi ska få behålla Eurosport

Men beröva mig så jeffla vrövvigt! Vad gör man nu då? Orkar inte ha koll på Canal Digital och Boxer å allt vad det heter och hur det funkar. Finns det nåt bra utan att man måste montera parabolantenner och massa jox på husfasaden?

UPC's sunkna kabelmodem dissade jag för 4 år sen iaf, tilll förmån för Bostream.

Edit: Då missar man alltså nästa Paris-Dakar? :(

Last edited:
Tom skrev:
Boxer är väl ändå en enklare lösning.

Är det nåt att satsa på. Jag har sett att dom är grymt svartlistade och har haft konsumentombudsmannen efter sig i massor med ärenden. Man blir ju lite skeptisk.....

Men crap! Jag som fick tummen ur arselet endast för en månad sedan (har kollat MotoGP hemma hos andra) och nu ska Eurosport bort. Vad ska jag nu göra med all min tid. :3freak

RoLLER skrev:
Är det nåt att satsa på. Jag har sett att dom är grymt svartlistade och har haft konsumentombudsmannen efter sig i massor med ärenden. Man blir ju lite skeptisk.....

Kan ju bara meddela att du bor i det sämsta området i hela Stockholm för att använda Boxer. Min bror bodde på andra sidan vägen förut och då störde tydligen globen signalen så att det gick inte få in alla kanaler.

Kan ju hända att det blivit bättre nu för det var ett par år sedan. Men kolla upp innan du köper.

//J

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back