Upp på slangen med gixxern!

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Vi har ett öde flygfält här i Karlstad som jag och en polare (Dezert här på forumet) testade lite bakhjulsåka på...

Men tycker det är svårt, svårt som fan. Mot det var med XRen för den var det bara att koppla upp på 3an i 40km/h. Mer behövde man inte veta. Eller bara gasa på ettan.

Gixxern har jag fått halvhögt enligt dom som kollade på, enda sättet jag får upp den är att koppla på väldigt låga varv på ettan. Kör väldigt sakta runt 4-5000rpm och kopplar så sticker den till väders men alla säger att det ska räcka med gas på ettan? Fläskar jag ur den så går den upp lite vid 10 000 rpm men inte så att den slår runt direkt.

Så frågan är hur fan får jag upp skiten på ettan utan att köra i 20 km/h och hur får jag upp den på tvåan?

BTW, fett med creds till dom som kan köra högt och stabilt på bakhjulet med plastraket, det är ju assvårt om man jämnför med stånka! :rock :bow

Edit: Hojen är en Gixxer 750 -96.
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Jag har en 750 -92:a och jag får upp den genom att antingen som du säger koppla upp den på 1:an, dock runt 40-50Km/h, annars kör jag upp till ungefär det samma släpper av och gasar på tillsammans med ett litet ryck!

Har även drevat ner den 1kugg i fram och har du lyckats koppla upp den 3-4ggr på 2:an, men inte fler, tror dessutom att min koppling är lite halv dan.

Lycka till. Tycker ju att det inte ska vara så stora problem med din, men om du vill så kan vi byta hoj!! =))

övning ger färdighet!

/Niklas
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Jag kör lite med på/av på ettan och växlar till tvåan, kopplar på tvåan vid 7-9000 varv
, det känns som att jag har mer kontroll om jag kopplar på tvåan , men jag lär mig fortfarande ( är ingen stjärna med andra ord). jag har en gixxer 750 96:a
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Gixxer 600 -98 iofs. Tror inte det är någon större skillnad när man skall upp på slangen.
Gör som Swedie skrev i någon tråd.
Kör fram och tillbaka några gånger på en raka så du hittar när vridet kommer.

Flytta bak baken lite och knip till om tanken med bena.
Gasa upp till maxvrid (min 600 ca 7500-8000), släpp av så gafflen sjunker ihop sedan ger du full gas och vips så är du uppe (på min orginal 600 fungerar detta bara i 1:an än så länge).

Kan hända att du får hjälpa till genom att rycka till lite när du ger full gas.

Lycka till och öva aldrig ensam :tummenupp
 

750r Mange

Asfaltkungen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå (Hortlax)
Hoj
suzuki GSX750 R 96 mini grejer
Min 750 -96 ligger jag runt 4000 rpm på 1an släpper rullen och vrider på igen så kommer den fin fint på slangen.....
När jag plockar upp den på 2an så drar jag till 9500-10000 släpper rullen vrider på fullt och ett litet ryck i styret så vipps är du på slangen.Men var med för om du ligger på rätt varv när du rycker kommer den ganska fort på slangen....

Det är mitt tips Lycka till :hej
 

Johan R1

Leker me min nya R1
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
R1 -02 & Minimoto
Har oxå lite problem me att slanga..
På 1:an e de inga problem o få upp den (däremot att kvar den på slangen) 5000 släpp gasen o full gas så kommer den lätt..

Men på tvåan har ja provat både vid 8000, 10000 o 12000 varv men det händer inte ett skit inte ens om ja rycker (kanske nåra cm)

Behöver man koppla.. Har provat lite men de rycker till så inihelvete o den har inte kommit heller... Känns så okontrollerat!

Borde ju inte vara nåra probs me en R6 el?

:confused:
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Koppla är allt annat än okontrollerat när du har lärt dej.. jag använder tillåme kopplingen på min R1000 för att få ultimat kontroll :fakta

Gasa och dutta till på kopplingen med pekfingret... vips! så är du uppe på tvåan :

//jaG

Johan R6 skrev:
Har oxå lite problem me att slanga..
På 1:an e de inga problem o få upp den (däremot att kvar den på slangen) 5000 släpp gasen o full gas så kommer den lätt..

Men på tvåan har ja provat både vid 8000, 10000 o 12000 varv men det händer inte ett skit inte ens om ja rycker (kanske nåra cm)

Behöver man koppla.. Har provat lite men de rycker till så inihelvete o den har inte kommit heller... Känns så okontrollerat!

Borde ju inte vara nåra probs me en R6 el?

:confused:
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top