Vi har ett öde flygfält här i Karlstad som jag och en polare (Dezert här på forumet) testade lite bakhjulsåka på...
Men tycker det är svårt, svårt som fan. Mot det var med XRen för den var det bara att koppla upp på 3an i 40km/h. Mer behövde man inte veta. Eller bara gasa på ettan.
Gixxern har jag fått halvhögt enligt dom som kollade på, enda sättet jag får upp den är att koppla på väldigt låga varv på ettan. Kör väldigt sakta runt 4-5000rpm och kopplar så sticker den till väders men alla säger att det ska räcka med gas på ettan? Fläskar jag ur den så går den upp lite vid 10 000 rpm men inte så att den slår runt direkt.
Så frågan är hur fan får jag upp skiten på ettan utan att köra i 20 km/h och hur får jag upp den på tvåan?
BTW, fett med creds till dom som kan köra högt och stabilt på bakhjulet med plastraket, det är ju assvårt om man jämnför med stånka!
Edit: Hojen är en Gixxer 750 -96.
Men tycker det är svårt, svårt som fan. Mot det var med XRen för den var det bara att koppla upp på 3an i 40km/h. Mer behövde man inte veta. Eller bara gasa på ettan.
Gixxern har jag fått halvhögt enligt dom som kollade på, enda sättet jag får upp den är att koppla på väldigt låga varv på ettan. Kör väldigt sakta runt 4-5000rpm och kopplar så sticker den till väders men alla säger att det ska räcka med gas på ettan? Fläskar jag ur den så går den upp lite vid 10 000 rpm men inte så att den slår runt direkt.
Så frågan är hur fan får jag upp skiten på ettan utan att köra i 20 km/h och hur får jag upp den på tvåan?
BTW, fett med creds till dom som kan köra högt och stabilt på bakhjulet med plastraket, det är ju assvårt om man jämnför med stånka!
Edit: Hojen är en Gixxer 750 -96.