Uppdaterade SHs design!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag ändrade designen på SH en aning i med ett önskemål om att ändra hur sidan laddas i andra webbläsare än IE.

Hoppas ni tycker om förändringen? Skriv gärna. Jag kommer inte ändra den iofs (färgändringar dock ok), men ni får gärna säga vad ni tycker ändå ;)

Nicson

Already Gone
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Letar
Dra ner ljusstyrkan på monitorn lite isåfall. Det är bland de mörkaste tonvalen av grå och svart jag använt. :)

Carnivore menar menar nog detta fenomen dvs. att det inte är någon bakgrund på sidorna... (Firefox)

/Nicson

Bifogat

• sporthoj_vitt.jpg
    sporthoj_vitt.jpg
    158.7 KB · Visningar: 112

Nicson

Already Gone
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Letar
mh, black is back..

Ser att du håller på att jobba på sidan.. Tittar in lite senare =)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Working nästan as intended men det fenomenet jag beskrev i den andra tråden är borta. Bra jobbat!

Nu har jag andra roliga fenomen dock. Se nedan, det ser likadant ut i både Safari och Chrome (på Mac). Är det bara jag som har det så är det inget du behöver bry dig om... ;)

Bifogat

• bild.png
    bild.png
    79.1 KB · Visningar: 56

Spindisc

Vrooooooom
Gick med
25 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Working nästan as intended men det fenomenet jag beskrev i den andra tråden är borta. Bra jobbat!

Nu har jag andra roliga fenomen dock. Se nedan, det ser likadant ut i både Safari och Chrome (på Mac). Är det bara jag som har det så är det inget du behöver bry dig om... ;)

Nej inte bara du. Jag har samma förskjutning med FF 3.5.8 på Windows XP.

// Spindisc

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Fan va underbart! Bra jobbat hörrö!
Kunde du lösa det med annonserna till höger på samma sätt som du löste det med annonsen längst upp vore allt optimalt sen! Då kommer det bli fred på jorden och all sån skit av bara farten ;)

Nicson

Already Gone
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Letar
Bara en tanke

Ang. det gula på sidan.. är det tänkt att vara så? Ser lite underligt ut på en skärm med 1920x1080..

Första bilden visar hur det ser ut.. Andra och tredje bilden visar på alternativ som kanske ser mer naturligt ut.. Men jag vet inte, vad tycker folk?

/Nicson

Bifogat

• sporthoj_gula.jpg
    sporthoj_gula.jpg
    149.2 KB · Visningar: 75
  • sporthoj_gula_alt.jpg
    sporthoj_gula_alt.jpg
    144.3 KB · Visningar: 72
  • sporthoj_gula_alt2.jpg
    sporthoj_gula_alt2.jpg
    144.7 KB · Visningar: 65

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Ang. det gula på sidan.. är det tänkt att vara så? Ser lite underligt ut på en skärm med 1920x1080..

Första bilden visar hur det ser ut.. Andra och tredje bilden visar på alternativ som kanske ser mer naturligt ut.. Men jag vet inte, vad tycker folk?

/Nicson

Nej det ser inte underligt ut - det är bara du som har grott fast i 4:3 formatet - välkommen in i framtiden :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Jadu, att du har Adblock på är ju inte mitt problem ;)

Nicson

Already Gone
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Letar
Nej det ser inte underligt ut - det är bara du som har grott fast i 4:3 formatet - välkommen in i framtiden :tummenupp

Nejdå, jag tänkte bara att om det gula sträcker sig över hela bredden kanske "Välkommen tillbaka" listen också borde göra det så det inte ser ut som om det gula "läcker" ut ur centrum.. men va fan.. jag har säkert fel :)

Widescreen har jag dock ingenting emot :D

Bifogat

• widescreen_ass.jpg
    widescreen_ass.jpg
    24.4 KB · Visningar: 56

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Ser bra ut!
dock har jag bara svart på sidorna när jag är på förstasidan. När jag läser trådar är det vitt på sidorna. (har Firefox)

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Nejdå, jag tänkte bara att om det gula sträcker sig över hela bredden kanske "Välkommen tillbaka" listen också borde göra det så det inte ser ut som om det gula "läcker" ut ur centrum.. men va fan.. jag har säkert fel :)

Widescreen har jag dock ingenting emot :D

Har du rätt i - SWEDIE dra ut välkomstlisten mot sidorna......

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO