roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Var hittade du sådana kontaktuppgifter...? Det enda jag hittade på deras hyfsat genomusla websida var kontaktuppgifter för att ge feedback om just websidan...
Mailade trafikverket(kanelbulle)trafikverket.se och fick svar att de mottagit mitt mail och skulle besvara mitt ärende "så snart som möjligt". För ordningens skull bifogar jag innehållet:
"Rubrik: Felanmälan larmnummer 0771-921 921 svarsalternativ #4
Ärende: Hej,
I Er handlingplan för att motverka skador på grund av halkiga vägar uppger Ni ovanstående kontaktnummer när jag som trafikant uppmärksammar att t ex lagningarbeten icke skyltats adekvat eller saknas helt.
I Kalix kommun, vägsträcka länsväg 715 från Kalix mot Vitvattnet finns just nu omfattande lagningsarbeten med överskott av grus som helt saknar skyltning, vilket innebär stor risk för bl a mc-förare. När observatören tidigare under denna förmiddag försöker använda Ert larmnummer får denne endast ett felmeddelande och larmnumret fungerar icke.
Jag anser detta oerhört svagt då ett larmnummer aldrig får lämna en anmälare rådlös och kräver att TV omedelbart säkerställer att denna situation inte kan uppstå! I ett fall att tekniken slås ut måste en anmälare kunna få tala med en fysisk person, det handlar om Er egen nollvision.
Hela skeendet kan följas i denna forumtråd:*http://www.sporthoj.com/forum/showt...nskning-28-8-20-00-Ansvar-f%F6r-v%E4gstandard
MVH..."