Uppkörning i Malmö

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Tjenare

Det börjar dra ihop sig för uppkörning, såg att det fanns en tråd med tips/råd för Tullinge som hade hjälpt många.

Så det jag söker är alltså lite vägar, saker att tänka på osv när det kommer till uppkörning i Malmö, misstänker att VV har sina favoriter även i denna stad.

Uppskrivning den 20'e vilket inte borde vara några problem och sen bokning av uppkörning så nära inpå som möjligt :yoparty

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Ingen på hela forumet som har kört upp i Malmö? :D

Hur som helst så har jag bokat uppkörning 5/5, får skriva ner lite info efteråt för framtida körkortstagare

ben0

Unknown
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Jag körde upp i Malmö i höstas. Var extra uppmärksam på klöddiga av och påfarter till motorväg. Titta en extra gång på skyltarna och var bestämd i ditt val av väg. Flerfiliga vägar finns det gott om i stan så tänk på att tidigt placera dig i lämpligast fil.

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Nu när jag kört upp kan jag svara på min egen fråga

Starta i vanlig ordning på Bulltofta banan och begav oss mot Staffanstorp, sen vidare mot ...löv någonting. fin 70 väg med järnvägs korsning och lite sånt. Sen vart det mot Arlöv och centrala Arlöv där det vart lite höger regels åka, rondell mm.

Fick även vända på Landsväg under början av trafik delen.

Kanske inte till jätte mycket hjälp för "nästa generation" men det är i alla fall något.
Nordanå, Arlöv, Burlöv, Staffanstorp, Kirscheberg(stavning), Mariedal är annars populära mål/delmål fick jag veta.

vemsom

Guest
Körde upp i Malmö för två år sen. Tyckte instruktören/kontrollanten var jättetrevlig och hade absolut inte några konstigheter för sig. Kör som du skall så går det bra. Han jag hade (och varför någon annan heller?) försökte inte lura eller trixa något alls.

Det regnade som om domedagen var i antågande, men det gick fint ändå.

Lycka till!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...