Uppkörning i Skövde, tips?

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Partille
Hoj
Honda CBR 1000 F
Tjena!

Nu har jag äntligen fått ordnat med hoj å transport upp till Skövde :)

Är det någon här som har lust att ge tips på vad det e för slags vägar man kör på? Nåt speciellt man behöver tänka på där uppe?

Jag har aldrig kört i Skövde förut.

Tack på förhand! :) - Daniel
 

VLindgren

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Ort
Mariestad
Hoj
Röd/Vit 600
Bifogade med en karta över var själva konbanorna är, vet inte om du ska träffa din förättare där men jag hade iaf lite svårt att hitta till banorna, söker man på eniro visar den lite smått fel(kräsen), men det är iaf där punkten vid pilen är.

Kanske inte hjälper så mycket, men min kompis fick köra ut från industriområdet där banorna är, in på en liten kurvig väg, åka på den en bra bit och sedan tillbaka till vägverket genom stan. Det enda jag kan säga om högfartskonbanan egentligen är att den är fanimej inte som den visas på alla hemsidor, den är betydligt mer ihoptryckt. Hemma var det hur lätt som helst när man ställde upp den, men därborta fick man verkligen kasta hojjen för att klara undanmanövern :näsblod.
Jag körde upp på morgonen, och det var absolut inte bara solens fel,:rolleyes: jag klantade mig rejält, men man har svårt att se linjer osv på lite avstånd när solen speglar sig i asfalten. Jag missade på det (för dåligt med träning på den då jag klarade den så lätt hemma), och kom in helt fel till vändningen två gånger :( Men har ny tid på torsdag :)
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    211.9 KB · Visningar: 291

skäggstubb

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 600 SÅLD
när du kommer från E20 skara mot skövde ta vänster i första rondellen. sen höger i nästa rondell vid brandstationen. kör rakt igenom stan igenom (hmm tre trafikljus tror jag) rakt igenom nästa rondell mot askersund. rätt igenom nästa trafiklus. då har du först ö&b på höger sida åk några hundra meter och sväng vänster innan bygmax. så kommer du till en 4vägskorsning som du åker rakt igenom. I slutet på den vägen svänger du höger så är du framme.

hoppas de inte blev för rörigt

Lycka till!!!
 

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Partille
Hoj
Honda CBR 1000 F
när du kommer från E20 skara mot skövde ta vänster i första rondellen. sen höger i nästa rondell vid brandstationen. kör rakt igenom stan igenom (hmm tre trafikljus tror jag) rakt igenom nästa rondell mot askersund. rätt igenom nästa trafiklus. då har du först ö&b på höger sida åk några hundra meter och sväng vänster innan bygmax. så kommer du till en 4vägskorsning som du åker rakt igenom. I slutet på den vägen svänger du höger så är du framme.

hoppas de inte blev för rörigt

Lycka till!!!

Tack =) Man ska inte förlita sig för mkt på gps:en har jag märkt, så jag ska anteckna detta till resan :)


Har hört att det e mkt enkelriktade gator som man får köra på i Skövde, stämmer det?
 

skäggstubb

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 600 SÅLD
Har hört att det e mkt enkelriktade gator som man får köra på i Skövde, stämmer det?

nja.. de är ju en del enkelriktat i centum mest.. inte så mycke utanför.. jo de är ioförsig en allé i vasastan, vasagatan som dom tycker om att ta en tur igenom,, för där gäller högerregeln också..

jag behövde aldrig köra i centrum på min uppkörning..
 

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Skbg
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
när du kommer från E20 skara mot skövde ta vänster i första rondellen. sen höger i nästa rondell vid brandstationen. kör rakt igenom stan igenom (hmm tre trafikljus tror jag) rakt igenom nästa rondell mot askersund. rätt igenom nästa trafiklus. då har du först ö&b på höger sida åk några hundra meter och sväng vänster innan bygmax. så kommer du till en 4vägskorsning som du åker rakt igenom. I slutet på den vägen svänger du höger så är du framme.

hoppas de inte blev för rörigt

Lycka till!!!
Följ beskrivningen ovan till punkt och pricka så kommer du rätt - förutom att du svänger höger innan Byggmax. Lätt att skriva fel på vänster/höger ibland. :)
 

zTeve

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Övik
Hoj
Thunderace -96
Allmänt uppkörnings tips: Tänd bromsljuset vid varje högerregel korsning, de åkte jag på, spelade ingen roll att jag hade 2 fingrar på bromsen och att jag tittade noga vid korsningarna (så går de då man inte kört nått med körskola och lärt sig vad uppköraren vill se).
"du BLÅSTE ju bara på i 45km/h (50 väg) förbi korsningarna" var kommentaren...

(sen var de ju inte bara de som gjorde att de inte gick vägen, men hade jag gjort de hade de nog blive godkänt)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top