Uppkörning i Tullinge - hur ser ut?

extemp

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Sthlm Söder
Hoj
CBX750 -84
Hej!

Jag övningskörde privat och snart är det dags för uppkörning i Tullinge. En fråga till er, som körde upp där: hur ser uppkörningen ut där?

Problemet är att jag har fått tiden i förmiddagen, då jobbar min handledare och kan inte riktig ta ledigt denna morgon. Jag har bil utan nån dragkrok, så jag måste låna nån annans bil + släpvagn i fall jag vill åka ditt själv. Men... Skulle det inte funka att köra motorcykeln dit tillsammans med min handledare kvällen innan och lämna den där (eller tidigt på morgonen). Om jag får körkort, så kör jag hem själv, annars väntar jag på handledaren.

Skulle det funka i Tullinge?
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
det är en bom som spärrar vägen till flygfältet kvällstid om jag inte minns fel, du kan ju alltid lämna hojen i närheten och sen rulla ner den när det är dags. Uppkörnings kontoret/stugan är precis bakom bommen så om du vågar lämna hojen där över natten så funkar det nog. Kanske ser lite misstänkt ut att komma gåendes med hojen på morgonen bara.. kanske tror att du kört dit själv.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tror det fungerar helt klart... ligger på flygfältet och det finns gott om hus/skogspartier där du kan gömma bågen. Relativt lugnt/öde där uppe på kvällen/natten
 

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
Tror det fungerar helt klart... ligger på flygfältet och det finns gott om hus/skogspartier där du kan gömma bågen. Relativt lugnt/öde där uppe på kvällen/natten

Sen ligger det en polisstation väldigt nära flygfältet om jag minns rätt?:va
Körde upp i tullinge förra året å kolla runt lite några veckor innan. rör sig endel blåvita där på kväll/natt.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Sen ligger det en polisstation väldigt nära flygfältet om jag minns rätt?:va
Körde upp i tullinge förra året å kolla runt lite några veckor innan. rör sig endel blåvita där på kväll/natt.

Polisen har skola där typ 50 meter från fältet. Parkera den hos dem :)

Skämt åsido.
Rent praktiskt går det utmärkt att köra ner hojen och ställa den vid "kontoret" på uppkörningsstället. Man kan köra ner dit. (jag åkte ner dit å kollade innan min uppkörning).

Dock är det väldigt "offside". så om nån ser hojen och vill paja/sno den så kommer de vara helt ostörda.

Är det inte lättare att bara be nån kompis som har kortet att köra dit hojen på morgonen, och du åker bil? Bara langa fram nån hundring så går väl vem som helst med på det? (jag skulle gjort det gratis om det var nån jag kände).
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Vilken dag o tid ska du köra? Finns nog någon som kan hjälpa dig... du kanske till o me kan ställa den på mitt jobb... men då måste jag vetta när...
 

extemp

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Sthlm Söder
Hoj
CBX750 -84
Tackar för alla svar!

Pratade med VV-killar igår ang. frågan, dem hade inga problem med det.

Körde upp idag, men blev icke godkänt. Rättvist dock, måste öva mer på kurvtekniken.

MVH, Alexander
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top