Uppkörning i Vänersborg, svårt?

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Tja, har bokat en uppkörning drn kommande veckan i Vänersborg. Frågan till er som bor där runt eller rent av har kört upp i Vänersborg lyder så här: E det jobbig trafik/vägar, tätorter i vänersborg. Har aldrig satt min fot där, visst har man varit i Uddevalla/Trollhättan men Vänersborg, nopp.

Å en sak till, krypkörningen/undermanöverprovet ligger det långt utanför vänersborg eller är det precis mitt i? Så att säga.

cya..

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Halloj.

Jag har bott i Vänersborg i 2 år tidigare. Det är en rätt så enkel stad att köra i. Det enda som är lite besvärligt är att det är enkelriktat på de flesta gator i centrum. Kan inte komma på något direkt besvärligt ställe i stan på rak arm, men hojtar till om jag kommer på något.

Sen själva manöverkörningen är belagd på Terestads Center ca 10min utanför Vänersborg. Sök på eniro.se eller något sånt för att hitta dit.

Mvh / Danne

Mickeee

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Hoj
-
tjenare, jag körde upp där vid trestadcenter.. vi fick köra lite dalslandsvägar och sen in i centrum i vännersborg... vad jag blev VÄLDIGT paff över var att dom hade 60km/h inne i centrum på vissa ställen... hade aldrig sett det förut i uddevalla eller trollhättan.. men uppkörningen var busenkel med gubben jag fick i allafall .. gav dom som behövde flera försök vid krypkörning etc.

mvh mickeee

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
lilla vbg är busenkelt... men det kan bero på att jag kan alla gator i huvet. du kan läsa på lite om Nordstan (Vid Skräcklan), där är det som sagt en hel del enkelriktade gator.

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Hoj
660
Men om man bor och går på körskola i Thn kör man väl inte upp i vbg?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år