Uppkörning imorn , säkerhetskontrollen ???

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Okej , har som sagt uppkörning imorn , vill veta exakt allt man ska kolla på säkerhetskontrollen och HUR man ska kolla allt sånt?
Min olje lampa är trasig (den lyser hela tiden) kommer dom klaga på sånt osv?
/M

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
marcus_136 skrev:
Okej , har som sagt uppkörning imorn , vill veta exakt allt man ska kolla på säkerhetskontrollen och HUR man ska kolla allt sånt?
Min olje lampa är trasig (den lyser hela tiden) kommer dom klaga på sånt osv?
/M

Tror nog inte att dom kommer att klaga på sånt.Det dom vill kolla är du dina kunskaper är.Hur pass van du är os v. Te x en viktig grej är ju att dom du kommer fram till en korsning och ska svänga höger och passerar ett övergångställe så att du kollar över axeln mot övergångstället.
Du kommer troligtvis inte få genomföra hela kontrollen , dom säger kanske te x kolla el-system, bromsar, fjädrarna.

1.Om dom nu kommer att säga att du ska kolla el-systemet så ska du kolla, framlampan,(blinka os v) hel och halv, baklampan, bromslampan, blinkers.

2.Bromsar, inga problem bara att provbromsa.

3.Fjädrarna sätt dej på hojen, tryck ner framfjädrarna, och "dunka" ner baken på sitsen.

Ett tips är att du går till garaget och tränar på det så att det sitter tills imorrn ;-)

LYCKA TILL!

mvh
// Kalle

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Lindahl skrev:
Körskolorna har den

okey, får springa ner där då och inhandla den imorgon så har jag något att läsa nu när jag åker iväg och jobbar tre veckor uppe i östergötland utan internet :/ jävla byhåla där uppe men när jag kommer hem blir det någon form av 600 :D

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Kimze skrev:
okey, får springa ner där då och inhandla den imorgon så har jag något att läsa nu när jag åker iväg och jobbar tre veckor uppe i östergötland utan internet :/ jävla byhåla där uppe men när jag kommer hem blir det någon form av 600 :D
Det är fint i Östergötland ;)

Bara trevligt folk :D

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Kimze skrev:
haha jo det är fint där uppe faktiskt :)
Känner en väldigt trevlig flicka där uppe också, har saknat henne länge :crash :slicka
Ibland undrar jag hurvida det finns några _RIKTIGT_ fina flickor här, inte bara utsidan utan även någon som ligger på samma nivå =/

Men det finns några guldkorn, gäller bara att plocka fram dem ;D

Fina hojvägar framför allt!Även småland har massor av trevliga vägar i en skön skogsmiljö =)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kimze, jag har en MC-bok och ska till Linköping (i östergötland) den 10e-13e juni :) 150 spänn! (typ 350 ny)

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Lindahl skrev:
Haha då har du ju nått å göra på kvällarna! :D

Har du a kortet? begränsat eller?

haha :) jo iofs men dem dagar hon jobbar kan jag läsa ;)
Jag skall köra upp för begränsat efter jag jobbat :banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...