Uppkörning med feltypad hoj?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Misstänker att detta inte är möjligt, men ställer ändå frågan.

Det är så att min nyinköpta hoj är registrerad på fulleffekt, men hojen leveraras ommappad så att den följer begränsningarna för A begränsad. Med hojen får jag ett papper som en besiktningskille i princip bara ska sätta en krummelur på och sen är den omregistrerad. Tyvärr är det så att han som skulle ha ordnat detta till mig är bortrest och den första tiden som finns i skåne är 14 augusti (uppkörning på torsdag).

Frågan är alltså: om jag tar med mig detta pappret (och det vanliga reggbeviset såklart) till uppkörningen, kommer de låta mig köra upp på hojen?
 

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Benelli 1130 TNT
Kanske... Beror helt på handläggaren.

När jag körde upp för tung så lånade jag en TDM900 av BIKE Trollhättan.
Hade inga papper alls med mig men gubben sa att det va ok.. han kände igen hojen och visste vad den hade för effekt.

För dig blir det iof tvärt om.. men han kanske går med på att prova den,, då känner han ju iaf att den e strypt..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Mest troligt inte..Dom brukar vara rætt gnælliga, kollar reg.bevisen noga och så

Menar du att det bara finns en kille i hela skåne som kan godkænna det?
Antar att det måste vara en civilingenjør (som gør reg.besiktningar)?
ÆR det en reg.bes du ska gøra??

Jag har faktiskt svængt førbi bilprovningen (utan tid bokad)i lund en gång, och fick en båge omtypad
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Mest troligt inte..Dom brukar vara rætt gnælliga, kollar reg.bevisen noga och så

Menar du att det bara finns en kille i hela skåne som kan godkænna det?
Antar att det måste vara en civilingenjør (som gør reg.besiktningar)?
ÆR det en reg.bes du ska gøra??

nä alltså vilken reg.bes kille som helst kan göra det (om han har hand om MC) men eftersom att det är en operation som går på 10sec så hade det varit fint om han i trelleborg kunde lösa det då farsan känner dem, annars måste jag boka in en tid och det finns inga som är i tid :(
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
nä alltså vilken reg.bes kille som helst kan göra det (om han har hand om MC) men eftersom att det är en operation som går på 10sec så hade det varit fint om han i trelleborg kunde lösa det då farsan känner dem, annars måste jag boka in en tid och det finns inga som är i tid :(

Jag har faktiskt svængt førbi bilprovningen (utan tid bokad)i lund en gång, och fick en båge omtypad

Kænner en sån nisse i Hæssleholm men han ær på bilsidan tyvær

Ska snacka me en polare på bilprovningen i Lomma. Tror dom har nån ingenjør dær... Pmar om jag fåt i ordning på nåt

Annars hade jag ringt till alla stationer i skåne, bønat och bett och mutat med en stor prinsesstårta. det FINNS schyssta bes.killar :)
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag har faktiskt svængt førbi bilprovningen (utan tid bokad)i lund en gång, och fick en båge omtypad

Kænner en sån nisse i Hæssleholm men han ær på bilsidan tyvær

Ska snacka me en polare på bilprovningen i Lomma. Tror dom har nån ingenjør dær... Pmar om jag fåt i ordning på nåt

Annars hade jag ringt till alla stationer i skåne, bønat och bett och mutat med en stor prinsesstårta. det FINNS schyssta bes.killar :)

det hade varit verkligt schysst :kramar jo det lutar lite åt det nu, känner att jag inte har så gott om tid på mig :(
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Det är ju inte svårare än att ta sig till en annan station och fixa det!
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
ett problem är att jag inte har möjlighet att köra den var som helst, och i trelleborg ligger bilprovningen 200 meter från där hojen är


Hyra släp, du kanske har b-kort? kanske känner någon med b-kort?

Ring dom andra stationerna och hör om dom inte kan ta in dig snart. Sen ringer du en polare som har bil och hjälper dig hyra en kärra eller om du kan köra någons bil själv.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Dom kollar ju regbeviset vad där står för angiven effekt, allt annat skiter dom nog i. Jag fick nästan problem på min uppkörning då det stod i kilowattkolumnen; "20 OKÄND" (av någon anledning så skriv besiktningskillen så) och inte 20 kW.

Gör inte så. Inte värt att bli av med 840 kronor på ett så snöpligt sätt..
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag fick inte köra upp utan typintyg trots att det står 904cc inpräntat på cylinderfoten, fick åka hem.
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
nä alltså vilken reg.bes kille som helst kan göra det (om han har hand om MC) men eftersom att det är en operation som går på 10sec så hade det varit fint om han i trelleborg kunde lösa det då farsan känner dem, annars måste jag boka in en tid och det finns inga som är i tid :(

Du tror inte du kan rulla in på en trop-in-tid någonstans i krokarna då?
Jag skulle inte chansa att åka till uppkörningen med den. Skulle istället försöka få tag på en annan hoj.

Det dräller inte av uppkörningstider precis
 

Wilma

Wilma
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Bakom Stubbe 5
Hoj
Bulldog
Hyr en hoj från nån trafikskola eller på nåt mcställe.
VV är byråkrati o där e de hårda.

Lycka till med uppkörningen...:)
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
När jag körde upp, så var det en kille som inte fick köra.
Hade 1kw för mycket på pappret :huvet

Han fick låna min Z750, men kuggade på konbanan.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
jo jag kommer antagligen att låna en hoj, men jag vet inte vad det är för någon än :( och min egen hoj är så jäkla underbar att köra banorna med, därför som jag helst velat köra den.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top