uppkörning?

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
Jag har uppkörning nu nästa vecka och undrar en sak.
Ska köra upp på min dtr. Dock så går den piss... den går att jöra i en 70-80 om man drar på mera så går den ca 1 minut sen hackar den sönder och man får gå ner till en runt 70 på 5an för att den ska bli normal.
Kommer dom gnälla på att den går för sakta? Det står ju i papprena att den måste göra minst 90. Min gör ca 90 i typ 1 minut sen hackar den sönder. Den borde gå att köra med va?

Sen har ja lite elfel som att neutrallampan/oljelampan/blinkerslampan inte funkar.
Men de kollar dom väl inte?

/ThorskeN

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
haha jo det stämmer den måste göra 90. bromsprov i 90 å sen ska ni ju ut på motorvägen. att blinkersen inte funkar kommer han säkerligen märka och det blir pinsamt om du ska kolla elen på säkerhetskontrollen
fniss lycka till

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
ThorskeN skrev:
2387558 Okej.

Aja jag har ingen annan hoj att köra med så de får bli den ändå.

skulle rekomendera dig starkt att fixa det eller hyra hoj av trafikskolan. för du kommer kugga direkt om den inte gör 90, då du inte äns kommer klara bromsprovet pga för dålig fart.

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
den gör 90. så broms och sånt kommer jag klara om jag tar en fin lång accelerationssträcka, problemet är att om jag hyr måste ja köra med den och träna först och ingen jag känner har mc kort så jag kan inte göra det, om ja inte kör själv dvs. men det är nog ingen bra ide.

Jag har en kompis jag kan få låna hans dt125r av men den får jag inte låna och träna med, utan bara till uppkörningen isåfall men hans farsa vill inte att jag ska göra det. Hur stor skillnad kan de göra hans är en 92a och min en 89 hans går iaf som den ska och så, hur stor skillnad kand e vara att köra den?

Den går att köra i 90 i stunder sen börjar den hacka:S jag vet inte vad som är fel, och så har jag inte tid att fixa det innan, uppkörning på måndag. Cylindern e repig och de e därför den inte går bra, men hinner inte få den omborrad och så tills dess.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
ThorskeN skrev:
2387603 den gör 90. så broms och sånt kommer jag klara om jag tar en fin lång accelerationssträcka, problemet är att om jag hyr måste ja köra med den och träna först och ingen jag känner har mc kort så jag kan inte göra det, om ja inte kör själv dvs. men det är nog ingen bra ide.

Jag har en kompis jag kan få låna hans dt125r av men den får jag inte låna och träna med, utan bara till uppkörningen isåfall men hans farsa vill inte att jag ska göra det. Hur stor skillnad kan de göra hans är en 92a och min en 89 hans går iaf som den ska och så, hur stor skillnad kand e vara att köra den?

Den går att köra i 90 i stunder sen börjar den hacka:S jag vet inte vad som är fel, och så har jag inte tid att fixa det innan, uppkörning på måndag. Cylindern e repig och de e därför den inte går bra, men hinner inte få den omborrad och så tills dess.
du slösar bort dina pengar, du kommer inte ens att får göra klart när de ser att du inte har blinkers/knappt gör 90

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
jag har blinkers men blinkerslampan(den under varvräknaren funkar inte)
Den gör 90 men inte mera...

Aja får ringa och försöka få tag på nån hoj sen ut och köra lite i helgen nu.

Last edited:

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
-Rosen- skrev:
2387617 du slösar bort dina pengar, du kommer inte ens att får göra klart när de ser att du inte har blinkers/knappt gör 90

precis vad jag menade

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
okej... sitter och försöker ringa ifatt nån hoj ja får låna annars skiter ja i kortet fast de har kostat fint med kr

Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska