Uppkörning...

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Vaknar klockan 0345 och upptäcker att jag har ställt in klockan fel. Somnar om och vaknar igen en timme senare, går upp och gör mig i ordning till uppkörningen.
Farsan kör mig ut till trafikskolan där jag skulle möta trafikläraren och de tre andra som skall köra upp kvart i sex (sover aldrig dessa människor?). Efter att ha krängt på mig all utrustning säger läraren till mig att jag kan starta DTn. Den bara ”dog” när han skulle starta den.
Går ut o börjar kicka. Inget händer. Kollar bensinkran, choken och dödarknappen. Försöker igen. Fortfarande händer inget.
Läraren tar upp mobilen och ringen en kollega som skall köra ut mc:n till trafikövningsplatsen och så får jag ta en DR650 som är borrad till 705cc och tuffa dit på. Gissa om man kände sig mäktig när man är van vid en liten 125a och nu klockan 6på morronen får köra genom Malmö på en ”riktig” hoj.
Väl framme på trafikövningsplatsen sluter snart den andra läraren upp med 125an. Det visade sig det bara var stiftet som var trasigt, som tur var.
Börjar med att träna på garagesvängen, först åt höger sedan åt vänster, allt går fint sånär som på en vänstersväng. Försöker att koppla bort det och tränar istället på inbromsningarna och serpentinen. Hittills känns allt bra.
Sätter mig ner och väntar spänt på att killen från VV skall komma. Efter en halvtimme gör han entré. Presenterar sig och förklarar att han inte vill se nått världsrekord försök i körningen utan att vi bara skall ta det lugn och fint.
Efter att en tjej före mig blev kuggad på serpentinen blev det min tur. Är lite nervös inför garage svängen men allt funkar fint. Så jag sätter mig ner o tar en macka i väntan på att få köra i trafiken.
En timme senare är det dags för nästa fas fast nu är jag mycket lugnare och allt löper fint.
Efter ca 20 min ute i trafiken frågar VV killen om jag hittar tillbaka till trafikövningsplatsen.
Jag nickar till.
När vi kört igenom grinden tycker jag att det var otroligt kort tid som vi var ute. Samtidigt hör jag honom säga att jag kan parkera mcn och komma fram till honom sedan för att få reda på resultatet. Gissa om man var nervös!
Med stapplandesteg tar jag mig fram till domaren som meddelar att jag blev godkänd! Snacka om en lättnad!
När man äntligen kommer hem hinner man såklart bara med en liten runda innan regnet kommer men vad gör det. Nu kan jag ju köra när jag vill nu ;)

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
VV-kille: - Ja, det här ser ju bra ut... Här har du ditt körkort.
Öhh, vänta lite hur tog du dig hit egentligen?

Vastrix: Dt:n krånglade så jag fick tillåtelse att åka på en uppborrad 705cc suzuki dr.

VV-kille: Nähe? Är det sant?

Vastrix: Japp, det var mäktigt!

VV-kille: Jo, det kan jag tro, men då gör vi nog så att jag tar tillbaka den här lilla påskriften, så är du välkommen att försöka köra upp nån annan gång då du lärt dig vilka regler som gäller!

:D Då hade VV fått leta efter en ny uppkörningskontrollant.. Då denna mystiskt försvann efter en viss uppkörning.. hehe :D

GRATTIS! :squid

Kneedrag

Guest
Grattis :tummenupp

Glöm nu inte att köpa en lott på just den dagen varje år för det är verkligen din dag. Jag minns känslan :D

jag fick mitt mc körkort 22 maj detta året.

Japp Japp det är härligt att vara ute och crusa på min kawa i gb

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Conrad skrev:

-zip-
:D Då hade VV fått leta efter en ny uppkörningskontrollant.. Då denna mystiskt försvann efter en viss uppkörning.. hehe :D

GRATTIS! :squid

Jag funderade egentligen inte så mycket på det innan men om nått hade hänt hade jag bara skyllt på trafikskoleläraren. Det var ju hans idé :fakta

Poyjs

HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HONDA NSR125 R
GÖTT

Gottigt. GRATTIS :tummenupp :bow

Min Kontrolant gav mig typ 35 cm på garage.v. När man skall få typ 10 cm. :confused:

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Måste man göra nån sorts säkerhetskontroll av mc:n vid uppkörningen? Typ kolla däck, bromsar osv.

Poyjs

HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HONDA NSR125 R
Svar

Det är olika. Jag fick kolla lyse. Det var det ända :tummenupp

Ganska gött om man inte får mer menar jag :D

Garage .v. ger mig kalla korar :zpy :zpy :eek:

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...