Uppkörningar

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Är det någon som vet när dom stänger för vintern för uppkörningar? Jag har hört september ut, och oktober ut mm.
Känns inte bra att missa det nu... och vänta till typ april innan man får kortet.
 

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
beror ibland på väder och vind...förmodligen har dom Oktober ut...ring och hör med VV
 

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Kärringen på VV var helt galen. Hon visste inte när uppkörningstiderna skulle ta slut. Det är tydligen olika ibland. Iofs har jag också hört att de skiter totalt i vädret, och slutar efter ett exakt datum. Hoppas fan det är oktober ut åtminstone.... orkar inte vänta till början av Maj. Är det någon som har fått en tid nu i Oktober förresten?
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
va o snacka med nybrons i uppsala idag och dom sa att det var sista dagen idag som man kunde köra upp hos vägverket...
 

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Månadsskiftet April-Maj tror jag.... fan det är as långt!!!
Naton: Gäller det i hela Sverige då eller?
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
gringoo skrev:
Månadsskiftet April-Maj tror jag.... fan det är as långt!!!
Naton: Gäller det i hela Sverige då eller?

Nja, såsom läget ser ut nu vill jag låta den frågan vara obesvarad.


jag vet inte
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
När en kompis körde upp sa tanten 30septemper..

Jag körde upp första gången den 20maj. och det var andra veckan efter dom börjat..
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Någon som vet hur lång tid det får gå som max mellan ett teoriprov och en uppkörning?
 

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Ort
Umeå.
Hoj
R1
NatoN skrev:
va o snacka med nybrons i uppsala idag och dom sa att det var sista dagen idag som man kunde köra upp hos vägverket...

Den 17:e stänger VV, och det skall vara en rikstäckande bestämmelse... Men det är väl som det är sagt tidigare, om det snöar imorgon så stänger det förmodligen imorgon!

Kör själv den 16:e :rolleyes:
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Tjet skrev:
Någon som vet hur lång tid det får gå som max mellan ett teoriprov och en uppkörning?

Det är ETT år... när VV stänger för uppkörning för MC är väl olika på olika plattser i sverige... kan tänka mig att dom har stäng i typ norrlang å kör iaf en månad till i skåne..
 

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Bohuslän
Hoj
WR450, DB7
Ganska varierande skulle jag tro, har väl som de andra säger mest att göra med väder och vind. Själv har jag uppkörning den 22 oktober :rock
 

Bikacapa

SH Fånge nr 4748
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR 1000 K5, CRF 450 XM
gringoo skrev:
Kärringen på VV var helt galen. Hon visste inte när uppkörningstiderna skulle ta slut. Det är tydligen olika ibland. Iofs har jag också hört att de skiter totalt i vädret, och slutar efter ett exakt datum. Hoppas fan det är oktober ut åtminstone.... orkar inte vänta till början av Maj. Är det någon som har fått en tid nu i Oktober förresten?
Jag kör själv upp (i Sthlm) nästa tisdag. Enligt körskolan finns det inga fler lediga tider efter den 7/10. En jävla press man har på sig för att klara det. Hur kul är det att genomlida vintern med vetskapen att man får börja övningsköra igen i maj.
Ska fan klara det nu eller aldrig
 

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Bikacapa skrev:
Jag kör själv upp (i Sthlm) nästa tisdag. Enligt körskolan finns det inga fler lediga tider efter den 7/10. En jävla press man har på sig för att klara det. Hur kul är det att genomlida vintern med vetskapen att man får börja övningsköra igen i maj.
Ska fan klara det nu eller aldrig
Du får ju övningsköra hela vinterns osv.... i februari kan du boka uppkörningstid.
 

Bikacapa

SH Fånge nr 4748
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR 1000 K5, CRF 450 XM
Jag klarade kortet igår. Köper hoj imorgon GSXR 750. Får en sprillans ny 02-a för 89000:-.
Jag tar kort på den i helgen och postar för allmän beskådan.
Gissa om jag längtar till sommaren nu!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top