Uppkörningen idag.....

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Körde upp idag. Började med en säkerhetscheck. "Kolla bromsarna och alla lampor" sade mannen. Helt stiligt gick jag runt hojen och testade alla lampor, sedan kolla jag bromsarna, att beläggen inte var slut osv. Sedan var det 50-bromsning, helt elegant. Manöverbanan, garagevändning och 70\90 bromsningarna gick också hur bra som helst. Sedan var det ut och åka i trafiken.... gick skitbra tyckte jag och tillslut stannar vi.
"Tyvärr" säger mannen. "Du glömde att titta över axeln när vi korsade en cykelbana så jag kan inte godkänna din körning"
Jävlars skit. En sån liten grej pajjade typ allting...... :(
Får boka ny tid och ut och kämpa......

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
gringoo skrev:
Körde upp idag. Började med en säkerhetscheck. "Kolla bromsarna och alla lampor" sade mannen. Helt stiligt gick jag runt hojen och testade alla lampor, sedan kolla jag bromsarna, att beläggen inte var slut osv. Sedan var det 50-bromsning, helt elegant. Manöverbanan, garagevändning och 70\90 bromsningarna gick också hur bra som helst. Sedan var det ut och åka i trafiken.... gick skitbra tyckte jag och tillslut stannar vi.
"Tyvärr" säger mannen. "Du glömde att titta över axeln när vi korsade en cykelbana så jag kan inte godkänna din körning"
Jävlars skit. En sån liten grej pajjade typ allting...... :(
Får boka ny tid och ut och kämpa......

fasen vad tråkigt! Men det gick ju bra för övrigt, så fjuttiga små detaljer :(
Körde du upp via körskola eller som privatist?

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Lindahl skrev:
fasen vad tråkigt! Men det gick ju bra för övrigt, så fjuttiga små detaljer :(
Körde du upp via körskola eller som privatist?
Ja körde upp som privatist. Alltså ja blev så förbannad, ja tror ja hade kunnat köra om skiten och klarat det på plats.

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
NSR_Martin skrev:
Lider med dig, jävligt surt :(
ja det är för jävligt.... men ja ska boka ny tid imorn... då kollar dom typ bara på det jag gjorde fel sa dom....... så de kommer gå vägen

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Hoj
Gasgas SM 125
Fasen va surt och missa på en sån skitsak.. Du lär ju ha blivit godkänd om du inte var privatist?

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
gringoo skrev:
Ja körde upp som privatist. Alltså ja blev så förbannad, ja tror ja hade kunnat köra om skiten och klarat det på plats.

där har vi ju svaret, hade man gott via körskola hade dom inte brytt sig säkert, så fjantigt att dom ska vara petiga mot privatister :7peta :fatta! :dummer :rofl hugga... aja boka ny körning så klarar du det!

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Lindahl skrev:
där har vi ju svaret, hade man gott via körskola hade dom inte brytt sig säkert, så fjantigt att dom ska vara petiga mot privatister :7peta :fatta! :dummer :rofl hugga... aja boka ny körning så klarar du det!

Det är inte alls så konstigt att dom är petigare mot privatister, för om man har gått körskola så vet dom att man har fått alla instruktioner från en utbildad lärare som även har "godkänt" dig så att du kan göra en uppkörning.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
AlpinA skrev:
Det är inte alls så konstigt att dom är petigare mot privatister, för om man har gått körskola så vet dom att man har fått alla instruktioner från en utbildad lärare som även har "godkänt" dig så att du kan göra en uppkörning.

Japp det är sant. Men när jag körde upp så körde jag privat men med skolan. Dom var alltså också där. Det var 5 från skolan och 3 av dom kuggade så behöver inte vara så.

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
V.Andersson skrev:
Fasen va surt och missa på en sån skitsak.. Du lär ju ha blivit godkänd om du inte var privatist?
Vet inte, men ja har också hört att de inte gillar privatister som tror dom bara kan köra upp utan lektioner haha

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Lindahl skrev:
Hoppas det. Ska boka ny direkt imorn. Hoppas fan det inte är typ i september lr nåt

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
DJM skrev:
Japp det är sant. Men när jag körde upp så körde jag privat men med skolan. Dom var alltså också där. Det var 5 från skolan och 3 av dom kuggade så behöver inte vara så.
Jaja det är klart några kuggar. Bara för att man gått på körskola betyder ju inte att man alltid klarar det. Men ja blev fan förbannad, för ja klarade fan allt annat.

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
DJM skrev:

Så kan du ju inte heller resonera, eftersom de kanske gjorde grova tabbar i jämförelse med gringoos lilla (mkt tråkiga) tabbe.. det händer ju som sagt att folk blir kuggade från körskolan!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
AlpinA skrev:

Det är konstigt :fakta

Bara för man gått på körskolan är det helt okej att göra lite misstag på uppkörningen, men inte om man är privatist, har jag förstått dig rätt?
Får en körskoleelev vara nervös, men inte en privatist, låter inte det dumt? :va

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Vanish skrev:
Så kan du ju inte heller resonera, eftersom de kanske gjorde grova tabbar i jämförelse med gringoos lilla (mkt tråkiga) tabbe.. det händer ju som sagt att folk blir kuggade från körskolan!

Ja, de va inte menat till grongoos uppkörning utan ett svar till han som har texten i mitt meddelande. Har igentligen inget med den här tråden utan ville bara säga att de kan också hända. Sorry om det missförstogs.

/David

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Vanish skrev:
Nice som fan med lite medlidande haha tackar. Japp det är klart att dom ska kugga om dom gör tabbar också.... äckliga anti-privatister! haha

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
DJM skrev:
Gringoo varför ska du sälja hojen nu?
Ja har ju lagt ut alla pengar ja hade på den där bågen, så jag har inga pengar alls nu. Det är bättre att sälja den och köpa en billigare så att ja har råd me mc-kläder, hjälm, handskar, boots, tillbehör, och allt! haha, ja har köpt beyond my financial limits typ..... hör gärna av er om ni vet nån som är intresserad.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...