Uppkörningen...

falip

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 - 01
Tja gott folk jag var o körde upp för nån vecka sen och gubbjäveln kuggade mig på bromstestet han tyckte att ja kunde bromsa snabbare, allt annat gjorde jag perfekt...brukar dom vara så tjuriga eller hade han bara en jävligt dålig dag?:confused:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
brukar inte köra upp så himla ofta så jag vet inte hur dom brukar vara. Men jag kan tänka mej att den dagliga formen varierar högst ordentligt. Sen är ju frågan om du verkligen bromsade ordentligt.... Gav han dej en suck att bättra dina bromsresultat?

Bakhjulsabbe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
Honda hornet 600 - 03
Ingen anning, jag tror också det beror helt på vad du får för lärare. Vissa är stenhårda, vissa är lite mer "mänskliga". Man brukar få 1 chans till iaf. Men det är bara bromsa allt du har, utan att bakhjulet lyfter sig. Du sätter de nästa gång, Lycka till :)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
hur kan du ha klarat allt annat perfekt om du kugga på bromsningen? konbanorna är ju den lätta biten. finns miljoner fel som går att göra ute i trafiken. och jag gissar på att du varit för feg och tryckt för dåligt och därav haft en bromsning på 3 km.

bättre lycka nästa gång:tummenupp

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
På min uppkörning lackade han på min hoj, den var för gammal :va
Fan att jag inte la en kommentar om hans fläskbmw. :mad:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Ingen anning, jag tror också det beror helt på vad du får för lärare. Vissa är stenhårda, vissa är lite mer "mänskliga". Man brukar få 1 chans till iaf. Men det är bara bromsa allt du har, utan att bakhjulet lyfter sig. Du sätter de nästa gång, Lycka till :)

"lärare"?:va Dem är inga lärare, utan inspektörer som skall bedöma om du är lämplig att ha mc-körkort eller ej.

Och ja, dem är hårda vad det gäller bromsprovet. Jag har kört upp 3 gånger (1 för A1 och 2 för A-beg) och alla 3 gångerna var det någon som kuggade på bromsprovet.

Bara att nöta in det och sedan prova igen:tummenupp

Bakhjulsabbe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
Honda hornet 600 - 03
"lärare"?:va Dem är inga lärare, utan inspektörer som skall bedöma om du är lämplig att ha mc-körkort eller ej.

Ursäkta, trodde du förstod vad jag menade iallafall. Jag personligen tyckte bromsstestet va lättast. Kan iof bero på att jag bara tagit a1. Kan tänka mig att det är svårare med tung. Bara att öva btw :)

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Ursäkta, trodde du förstod vad jag menade iallafall. Jag personligen tyckte bromsstestet va lättast. Kan iof bero på att jag bara tagit a1. Kan tänka mig att det är svårare med tung. Bara att öva btw :)

Klart jag förstod vad du menade. Men det är skilland på lärare och förarprövare.
Håller med om att bromstestet är det klart lättaste momentet på uppkörningen, iaf 70-bromsningen.
Och vad är det för skillnad på att bromsa med en lätt och att brommsa med en tung:confused:
Det är ju precis samma princip, och är hojen man kör upp med (som dem flesta körskolehojar är iaf) utrustad med ABS så är det ju busenkelt att göra en säker och effektiv bromsning. Men det gäller ju även att det sitter där när man verkligen behöver det också:tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Du va helt enkelt för dålig! Vafan tog du upp tiden för? Det är fan kö och du kastar bort en tid på att inte kunna brommsa..

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Ingen
Och vad är det för skillnad på att bromsa med en lätt och att brommsa med en tung:confused:
Det är ju precis samma princip, och är hojen man kör upp med (som dem flesta körskolehojar är iaf) utrustad med ABS så är det ju busenkelt att göra en säker och effektiv bromsning. Men det gäller ju även att det sitter där när man verkligen behöver det också:tummenupp

125:an kunde man ta i för kung o fosterland. Den tunga va man tvungen att ha lite mera känsla med. Drog omkull 2 ggr, först i 70 o sen 90 när d va blött ute. Gissa om körläraren va nöjd när den börja läcka olja ur växellådan :) Fast d gick bra på uppkörningen iaf.....

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3174843 125:an kunde man ta i för kung o fosterland. Den tunga va man tvungen att ha lite mera känsla med. Drog omkull 2 ggr, först i 70 o sen 90 när d va blött ute. Gissa om körläraren va nöjd när den börja läcka olja ur växellådan :) Fast d gick bra på uppkörningen iaf.....
Det gör du ju på tung med men du får släppa efter snabbare bara.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy