Uppmaning om blodgivning

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hej på er.

Vi i Uppsala kör med jämna mellanrum samling vid Pumpen (vår plats i stan där hojåkare samlas) och beger oss till Akademiskasjukhuset för blodgivning!

Vi blev denna gån 9 personer som dök upp.
Några för allra första gången.
Andra riktiga veteraner som kör på tid (det går att tävla i allt :hihi )

Så vi tänkte utmana samtliga "Mc grupper i Sverige" på att bli årets blodgivar stad på Sporthoj.com.

Gör så här.

Samla ihop folk en dag och bege er till er lokala blodtapp.
Lämna blod, ät mackor, drick kaffe å juice.
Ha det trevligt på denna udda träffplats och ta en samlingsbild på hela gänget.
Lägg ut den i denna tråd och rapportera till mig hur många ni blev!

Kör sedan detta enligt blodcentralens normer.
AffeR1 i Uppsala ansvarar för våra samlingar och vi körde i går (051020) och det vore kul om vi alla körde ungefär samtidig så det blir rejs varje gång!!!

Så sätt igång och slå våra 9 deltagare stort! :tummenupp

/Patrik

Lägger en länk från vår senaste träff.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1715461&posted=1#post1715461
 
Last edited:

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Kanonide! :tummenupp

Nån med lite rutin i klubben som kan tänkas sig dra i lite spakar? Eller är det bara att åka dit kanske?
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
FredR1k skrev:
Kanonide! :tummenupp

Nån med lite rutin i klubben som kan tänkas sig dra i lite spakar? Eller är det bara att åka dit kanske?


Jag är blodgivare, och jag ska till blodcentralen nu på tisdag den 25:e kl 15:30. Nån som vill haka på ?

Tyvärr kan jag inte rucka på tiden den här gången, men vi kan ju göra gemensam sak nån annan gång, då jag bara följer med och introducerar er så gott det går. Tisdagar har blodcentralen öppet mellan 15 - 19, så det är en lämplig dag.

Nån som är med på en tömmning ? :tungan
 
Last edited:

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Ort
v-ås
Hoj
CBR 600RR-07
jag kan nog kanske tänkas hänga på :näsblod ..... första gången för en anna i sådana fall ...kansek skönt att ha någon att hålla i handen då :7peta

Pejo skrev:
Jag är blodgivare, och jag ska till blodcentralen nu på tisdag den 25:e kl 15:30. Nån som vill haka på ?

Tyvärr kan jag inte rucka på tiden den här gången, men vi kan ju göra gemensam sak nån annan gång, då jag bara följer med och introducerar er så gott det går. Tisdagar har blodcentralen öppet mellan 15 - 19, så det är en lämplig dag.

Nån som är med på en tömmning ? :tungan
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
humlan skrev:
jag kan nog kanske tänkas hänga på :näsblod ..... första gången för en anna i sådana fall ...kansek skönt att ha någon att hålla i handen då :7peta

Det är ingen fara, dom är så himla rara på blodcentralen.

Första gången får man svara på en hälsodeklaration, och man tar också prover. Efter detta får man ett provsvar, och sen blir man kallad till blodgivning.

Inga flera ?
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
alltså jag kan ställa upp på det mästa men en nål i armen kan jag tyvärr inte är det nått jag inte klarar så är det nålar. sorry :(
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Jag fölöjer med på ett vilkor! Att jag får ta nålen i halspulådern :blah

Äh, hänger väll på om det passar!
 

R-Sickan

Guest
No problemas
är blodgivare sedan många år......
Så jag hänger med och tappar ur lite.

R-Sickan
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kamikaze kid skrev:
Hej på er.

Vi i Uppsala kör med jämna mellanrum samling vid Pumpen (vår plats i stan där hojåkare samlas) och beger oss till Akademiskasjukhuset för blodgivning!

Vi blev denna gån 9 personer som dök upp.
Några för allra första gången.
Andra riktiga veteraner som kör på tid (det går att tävla i allt :hihi )

Så vi tänkte utmana samtliga "Mc grupper i Sverige" på att bli årets blodgivar stad på Sporthoj.com.

Gör så här.

Samla ihop folk en dag och bege er till er lokala blodtapp.
Lämna blod, ät mackor, drick kaffe å juice.
Ha det trevligt på denna udda träffplats och ta en samlingsbild på hela gänget.
Lägg ut den i denna tråd och rapportera till mig hur många ni blev!

Kör sedan detta enligt blodcentralens normer.
AffeR1 i Uppsala ansvarar för våra samlingar och vi körde i går (051020) och det vore kul om vi alla körde ungefär samtidig så det blir rejs varje gång!!!

Så sätt igång och slå våra 9 deltagare stort! :tummenupp

/Patrik

Lägger en länk från vår senaste träff.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1715461&posted=1#post1715461

Är redan blodgivare sedan många år tillbaka, tror inte man får tappa ur hur mycket som helst.. :3freak

Men hoppas många hoppar på detta!! :)
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Tillägger att tjejor får lämna var 4:e månad, killar är det väl var 3:dje eller nått sånt...
 

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 550 Tracker
Blodgivning

Det stämmer att man inte får lämna hur ofta man vill, men jag brukar lämna i Västerås & Uppsala & Örebro för dom har ingen koll på varandra :nurse . Nädå.
Jag är uppe i ca 35 liter blod och det känns alltid bra att göra en insats för den goda sakens skull.
Uppmaningen till att alla Lakritsremsor ställer upp är klockren.

*Anders*
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jag har (nog) inga problem med att lämna blod, man är väl karl (eller kärring) men tiden passar lite dåligt, det ska vara framåt 19.00 då.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
aRWe skrev:
Jag har (nog) inga problem med att lämna blod, man är väl karl (eller kärring) men tiden passar lite dåligt, det ska vara framåt 19.00 då.


Idag var jag o blodade lite. Humlan följde med, och gjorde hälsodeklaration och tog en massa blodprov. Sen fikade vi lite, dom har mumsiga mackor, damerna på blodcentralen...

Om jag fattat det rätt så är det följande personer som vill ha lite "hålla handen":

  • FredR1k
  • aRWe
  • Lunkan

Har jag missat nån, lägg till i listan.

Jag pratade lite med damen i receptionen där. Tisdagar har dom öppet till 19.00, men då är det mest med folk, och provtagningen tar en del tid av den "vanliga" blodgivningen. Jag erbjöd mig att ringa i förväg o förvarna, och det var nog bäst, även om dom inte var säkra på att det skulle gå "ändå".

Vi satsar på att vara där en tisdag 18:30, så även fjollträskaren får följa med.
Så - vilken tisdag passar ?

1/11 ?
8/11 ?
15/11 ?

eller ska jag bara bestämma ? Näe föressten... det måste passa för Lunkan också. Så kom igen - välj dag så åker vi dit. Låt inte det här rinna ut i sanden, bitte.
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Hade tänkt konsumera en ohällsosamt stor mängd alkohol i helgen, så till nästa tisdag borde blodet hunnit rena sig :va Så 8/11 tack!
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Lunkan skrev:
Hade tänkt konsumera en ohällsosamt stor mängd alkohol i helgen, så till nästa tisdag borde blodet hunnit rena sig :va Så 8/11 tack!
8/11 blir bra, ska försöka förhandla mig till att komma hem lite tidigare då!
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
r matte skrev:
alltså jag kan ställa upp på det mästa men en nål i armen kan jag tyvärr inte är det nått jag inte klarar så är det nålar. sorry :(

Gå dit och föklara att du vill lämna med är rädd för sprutor så kommer dom bli impade och hjälpa dig :Bugar . Du blir både av med din fobi och gör lite nytta.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
WestW skrev:
Gå dit och föklara att du vill lämna med är rädd för sprutor så kommer dom bli impade och hjälpa dig :Bugar . Du blir både av med din fobi och gör lite nytta.


ha ha nja du alltså jag är inte LITE rädd för nålar. sist jag skulle ta blodprov så va det nära att jag svimma på britsen :zpy
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
r matte skrev:
ha ha nja du alltså jag är inte LITE rädd för nålar. sist jag skulle ta blodprov så va det nära att jag svimma på britsen :zpy

Du kan ju hänga med som hangaround... du ändå inte får inte följa med i hemliga rummet där provtagningen sker... :tummenupp Om inte annat så kan du bearbeta dina demoner... :yoparty
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top