Uppsala forumet

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Vad händer?
Det är väldigt tyst och dött här!
Ser mest ut som om jag startar trådar om mat och dryckes relaterade evenemang som det är väldigt få som går på.

Återväxten verkar trög och gammlona har tystnat och köpt radiobilar och tv spel.

Hur ska vi få upp aktivteterna och få in lite nytt blod i Uppsala?
Vore trist om det blev ingenting av detta...
Tidigare var det trådar om ditten å datten på både gott och ont.
Skriv om era hojar och dela med er vad som händer i garagen runt om i länet.

Rejsåkarna kan ju dra lite storys om vinter halvårets uppladdning och vad som planeras till sommaren och rejs man kan åka och kika på.
Vi har ju tex förare i ProSuperbike och Superstock att kika på till sommaren.

Det blir lite enformigt om hela sidan innehåller trådar med texten AW var och varannan gång.

Skriv för tusan....:fakta

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Vi har gått i dvala.

Kort och koncist.

Edit: Det är alltid trevligt att läsa om vad andra har för planer inför kommande säsong, men risken är att det kommer vara lugnt med inlägg fram till i vår.
Det brukar vara så när de flesta ställer undan hojarna på vinterhalvåret.

Någon gång i början av året börjar det bli infekterat i det "stora" förumet och det börjas kastas skit på varandra. I mars är det värst, för att i april bli lugnt och behärskat när våra älskade hojar tas ut på vägarna igen.

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Blah!

Kanske pulkarace i eftermiddag?:D

Det måste vi göra om när det väl finns sånt där vitt skit på marken. Det var riktigt kul sist (-06 eller nått sånt). Jag var ganska säker på att det skulle sluta med en olycka när jag for med sjärtlappen utför den brantaste backen i sunnersta. :yoparty Det gjorde ont, men det var kul.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
I vårt garage är det tyst och mörkt. Fast i helgen som var fick jag iaf tummen ur och dränerade förknasarna, efter att ha funderat på det i ett par månader nu. :brinnerup

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Det måste vi göra om när det väl finns sånt där vitt skit på marken. Det var riktigt kul sist (-06 eller nått sånt). Jag var ganska säker på att det skulle sluta med en olycka när jag for med sjärtlappen utför den brantaste backen i sunnersta. :yoparty Det gjorde ont, men det var kul.

Haha det måste vi verkligen göra om!
För dem som vill friska upp sitt minne:

http://www.agora.se/~temp@ett.se/pulka

:backontop
Det brukar väl alltid vara extra lungt och segt på forumet denna årstid?

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
GlöggAW borde ju vara självklart!

Glögg är ju så gudomligt så man nästan(!!) överlever vintern.

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Jag får väl meddela alla glada RRdamer o herrar en liten rolig nyhet då...
Sålt min Kawa för nån vecka sedan o ska neråt på lördag o köpa en ny. R1:a från 2001, röd o fin va den o har endast gått 2700mil.
Så nu måste jag tyvärr ställa mig i det oändligt långa ledet R1:a ägare....men ta det lugnt Sara...
När jag fyllt 35 kommer jag o joinar ditt team istället. Då ska bara drömhojen av alla drömhojar inhandlas....
Rock on....

hanseno

Tänk efter före
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
*Såld*
Grattis Moody till ett bra val av hoj. Själv sålde jag min pärla i höstas! Inget fel på hojen, men jag måste fundera på vad jag ska göra i resten av mitt liv...

Hänger gärna med på nån glögg-aktivitet före jul!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Kan väl berätta vad som händer i "mitt" garage då... Håller på att istallera en Durbahn luftbox och försöker att göra den klar för nästa årsbesiktning, mycket jobb blir det med det iaf...:gnissla
Ta bort xenon
byta pipor
byta blinkers fram & bak
Byta regplåt

Allt detta för 1 dag för att sedan sätta tillbaka allt igen.... Är man klok eller?:yoparty

En fråga, måste man mappa om den efter bytet av luftfilterbox? Jag vill ju att den ska gå optimalt!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kan väl berätta vad som händer i "mitt" garage då...

En fråga, måste man mappa om den efter bytet av luftfilterbox? Jag vill ju att den ska gå optimalt!

Klok och klok... :D

Gissar att den kommer få mer luft när du byter boxen.
Så en bänkning med efterföljande justering är på sin plats.
Den kommer troligen gå snålt med följden att du får en krokig effektkurva och den kommer inte vilja varva ur optimalt.

Som alltid när det hängs på effekthöjande skojprylar så går det med största sannorlikhet sämre än innan tills man justerat bränslet efter skojprylarna.

Bänk finnes.:)

mickelin

Guest
I mitt garage rostar vertygen sakta bort. En massa material ligger i vägen för diverse ideér som jag har.
I mitt garage som jag har i huvudet händer det desto mer! En Buell XB9R får just nu kompressor monterad och allt onödigt bortplockat. Varje helg är jag ute och rastar crossen som står bredvid buellen. Min gamla bmw 325 som är söndertrimmad får rörram byggd i ett hörn. Och en ny kolv istället för den gamla som inte höll. Min gamla chevapickup rullas in ibland och i fantasin är den inte trasig utan en turbosats håller på att passas in. Tänker köra med den så att det rostiga flaket kommer lossna och förintas i atomer. På nätterna drömmer jag om hur fint 325:an låter när jag ger mellangas för nedväxling inför en skön kurva på vägen mellan bärby och rasbo.
Buellen tänker jag highsida på gelleråsen. Troligen i sista kurvan ut på rakan där jag kommer få hålla i mig allt jag kan eftersom den kompressormatade motorn egentligen är för stark för de förtvinade musklerna i mina svaga händer. Känslan när jag precis kommer ut på rakan med skönt ställ (0.2 sekunder innan min highsider) lever jag på under resten av mitt år medans jag rehabiliterar ett brutet ben, en trasig hand och min 20:e hjärnskakning.

Och nu går jag nog ut i garaget på riktigt och städar!

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Jag har inget garage, äger inget motordrivet fordon (men får låna flickvännens Opel ibland :näsblod). Jag åker tåg till arbetet.

Jag är alltså den moderna miljömedvetna hjälten som tar sitt ansvar för planeten :D :yoparty

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
I mitt garage har det byggts två stora blomlådor av överblivna plankor. (För ett par veckor sedan iofs.) Sen har det inte varit någon aktivitet alls där tills ikväll, då jag ställde ut en stor bunke med pepparkaksdeg. :)

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Nu e jag hemma med min nya hoj....tjohoooooo.....
E det inte vår snart????

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...