Uppsala RoadRunners - banåkningstråden!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Banåkningstråden!

Jag tänkte att det kunde vara på sin plats med en tråd om banåkning, för att lättare få en översikt över vilka tillfällen som bjuds, och även lättare kunna snacka ihop oss för eventuell samåkning.

Tänkte börja med att lista de åkningar som jag i dagsläget känner till. Längre fram i vår lär det säkerligen dyka upp fler, och får ni nys om något så lägg in det här! Jag håller på att snacka mig in på ett par ställen för att se om det finns möjlighet för oss att få göra någon form av gruppbokning i förväg, innan platserna släpps för allmänheten så att säga. Men det får jag återkomma till när jag vet mera.

Så, var, när och med vem kan man köra bana då? Joo....

Miinin Racing ordnar följande dagar, samtliga på Gälleråsen utanför Karlskoga:

12/5
26/5
24/6
6/7
30/8

Samtliga dagar kostar 850 kr. Mer info på Miinin Racing

Bike Events har en mängd banåkningsdagar inplanerade. Dock verkar det som om de kommer att hålla sig i den södra delen av landet i år, därför lägger jag inte upp de åkningarna här. Info hittar ni på deras hemsida.

12/6 blir det banåkning på Gotland Ring med sporthoj.com. Info finns här på forumet som de flesta vet. Liwa1 kommer även att vara med och ordna ytterligare bandagar som ni få hålla utkik efter här på SH.

Racingworld kommer enligt deras hemsida att ordna ett antal dagar på Kinnekulle Ring. När är dock inte officielt ännu. Uppdaterar här när info lagts upp på deras hemsida. Jag har slängt ut en förfrågan till dem om det vore möjligt för oss att förboka ett antal platser, men väntar fortfarande på svar.

Vecka 31 anordnas Bike week på Gelleråsen. 26-28/7 är det banåkning för allmänheten, och dagarna omedelbart efter går en av deltävlingarna i Scandinavian Open av stapeln. En hel hojvecka som inte går att missa!

Vidare är ett hett tips att hålla utkik på www.nickes.nu
Där finns en kalender med ytterligare privata bandagar som anordnas av klubbar osv. Har man tur har de platser över som man kan boka. Dessa är oftast billigare, men erbjuder inte instruktörer i samma utsträckning.

Som sagt, fyll gärna på med uppgifter och rätta mig om jag har skrivit fel nånstans här ovan. Krydda också gärna tråden med vilda storys om era banupplevelser och släng in lite skrytiga bilder så att vi kan locka med så många som möjligt på banåka! :D

Last edited:

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
http://www.lms.se/

Linköping har kvällar och helger med racing och trafikövningar.
vet inte om Midlanda har måndags körning i år också.

Återkommer när det drar ihop sig, så vi blir ett gäng.

Edit: rättade till länken.

Last edited by a moderator:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Nu har jag fått klartecken av Racingworld om att vi kommer att få göra en gruppbokning hos dem. Vi kommer alltså att få företräde till ett antal platser vid någon av deras körningar på Kinnekulle Ring. Det är så nära en egen bankörning som vi kommer att kunna ordna, och Kullen är en riktigt skojjig bana, så missa inte detta tillfälle att ha en skoj heldag på bana med gänget! Saxat från nickes.nu:

"Banan är mycket krävande, det finns inga partier man kan ta det lugnt den svänger konstant har en del nivå skillnader. Vilket är en av anledningarna man gillar den så mycket. Räckena är lite väl nära och avåkningssonen lite väl kort. Ny asfalt på hela banan 2002. Banlängd: 2072 meter." Se banskiss nedan. Banan ligger strax utanför Götene (mellan Mariestad och Lidköping).

Vi har inte diskuterat några detaljer ännu, men mer info kommer snart. Den som vill ha förhandsinfo får skicka PM till mig. Vill inte lägga ut några datum här på forumet innan allt är klart.

Jag vore tacksam om ni som är intresserade kunde skriva upp er här nedan, så att jag vet på ett ungefär hur många platser vi behöver. Då menar jag att ni som är seriöst intresserade av detta tillfälle, och inte att ni skriver upp er bara för sakens skull.

Bifogat

• kinnekulle2.JPG
    kinnekulle2.JPG
    75.3 KB · Visningar: 78
Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
För att läska er lite! :banana

Bifogat

• Kullen 1.jpg
    Kullen 1.jpg
    62.3 KB · Visningar: 67
  • Kullen 2.jpg
    Kullen 2.jpg
    64.9 KB · Visningar: 71
  • Kullen 3.jpg
    Kullen 3.jpg
    89 KB · Visningar: 71

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
För alla som ska på Lelleträffen på Gotland kommer det att bli körning på den banan. Kommer att bli provkörning av CBR1000RR, nya R1:an, Supermotarder mm. En dag kommer att ingå och en till dag kommer att vara öppen mot avgift har jag för mig.

Pinguin: Jag kan inte boka in mig på bankörning än men jag hoppas kunna hänga på så mycket det går, återkommer när jag vet mer.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag förstår om man inte vill lämna ett definitivt ja ännu, eftersom jag inte lagt ut nåt datum ännu. Men för att kunna förhandla med Racingworld behöver jag ju veta hur många som vill åka. Jag har fått flera datum av Racingworld så eventuellt kommer det ges mer än en chans. Första åkningen kommer att vara tidigt i maj, en söndag, vilket blir en perfekt start på säsongen.

Blir vi ett gäng så kommer det definitivt bli en av säsongens höjdardagar. :fakta

Så se nu till att få tummen ur här, torrbollar! :7peta

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Penguin skrev:
Jag förstår om man inte vill lämna ett definitivt ja ännu, eftersom jag inte lagt ut nåt datum ännu. Men för att kunna förhandla med Racingworld behöver jag ju veta hur många som vill åka. Jag har fått flera datum av Racingworld så eventuellt kommer det ges mer än en chans. Första åkningen kommer att vara tidigt i maj, en söndag, vilket blir en perfekt start på säsongen.

Blir vi ett gäng så kommer det definitivt bli en av säsongens höjdardagar. :fakta

Så se nu till att få tummen ur här, torrbollar! :7peta

Har påven lustig mössa ?? Skiter björnar i skogen ?? Har matt-affären REA
:) Du vet var jag står, eller sover *ASG*....

Ja e på och jag vågar nog svara för Trigger som är på semester
i nuläget.....

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Får Pingvinen stryk av snömannen? (Mest bara för att fortsätta trenden i föregående inlägg.)

Jag är fetpå! :yoparty

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
jag är på !! :tummenupp men inte i maj...

Det står inget om pris, vad kostar det ungefär :va

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Vessingsboda, Gelleråsen, Kullen, Midlanda, Rörken :banana

Jag kommer att åka på det mesta, bara jag får semester och det finns stålar på kontot :tummenupp

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
banåkning

jag och min bror preppen kommer att vara på så många banåkningr som vi kan i sommar och gälleråsen ligger ju nära och bra :yoparty .

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag kommer att försöka se till att vi får förboka på två av Racingswolds åkningar. Den första körs 2/5, alltså en söndag. Den andra körs 5/7 vilket är en måndag.

Om jag nu skall kunna göra upp med dem om körningen i maj så måste jag veta hur många som vill åka. Jag kan ju tillägga att det är ganska sällsynt med banåkningar på en helgdag, så passa på när ni inte behöver ta ledigt från jobbet.

En intresseanmälan är inte på något sätt bindande. Så har ni för avsikt att prova på att köra på bana i år, så har ni här ett gyllene tillfälle. Priset lär väl hamna på ca 600 kr skulle jag gissa på.

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Penguin skrev:
Jag kommer att försöka se till att vi får förboka på två av Racingswolds åkningar. Den första körs 2/5, alltså en söndag. Den andra körs 5/7 vilket är en måndag.

Om jag nu skall kunna göra upp med dem om körningen i maj så måste jag veta hur många som vill åka. Jag kan ju tillägga att det är ganska sällsynt med banåkningar på en helgdag, så passa på när ni inte behöver ta ledigt från jobbet.

En intresseanmälan är inte på något sätt bindande. Så har ni för avsikt att prova på att köra på bana i år, så har ni här ett gyllene tillfälle. Priset lär väl hamna på ca 600 kr skulle jag gissa på.
Snackar du Knutstorp nu eller?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Penguin skrev:
Jag kommer att försöka se till att vi får förboka på två av Racingswolds åkningar. Den första körs 2/5, alltså en söndag.

Om jag nu skall kunna göra upp med dem om körningen i maj så måste jag veta hur många som vill åka.

Och jag måste meddela att jag absolut vill åka :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...