upptryckta tuttar. rumpor . stringtrosor. magar

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
GSX-R 600
Bra skrivet! Gäller ju faktiskt inte bara tjejer... Killar har ju också en hel del att tänka på. Men det som du skriver gör att man börjar fundera på vad som egentligen händer när klädesafärrer lanserar "sexiga" underkläder för treåringar... shit asså

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Kan inte låta bli att tänka på hur politiskt korrekt den här texten är. Inget illa ment mot dig Jannica eller så.
Men det jag råkat ut för är inte att killarna vill ha tjejjerna så där perfekta. Det är bara tjejjerna själva som är ute efter det... eller så lever jag i en umgängeskrets där vi är exemplariska... men det har jag lite svårt att tro. Att det sen i reklamerna framställs som underbart att ha mens med just det mensskyddet är väll inte så konstigt? Det är ju det som är reklamens uppgift. Skulle de säga att damen i fråga mår lika mycket skit som annars så skulle ju ingen köpa produkten?

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Otroligt bra BB!!!!! Jag började själv tänka, Nu inser jag vilket muppigt sammhälle vi bor i och fått en bättre bild av VARFÖR tjejer hackar ner på varandra.. Som sagt BB BRA GJORT!!!Din artikel har nog fått ånga att tänka till! :)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Även om ämnet är intressant så är det tyvärr väldigt uttjatat, vilket gör det svårt för mig att ta denna och andra liknande artiklar på allvar. Inte bara för att det publiceras en om dagen i allehanda tidningar och på internetsajter, utan också för att diskussionerna aldrig leder någonstans.

Kvinnor kan klaga hur mycket som helst på alla sneda ideal som finns, men varför får inte killar göra det? Bara för att provocera lite så drar jag några paralleller mellan kvinnliga irritationsmoment och manliga diton. Jag drar inga slutsatser, det får ni göra själva.

Porrfilmer
Många hävdar att de görs uteslutande för män. Därför har kvinnorna stora, fasta bröst, hårlösa kön och docklika ansikten. Speglar det verkligheten?

Jämför: hur ser männen ut? Är det normalt att vara pumpad som Arnold, ha en 25 cm lång penis och kunna hålla på i flera timmar utan paus?

Reklam
H&M:s reklambilder har framkallat starka reaktioner hos kvinnor i allmänhet och feministiska organisationer i synnerhet. Varför? För att de anser att kvinnor objektifieras och framställs som identitetslösa leksaker som enbart existerar för att tillfredställa männen.

Jämför: hur ser den genomsnittliga reklamplanschen för tex. kalsonger ut, och överensstämmer den med hur killar i allmänhet ser ut?

Det här var bara två, jag kan dra fram betydligt fler om ni vill.

Och Jannica, ta inte det här personligt. Din artikel hade säkert skänkt mig mer glädje om den hade tagit upp något som inte är uttjatat.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
DreeTman skrev:
Kan inte låta bli att tänka på hur politiskt korrekt den här texten är. Inget illa ment mot dig Jannica eller så.
Men det jag råkat ut för är inte att killarna vill ha tjejjerna så där perfekta. Det är bara tjejjerna själva som är ute efter det... eller så lever jag i en umgängeskrets där vi är exemplariska... men det har jag lite svårt att tro. Att det sen i reklamerna framställs som underbart att ha mens med just det mensskyddet är väll inte så konstigt? Det är ju det som är reklamens uppgift. Skulle de säga att damen i fråga mår lika mycket skit som annars så skulle ju ingen köpa produkten?

"Idealen är något vi bygger upp själva"
Vad jag menar med det att vi bygger upp något vi tror att det motsatta könet gillar. Självklart är det deras uppgift, men jag anser ändå att reklamerna är dömda.
Jag tar inte alls illa upp. Lite åsikter är alltid nyttigt att höra.
Såvida man kan respektera dom.

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Tokbra skrivet :tummenupp
Väl formulerat och genomtänkt samtidigt som det verkar komma från hjärtat.
Tur att det finns fler än jag som upptäckt,och vägrar gå med på, att samhället ser ut som det gör idag.

Är man inte perfekt för att man inte ser ut som alla andra?
jag är kort,har kort hår och är inte supervältränad.
då kan man fråga sej, duger jag verkligen för det?

man kan börja tvivla i det här samhället, samhället där jag som har 34-36 i klädstorlek på vanliga affärer men på Hennes & Mauritz-den mest ungdomsinriktade klädaffären i hela norrland kan jag knappast ens försöka pula in mej í en 36'a, om ens en 38'a. har aldrig vågat prova 38'orna när man står i de där kliniska skenet i provhytten blek,med orakade ben och byxor som man inte får igen med tårarna i halsen..

Mycket fint skrivet BIKERBITCH,
ser fram emot fler artiklar-alla artiklar på sidan var fina!

Eders//Linn-som är så långt från "perfecto" man kan komma.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
McB - Jag vet att ämnet är rätt uttjatat. men jag valde att skriva om detta ändå. Och varför jag just sätter kvinnors ideal i centrum är självfallet för att jag själv är tjej.
Jag håller absolut med dig om det där du skrev om porrfilm och underklädesreklamer, till en viss del.

Trist att jag inte kunde skänka dig någon glädje med artikeln. Du får väl ta o frolla dig glad istället vännen :hej

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
McB skrev:

Porrfilmer
Många hävdar att de görs uteslutande för män. Därför har kvinnorna stora, fasta bröst, hårlösa kön och docklika ansikten. Speglar det verkligheten?

Jämför: hur ser männen ut? Är det normalt att vara pumpad som Arnold, ha en 25 cm lång penis och kunna hålla på i flera timmar utan paus?

Reklam
H&M:s reklambilder har framkallat starka reaktioner hos kvinnor i allmänhet och feministiska organisationer i synnerhet. Varför? För att de anser att kvinnor objektifieras och framställs som identitetslösa leksaker som enbart existerar för att tillfredställa männen.

Jämför: hur ser den genomsnittliga reklamplanschen för tex. kalsonger ut, och överensstämmer den med hur killar i allmänhet ser ut?

F*n, där sa du något. Det där med de överpumpade killarna osv. är ju sådant man aldrig tänker på. Beror det kanske på att killar inte är lika fixerade av att jämföra oss med andra... eller att tjejernas synpunkter om dessa ideal har satt sig i fokus så att våra blivit bortglömda?

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
McB skrev:
Även om ämnet är intressant så är det tyvärr väldigt uttjatat, vilket gör det svårt för mig att ta denna och andra liknande artiklar på allvar. Inte bara för att det publiceras en om dagen i allehanda tidningar och på internetsajter, utan också för att diskussionerna aldrig leder någonstans.

Kvinnor kan klaga hur mycket som helst på alla sneda ideal som finns, men varför får inte killar göra det? Bara för att provocera lite så drar jag några paralleller mellan kvinnliga irritationsmoment och manliga diton. Jag drar inga slutsatser, det får ni göra själva.

Porrfilmer

Reklam

Och Jannica, ta inte det här personligt. Din artikel hade säkert skänkt mig mer glädje om den hade tagit upp något som inte är uttjatat.

:fakta
håller med ..

bra artikel, med tyvärr lite objektivt sett, dvs från kvinnans synvinkel..

ps hoppas du rakar dig,annars tycker jag synd om killen din :p

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Dwd- Objektiv javisst. men som jag sa. Jag är själv tjej, lättast att skriva om kvinnliga ideal än manliga. Jag har inte fått kläm ännu på hur ni tänker. Men eftersom vi har ett par duktiga skribenter här så får ni väl ta saken i egna händer och skriva en uppsats om Manliga Ideal.

ps. hurvida jag är rakad eller inte låter jag vara osagt. för ingen bryr sig ett jota ändå. Men jag kan säga som så. Ber någon kille om att jag skall raka mig så skall han göra detsamma ds.

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Bikerbitch skrev:
McB - Jag vet att ämnet är rätt uttjatat. men jag valde att skriva om detta ändå. Och varför jag just sätter kvinnors ideal i centrum är självfallet för att jag själv är tjej.
Jag håller absolut med dig om det där du skrev om porrfilm och underklädesreklamer, till en viss del.

Trist att jag inte kunde skänka dig någon glädje med artikeln. Du får väl ta o frolla dig glad istället vännen :hej

Givetvis förstår jag att du skriver artikeln ur en kvinnas synpunkt, det vore underligt annars. Men, jag tycker ändå att artikeln är snett vinklad eftersom den inte jämför kvinnliga och manliga ideal. Om du bara hade gjort någon liten jämförelse så hade artikeln plötsligt blivit helt unik, då det mig veterligen aldrig har hänt att en kvinna som kämpar mot sneda ideal inser att män också kan må dåligt ibland, av precis samma anledning som kvinnan.

Om detta hade varit en uppsats i samhällskunskap och jag hade varit lärare så hade betyget blivit knappt godkänt. Tur för dig att så inte är fallet. ;)

Nåväl, nu ska jag inte gnälla mer utan sätta mig och jobba lite. Det behövs, jag måste ju ha råd att betala mitt gymkort så att jag är fín till Beach 2004. ;)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
McB skrev:
Givetvis förstår jag att du skriver artikeln ur en kvinnas synpunkt, det vore underligt annars. Men, jag tycker ändå att artikeln är snett vinklad eftersom den inte jämför kvinnliga och manliga ideal. Om du bara hade gjort någon liten jämförelse så hade artikeln plötsligt blivit helt unik, då det mig veterligen aldrig har hänt att en kvinna som kämpar mot sneda ideal inser att män också kan må dåligt ibland, av precis samma anledning som kvinnan.

Om detta hade varit en uppsats i samhällskunskap och jag hade varit lärare så hade betyget blivit knappt godkänt. Tur för dig att så inte är fallet. ;)

Nåväl, nu ska jag inte gnälla mer utan sätta mig och jobba lite. Det behövs, jag måste ju ha råd att betala mitt gymkort så att jag är fín till Beach 2004. ;)

Vänta du bara Herrn. När jag är lika gammal o klok som du så skall du få se på andra bullar ;)
Javisst, det är inte den bästa artikeln, men nu är det som det är.
Jag jämförde ju killarns bilar o tjejernas dockor :cool:

Ha tålamod. Jag blir snart lika gammal som dig.

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Bikerbitch skrev:
Vet inte hur många som minns att jag skrev en artikel för ett bra tag sedan om ideal. Ville bara återigen tacka för hjälpen.
Det här blev resultatet : http://www.integration.nu/ung/index.htm
Klickan på 02. Ideal

Tack! :cool:

Det är väl upp tilll var och en, både killar och tjejer, hur fåfång man vill vara....

Fula tjejer får inte snygga killar, och fula killar får inte snygga tjejer....

Iallafall inte ofta....

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Bikerbitch skrev:
Vänta du bara Herrn. När jag är lika gammal o klok som du så skall du få se på andra bullar ;)
Javisst, det är inte den bästa artikeln, men nu är det som det är.
Jag jämförde ju killarns bilar o tjejernas dockor :cool:

Ha tålamod. Jag blir snart lika gammal som dig.

Inget fel på artikeln i sig, precis som jag skrev tidigare. Det är ämnet.

Det ska bli intressant att se din utveckling med åren. Jag tycker mig se att ditt debattintresse är stort, så du lär med all säkerhet bli en farlig figur. ;) Men när du är lika gammal som jag så är jag ännu äldre, och skillnaderna kvarstår. :p

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Bikerbitch skrev:
Dwd- Objektiv javisst. men som jag sa. Jag är själv tjej, lättast att skriva om kvinnliga ideal än manliga. Jag har inte fått kläm ännu på hur ni tänker. Men eftersom vi har ett par duktiga skribenter här så får ni väl ta saken i egna händer och skriva en uppsats om Manliga Ideal.

ps. hurvida jag är rakad eller inte låter jag vara osagt. för ingen bryr sig ett jota ändå. Men jag kan säga som så. Ber någon kille om att jag skall raka mig så skall han göra detsamma ds.

haha klockrent!(om rakningen),) :D

hur killar tänker/fungerar :p , vi kan bara ha en vettig konversation med en ful tjej(eller om vi inte ser henne :rolleyes: )
stora tuttar,snygg rumpa,fast kropp och/eller snyggt plyte gör oss till trafikfaror och hjärnan stannar :skrämd ... vi kan bara utnjyttja resterande del av hjärn kapaciteten efter vi har haft sex :slicka .. mao om du vill diskutera vettiga saker med din kille, gör det just då! 10 minuter senare återgår vi till att försöka förstå varför just kvinnliga börst totalförlamar oss :confused: . 11 minuter senare accepterar vi läget och vill bara klämma på dom :crash .
vi är primärt skapta till att skapa barn,och övning ger färdighet, och du vet säker hur killar gillar att öva. :brynad

tjejjer gillar att totalförvirra killar och använda sig av cirkel-logik istället för att bryta ner problemet direkt,detta gör oss frusturerade för att vi då glömmer bort vårat primära, att tänka på tuttar,rumpa,råtta etc :D :notme

ähh skämt åsido :D

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife