upptryckta tuttar. rumpor . stringtrosor. magar

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Bra skrivet Jannica. :)
Håller med både McB och Spiken här. Även om jag tycker att det är konstigt att folk försöker efterleva idealen. Jag vet iförsig inte hur en tjej reagerar när hon ser en annan tjej som ser bättre ut än henne i en reklam. Jag vet att jag inte bryr mig om t.ex. kalsongreklamerna. Mest för att jag vet i mitt undermedvetna att det bara är reklamtrick för att få oss att köpa en produkt. Tror inte att reklamnissarna lanserar en reklam för att vara "elaka" mot alla andra. Utan just för att sälja sin produkt. Ta t.ex. tampongreklamen som nämns i texten. Där är hon glad för att dom vill dela ut ett budskap. Det kanske är så att det bara känns lite lite bättre med den tampongen, fast det ändå känns skit. Jag tror inte att som skulle sälja så många tamponger om dom visade en reklam med en tjej som gick runt och hade ont, uppblåst mage och hade mjukisbrallor på sig (inget ont om mjukisbrallor, bara ett exempel).

:)

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
mycket bra skrivet, Jannica!

Öldrottningen

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
-02, Kawasaki
Du har lyckats beröra både pågar och töser..

Jag har precis varit ute en runda på 9 mil och det perfekta slutet på denna kväll är en god diskussion för att röra om i grytan..

Tuta och kör bikerbitch!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:
Även om ämnet är intressant så är det tyvärr väldigt uttjatat, vilket gör det svårt för mig att ta denna och andra liknande artiklar på allvar.

---edit---

Och Jannica, ta inte det här personligt. Din artikel hade säkert skänkt mig mer glädje om den hade tagit upp något som inte är uttjatat.

Det finns ju en anledning till att det tjatas om det här och det är ju för att det är ett problem. Ska vi sluta tjata om mänskliga rättigheter också?
Samhället suger fet purjo med hänseende på det BB tagit upp och en anledning till att det inte ändras till det bättre är att det sitter en massa män och börjar böla om: Men vi killar då? Det är ju jättesynd om oss! Kvinnlig omskärelse är ingenting mot det en del män måste utstå och tänk på att vi måste raka oss i ansiktet jättemycket och det sviiider!

Att dra manliga "problem" gör ju inte BB artikel mindre värdefull eftersom du pekar på samma saker fast ur en mans perspektiv. Är inte det du skriver också väldigt uttjatat då?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
håller med mcb till 100% gällande detta... det är precis som kvinnor lever i en värld där de, och bara de är offer för medias ideal, lite trångsynt tycker jag... annars mycket välskrivet BB

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Haha, jag orkar inte försvara längre. Vill bara påpeka än gång för alla att jag är tjej och därför skriver ur en tjejs synvinkel. Det är inte speciellt s y n d om oss. Det är inte det syftet är med denna artikel. Jag beskriver bara hur det kan se ut.
Det är ju vi själva som skapar ett visst ideal. Tjejer jämför sig med varandra. Dom som inte har bra självförtroende trycker ner istället. Det är känt att tjejer kan vara rätt hemska emot varandra..

Det är som sagt svårt för mig att skriva om hur det är att vara kille då jag ännu inte fått äran.. Men om det är DwD säger att man tänker på bröst och sex i stort sett så låter det riktigt trevligt :tummenupp

Ta inte åt er för mycket grabbar. Jag försöker inte få er att tro att det är oss tjejer det är synd om. Bara ge er en bild på det hela utifrån mitt perspektiv.
Finns väldigt mycket orättvisor när det kommer tilll killar också.
Ta chansen o tala om dom här o nu då! :)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Goodstuff skrev:
Det finns ju en anledning till att det tjatas om det här och det är ju för att det är ett problem. Ska vi sluta tjata om mänskliga rättigheter också?
Samhället suger fet purjo med hänseende på det BB tagit upp och en anledning till att det inte ändras till det bättre är att det sitter en massa män och börjar böla om: Men vi killar då? Det är ju jättesynd om oss! Kvinnlig omskärelse är ingenting mot det en del män måste utstå och tänk på att vi måste raka oss i ansiktet jättemycket och det sviiider!

Att dra manliga "problem" gör ju inte BB artikel mindre värdefull eftersom du pekar på samma saker fast ur en mans perspektiv. Är inte det du skriver också väldigt uttjatat då?

Nej, det jag skriver är inte uttjatat eftersom det inte debatteras i samma utsträckning för män. Det är ett obestridligt faktum.

Jag inser att det finns ett problem och instämmer i att något måste göras åt det. Det första man bör göra är dock att få debattörer och författare att inse att problemet inte rör enbart kvinnor eller män.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Goodstuff skrev:

ehh, finns religioner där det ingår manlig omskärelse vid födelse åxå, lite mer omfattande dock :eek:

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Goodstuff: Klokt sagt.

BB: Bra!

Tyvärr så förstår jag inte riktigt att "folk" orkar bry sig. Om nu det tex. sätts upp planscher på storbröstade tjejer och välpumpade killar...så säger INTE det till mig att jag inte är värd lika mycket för jag inte ser ut som dom. Fan lite ansvar har man väl för sig själv som människa. J

ag väljer mitt liv (iaf till viss del), men det jag vill komma åt är att sluta bry er om andra o sköt er själva. OBS! Nu syftar jag inte på att man inte ska ha ett medmänskligt engagemang och bry sig om människor.

Tjejer snackar skit om tjejer...ehehe...alla "snackar skit om alla" mer eller mindre...eller så har man kommit så långt i sin utveckling att man inte gör det. *rolleyes* Hur definieras "snacka skit" för att det inte ska vara skit? Det handlar i mina ögon snarare om personlighet, vad du har för attityd etc. Inte om kläder, media osv. Visst påverkas vi av det samhälle vi lever i ....men vad menar du (inte syftat till dig BB utan alla) när du säger samhälle? Består inte samhället av oss människor...

Till vår natur ligger att vi dras till skönhet...vare sig det är yttre eller inre. Ska vi i ngn mån ändra "samhället" så ska vi först börja fundera över h u r vi tänker...börja med er själva.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
McB skrev:
Även om ämnet är intressant så är det tyvärr väldigt uttjatat, vilket gör det svårt för mig att ta denna och andra liknande artiklar på allvar. Inte bara för att det publiceras en om dagen i allehanda tidningar och på internetsajter, utan också för att diskussionerna aldrig leder någonstans.

Kvinnor kan klaga hur mycket som helst på alla sneda ideal som finns, men varför får inte killar göra det? Bara för att provocera lite så drar jag några paralleller mellan kvinnliga irritationsmoment och manliga diton. Jag drar inga slutsatser, det får ni göra själva.

Porrfilmer
Många hävdar att de görs uteslutande för män. Därför har kvinnorna stora, fasta bröst, hårlösa kön och docklika ansikten. Speglar det verkligheten?

Jämför: hur ser männen ut? Är det normalt att vara pumpad som Arnold, ha en 25 cm lång penis och kunna hålla på i flera timmar utan paus?

Reklam
H&M:s reklambilder har framkallat starka reaktioner hos kvinnor i allmänhet och feministiska organisationer i synnerhet. Varför? För att de anser att kvinnor objektifieras och framställs som identitetslösa leksaker som enbart existerar för att tillfredställa männen.

Jämför: hur ser den genomsnittliga reklamplanschen för tex. kalsonger ut, och överensstämmer den med hur killar i allmänhet ser ut?

Det här var bara två, jag kan dra fram betydligt fler om ni vill.

Och Jannica, ta inte det här personligt. Din artikel hade säkert skänkt mig mer glädje om den hade tagit upp något som inte är uttjatat.

MacB rular :rock
... så slapp jag säga det.

Här e en bild på varför BB är emot idealet som hon inte kan leva upp till. :D
Låt tjejerna vara korkade i din klass och ta piller, skära bort fettet, svälta sig själv..... nån dag kommer de till insikt och förstår först då hur otroligt korkade de verkligen har varit. Eller så hänger de sig själv bara för att de inte blir någon Pamela.... Darwin sorterar ut de svaga.....

750RR

Bifogat

• hot and heavy.jpg
    hot and heavy.jpg
    33.8 KB · Visningar: 271

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
maverick_750rr skrev:
MacB rular :rock
... så slapp jag säga det.

Här e en bild på varför BB är emot idealet som hon inte kan leva upp till. :D
Låt tjejerna vara korkade i din klass och ta piller, skära bort fettet, svälta sig själv..... nån dag kommer de till insikt och förstår först då hur otroligt korkade de verkligen har varit. Eller så hänger de sig själv bara för att de inte blir någon Pamela.... Darwin sorterar ut de svaga.....

750RR

Du är ju snart bara f ö r mycket. Jag struntar i vad dom gör.
Detta var ett skolarbete. Inget jag skrev för nöjes skull.
Jag har inga ideal att leva upp till. Jag har två ben, två armar. Jag är frisk. Har en underbar familj, pojkvän och vänner.
Jag försöker gå efter mottot att man duger som man är.
Oavsett om jag ser ut som på bilden så är jag densamma på insidan.

Citerar en kentlåt: Du räcker till så var den du är...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:

Svider det när du rakar dig?
Anser du att det är av samma nivå....

Jag orkar inte.

Nån som såg på TV3 igår? Tror det var Linda Nyberg??? där de tog upp att folk skär sig själva för att de inte mår bra etc etc etc.
Där satt det en 18-årig tjej med sin pojkvän som berättade att hon skar sig i armarna med kniv och mår jättedåligt bal bla bla bla.... för helvete ta tag i ditt liv eller skaffa ett annat!!!!
Kan man inte förstå att man inte löser nånting genom att skada sig själv kan man ju lika gärna ta livet av sig på en gång, varför dra ut på det?
Ska man vara olycklig i resten av sitt liv då?

Stolt(?) var det en tjej som sa att hon legat på psyket med alla andra mördare, de var där bara i nån vecka men HON var där några månader för henne var det riktiga problem med bla bla bla bla. Fan va synd det måste vara om sånna, de kan inte tänka för sig själv, enda direkta friheten vi har idag och inte ens det kan de. Bedrövligt, skrattretande och väldigt pinsamt.

750RR

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Mycket bra skrivet :bow

En sak har jag till alla som tycker att det är lite objektivt skrivet:
Klart att det är obejkivt skrivet, hon är ju tjej och utgår från tjejers syndpunkt. Hur hon tolkar saker, hur hennea tjejkompisar tolkar saker.

Jag förstår inte riktigt.. När man skriver en uppsats eller en artikel om tjejer eller killar så brukar det för det mesta bli lite objektivt utifrån den synvinkeln man själv ser det i. Med andra ord om man är tjej eller kille.

Men åter igen:

Jätte bra skrivet, ska skicka länken till mina små syskon som går igenom den helvetiska puberteten just nu.

:cool: Annicka

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Du är ju snart bara f ö r mycket. Jag struntar i vad dom gör.
Detta var ett skolarbete. Inget jag skrev för nöjes skull.
Jag har inga ideal att leva upp till. Jag har två ben, två armar. Jag är frisk. Har en underbar familj, pojkvän och vänner.
Jag försöker gå efter mottot att man duger som man är.
Oavsett om jag ser ut som på bilden så är jag densamma på insidan.

Citerar en kentlåt: Du räcker till så var den du är...

Varför citerar du det för mig? Jag anser ju att jag är bäst i världen så.....

Du försöker leva upp till det säger du. Hur går det då? Är du nära, slinter du till ibland och bölar framför spegeln?
Klart du duger som du är, du är ju du liksom jag är jag.

Tänk på mig, jag har ju hela Mavveism att leva upp till :D

750RR :cool:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Annicka skrev:
och utgår från tjejers syndpunkt.

Önskar jag visste vad alla tjejers syndpunkt var så man hade kunnat synda lite oftare med dem - ER!

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
Vad har jag ställt till med? :skrämd

Du kom över ett tangentbord och det har ännu inte framgått för dig att du har för mycket tid för dig själv.

750RR

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
maverick_750rr skrev:
Varför citerar du det för mig? Jag anser ju att jag är bäst i världen så.....

Du försöker leva upp till det säger du. Hur går det då? Är du nära, slinter du till ibland och bölar framför spegeln?
Klart du duger som du är, du är ju du liksom jag är jag.

Tänk på mig, jag har ju hela Mavveism att leva upp till :D

750RR :cool:

jo, jag vet att du anser dig vara bäst i världen ;)
Jag försöker inte leva upp till speciellt mycket.
Och angående hur mycket jag gråter eller inte är privat.
Folk vill inte veta privata saker om en själv, det borde du veta.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Acrid skrev:
Goodstuff: Klokt sagt.

BB: Bra!

Tyvärr så förstår jag inte riktigt att "folk" orkar bry sig. Om nu det tex. sätts upp planscher på storbröstade tjejer och välpumpade killar...så säger INTE det till mig att jag inte är värd lika mycket för jag inte ser ut som dom. Fan lite ansvar har man väl för sig själv som människa. J

ag väljer mitt liv (iaf till viss del), men det jag vill komma åt är att sluta bry er om andra o sköt er själva. OBS! Nu syftar jag inte på att man inte ska ha ett medmänskligt engagemang och bry sig om människor.

Tjejer snackar skit om tjejer...ehehe...alla "snackar skit om alla" mer eller mindre...eller så har man kommit så långt i sin utveckling att man inte gör det. *rolleyes* Hur definieras "snacka skit" för att det inte ska vara skit? Det handlar i mina ögon snarare om personlighet, vad du har för attityd etc. Inte om kläder, media osv. Visst påverkas vi av det samhälle vi lever i ....men vad menar du (inte syftat till dig BB utan alla) när du säger samhälle? Består inte samhället av oss människor...

Till vår natur ligger att vi dras till skönhet...vare sig det är yttre eller inre. Ska vi i ngn mån ändra "samhället" så ska vi först börja fundera över h u r vi tänker...börja med er själva.

Jag har sagt det innan o säger det igen...
Du är fan sund... :tummenupp

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife