upptryckta tuttar. rumpor . stringtrosor. magar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
DwD skrev:
ehh, finns religioner där det ingår manlig omskärelse vid födelse åxå, lite mer omfattande dock :eek:

Visst finns det manlig omskärelse men det är just det här jag menar. Det är en gigantisk skillnad på manlig och kvinnlig omskärelse.
På mannen tar man bort en i praktiken överflödig hudbit. Förvisso kan man få allvarliga komplikationer om det sköts utan tillräcklig hygien eller av okunniga läkare.
Kvinnlig omskärelse är på alla sätt och vis brutalare eftersom man tar bort stora delar av kvinnans könsorgan, visst finns det variationer även här, som de yttre blygdläpparna och klitoris. Sedan syr man ihop slidans yttre del och lämnar endast ett litet hål för urin och menstruation.
Förutom dessa rent fysiska skillnader så finns det en annan vidare aspekt på det hela rent socialt/kulturellt.

Originally posted by McB
Nej, det jag skriver är inte uttjatat eftersom det inte debatteras i samma utsträckning för män. Det är ett obestridligt faktum.

Jag inser att det finns ett problem och instämmer i att något måste göras åt det. Det första man bör göra är dock att få debattörer och författare att inse att problemet inte rör enbart kvinnor eller män.

Klassisk manlig/patriarkal härskartaktik.
Flytta fokus från sakfrågan och föringa "motståndets" argument genom att göra dem till dina egna. ;)

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Annicka skrev:
Mycket bra skrivet :bow

En sak har jag till alla som tycker att det är lite objektivt skrivet:
Klart att det är obejkivt skrivet, hon är ju tjej och utgår från tjejers syndpunkt. Hur hon tolkar saker, hur hennea tjejkompisar tolkar saker.

Jag förstår inte riktigt.. När man skriver en uppsats eller en artikel om tjejer eller killar så brukar det för det mesta bli lite objektivt utifrån den synvinkeln man själv ser det i. Med andra ord om man är tjej eller kille.

Men åter igen:

Jätte bra skrivet, ska skicka länken till mina små syskon som går igenom den helvetiska puberteten just nu.

:cool: Annicka

Asså jag har läst det här om o om igen...Antingen är du jvligt ironisk..eller så har du blandat ihop objektivitet och SUBJEKTIVITET?!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
maverick_750rr skrev:
Svider det när du rakar dig?
Anser du att det är av samma nivå....

Jag orkar inte.
---edit---

Anledningen till att du inte orkar är att du inte har förstått sakfrågan. :fakta

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Faktum kvarstår dock, jag ligger hellre med en tight snygg tjej än en pösig ful tjej

Hur icke korrekt det än kan vara

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Manne skrev:
Faktum kvarstår dock, jag ligger hellre med en tight snygg tjej än en pösig ful tjej

Hur icke korrekt det än kan vara

Säkerligen detsamma med oss tjejer.
Hellre en snygg kille ( han behöver inte vara något vandrande muskelpaket, sånt kvittar) än en ful kille...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
maverick_750rr skrev:
JUST DÄRFÖR ville jag inte veta att du svalt sperma.

Mavve, lägg ner det där. Vi lever tyvärr inte i den gamla, trygga sporthoj.com-världen där man kunde säga vad som helst.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
McB skrev:
Mavve, lägg ner det där. Vi lever tyvärr inte i den gamla, trygga sporthoj.com-världen där man kunde säga vad som helst.

Vad dillar du om? :confused:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
maverick_750rr skrev:
JUST DÄRFÖR ville jag inte veta att du svalt sperma.

Skrev det aldrig så rakt på sak. Jag struntar i vad du vill veta och inte vill veta. Vem gnällde på MachoWoman och damerna som höll med mig om att det inte är så nedrans kul att svälja?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Skrev det aldrig så rakt på sak. Jag struntar i vad du vill veta och inte vill veta. Vem gnällde på MachoWoman och damerna som höll med mig om att det inte är så nedrans kul att svälja?

... nu klarar jag bara inte mer

Bifogat

• barf2.jpg
    barf2.jpg
    34.8 KB · Visningar: 130

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
maverick_750rr skrev:
Önskar jag visste vad alla tjejers syndpunkt var så man hade kunnat synda lite oftare med dem - ER!

750RR

hehehe jag tror nog att det bara finns ett sätt, klä ut dig till tjej och besök någon bar där det är "girls night out" eller liknande.

:cool:

//Annicka

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Bikerbitch skrev:
Säkerligen detsamma med oss tjejer.
Hellre en snygg kille ( han behöver inte vara något vandrande muskelpaket, sånt kvittar) än en ful kille...

Frågan är hur man definierar ful. Fysiskt snygg tjej som är totalt urblåst ger mig ingenting. För mig är hon ful. Fröken Silvstedt är ett lysande exempel...
Däremot kan en ganska vanlig svensontjej som har nåt innanför pannbenet ge mig väldigt mkt. Stånd tex...
:D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mavve, du lägger verkligen upp smaklösa bilder.
Ta genast bort. Jag kräks själv snart.

Välkommen till verkligheten förresten.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
CorbenDallas skrev:
Frågan är hur man definierar ful. Fysiskt snygg tjej som är totalt urblåst ger mig ingenting. För mig är hon ful. Fröken Silvstedt är ett lysande exempel...
Däremot kan en ganska vanlig svensontjej som har nåt innanför pannbenet ge mig väldigt mkt. Stånd tex...

Hörrö du e ju sund du med.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
CorbenDallas skrev:

Hur man definerar ful är ju upp till var o en. Smaken är ju som bekant som baken. Och tur är väl det. Då kanske det finns en partner för alla :)

Det finns vissa grabbar man inte tänder på och vissa man verkligen tänder på :whip

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Bra skrivet BB! Helt okej! :tummenupp

maverick_750rr skrev:
Svider det när du rakar dig?

Nån som såg på TV3 igår? Tror det var Linda Nyberg??? där de tog upp att folk skär sig själva för att de inte mår bra etc etc etc.
Där satt det en 18-årig tjej med sin pojkvän som berättade att hon skar sig i armarna med kniv och mår jättedåligt bal bla bla bla.... för helvete ta tag i ditt liv eller skaffa ett annat!!!!
Kan man inte förstå att man inte löser nånting genom att skada sig själv kan man ju lika gärna ta livet av sig på en gång, varför dra ut på det?
Ska man vara olycklig i resten av sitt liv då?

750RR

Tjejer som skär sig etc. gör det för att de inte mår bra och skriker efter uppmärksamhet. Det består iaf majoriteten av fallen av.

Och du vet inte vad den där tjejen (eller andra) har gått igenom i livet. Alla har inte "förmågan" att bara kunna reda ut sitt liv och fixa till det så det blir bättre. Där är det många faktorer som spelar in.

T.ex. kanske tjejen blivit mobbad i ex antal år och sådant kan sätta djupa spår i en själ/ett psyke. Och bor man hemma är det inte så lätt att bara flytta för hon kanske trivs hemma i huset och vill inte lämna den platsen för att flytta till en annan stad och börja om på nytt?! Där spelar resten av familjen in, arbeten, pengar och hur många faktorer som helst.

Sedan finns det ju dem som bryter ner sig totalt när pojkvännen dumpat henne och en tjej kan tänka mycket (dumt) och finns det tidigare faktorer som kan göra det hela sämre brukar de dyka upp i sådana där situationer (dumpningen).
Något jag tycker e mycket synd dock, att gräva ner sig bara för att en viss kille inte vill ha en av diverse skäl?!
Sådant e bara att sluta med! :fakta

Men maverick, kan förstå din irritation men ibland skadar det inte att sätta sig in i en annans situation. Du dömde därmed en människa du inte visste någonting om.
Och för att gå tillbaka till BB´s artikel - precis som tjejer gärna gör med varandra. Dömmer utan att veta den sanna fakta.

Gärna fortsatt diskussion på detta ämne!

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife