The_FacultyGirl skrev:
Bra skrivet BB! Helt okej!
Tjejer som skär sig etc. gör det för att de inte mår bra och skriker efter uppmärksamhet. Det består iaf majoriteten av fallen av.
Och du vet inte vad den där tjejen (eller andra) har gått igenom i livet. Alla har inte "förmågan" att bara kunna reda ut sitt liv och fixa till det så det blir bättre. Där är det många faktorer som spelar in.
T.ex. kanske tjejen blivit mobbad i ex antal år och sådant kan sätta djupa spår i en själ/ett psyke. Och bor man hemma är det inte så lätt att bara flytta för hon kanske trivs hemma i huset och vill inte lämna den platsen för att flytta till en annan stad och börja om på nytt?! Där spelar resten av familjen in, arbeten, pengar och hur många faktorer som helst.
Sedan finns det ju dem som bryter ner sig totalt när pojkvännen dumpat henne och en tjej kan tänka mycket (dumt) och finns det tidigare faktorer som kan göra det hela sämre brukar de dyka upp i sådana där situationer (dumpningen).
Något jag tycker e mycket synd dock, att gräva ner sig bara för att en viss kille inte vill ha en av diverse skäl?!
Sådant e bara att sluta med!
Men maverick, kan förstå din irritation men ibland skadar det inte att sätta sig in i en annans situation. Du dömde därmed en människa du inte visste någonting om.
Och för att gå tillbaka till BB´s artikel - precis som tjejer gärna gör med varandra. Dömmer utan att veta den sanna fakta.
Gärna fortsatt diskussion på detta ämne!
Du har ingen som helst aning om vad jag gått igenom i mitt liv.
Jag har dock alltid förlitat mig på skolan och mycket som står i böcker för det verkade vettigast enligt mig.
Jag har bara fått hjälpa mig själv alltid. Man kan inte böla över hur man egentligen vill ha det, uten man får se till att skaffa det själv.
Det är faktiskt bara att inse, om jag skär mig, kommer det att hjälpa mig? Nej, det kommer bara lämna fula ärr som alltid talar om för dig hur korkad på var.
Alla är inte lika starka, men alla kan inse att genom att skada sig själv kommer man ingenstans. Därifrån får man väl jobba vidare...
de som figurerade i TV3 igår var totalt pantade i skallen och gjorde endast bort sig. Inget annat.
Tjejen i fåtöljen hade ju pojkvän. Varför hålla på när man har någoin som älskar en för den personen man är?
Se på mig - jag har aldrig någon, här e så dött hemma hos mig att det ekar och jag tycker likväl att jag e bäst i världen
750RR