upptryckta tuttar. rumpor . stringtrosor. magar

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Acrid skrev:
Asså jag har läst det här om o om igen...Antingen är du jvligt ironisk..eller så har du blandat ihop objektivitet och SUBJEKTIVITET?!

Det jag menar är att BikerBitch skriver utifrån hennes och dom flesta andra tjejers synsätt på saker.

:rodnar

//Annicka

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Acrid skrev:
Är man objektiv då? :confused:

Har jag missat något?

Subjektiv =

BETYDELSE: motsv.
SUBJEKT, sbst. 7:
BETYDELSE: som gäller l. avser subjekt; särsk. i uttr. subjektiv rätt,
BETYDELSE: rätt l. rättighet som avser enskild person (motsatt: objektiv rätt); äv. i uttr. subjektivt rekvisit, se REKVISIT 4.

Objektiv =

#som tillhör (det uppfattade) objektet; som existerar oberoende av ett subjekt.

Jag kanske har missuppfattat helt och hållet. Rätta mig gärna.

//Annicka

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
objektiv är väl när man t ex skriver en artikel och inte avslöjar att man t ex hejar på Hammarby när man skall skriva om en match mellan Bajen o Aik. eller är jag också ute o trampar fel?

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Annicka skrev:
Har jag missat något?

Subjektiv =

BETYDELSE: motsv.
SUBJEKT, sbst. 7:
BETYDELSE: som gäller l. avser subjekt; särsk. i uttr. subjektiv rätt,
BETYDELSE: rätt l. rättighet som avser enskild person (motsatt: objektiv rätt); äv. i uttr. subjektivt rekvisit, se REKVISIT 4.

Objektiv =

#som tillhör (det uppfattade) objektet; som existerar oberoende av ett subjekt.

Jag kanske har missuppfattat helt och hållet. Rätta mig gärna.

//Annicka

Oj! Det där blev jag ju mycket klokare på... :p

Om du i egenskap av tjej kommenterar ngt som har med tjejer att göra...så är du knappast objektiv. DU är subjektiv. Lr har jag missat ngt fundamentalt här?

Sen kan man alltid diskutera grad av objektivitet...Jag ser för övrigt att det är lite svårt för oss människor att vara objektiva över huvudtaget. Hur fan ska d gå till? Ska vi tänka utanför vårat eget medvetande då? Nä det finns alltid en viss grad av subjektivitet.

My 0.5 $

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Bikerbitch skrev:
objektiv är väl när man t ex skriver en artikel och inte avslöjar att man t ex hejar på Hammarby när man skall skriva om en match mellan Bajen o Aik. eller är jag också ute o trampar fel?

Nä, du är rätt ute.
Objektivitet är när du beskriver en situation tex utefter dom fakta du har utan att lägga in dina egna värderingar o synpunkter.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Och med dom orden går jag och hoppar i snarklådan jag.
Fortsätt gärna diskutera. Bra med massa olika åsikter!
Simma lungt.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
The_FacultyGirl skrev:
Bra skrivet BB! Helt okej! :tummenupp

Tjejer som skär sig etc. gör det för att de inte mår bra och skriker efter uppmärksamhet. Det består iaf majoriteten av fallen av.

Och du vet inte vad den där tjejen (eller andra) har gått igenom i livet. Alla har inte "förmågan" att bara kunna reda ut sitt liv och fixa till det så det blir bättre. Där är det många faktorer som spelar in.

T.ex. kanske tjejen blivit mobbad i ex antal år och sådant kan sätta djupa spår i en själ/ett psyke. Och bor man hemma är det inte så lätt att bara flytta för hon kanske trivs hemma i huset och vill inte lämna den platsen för att flytta till en annan stad och börja om på nytt?! Där spelar resten av familjen in, arbeten, pengar och hur många faktorer som helst.

Sedan finns det ju dem som bryter ner sig totalt när pojkvännen dumpat henne och en tjej kan tänka mycket (dumt) och finns det tidigare faktorer som kan göra det hela sämre brukar de dyka upp i sådana där situationer (dumpningen).
Något jag tycker e mycket synd dock, att gräva ner sig bara för att en viss kille inte vill ha en av diverse skäl?!
Sådant e bara att sluta med! :fakta

Men maverick, kan förstå din irritation men ibland skadar det inte att sätta sig in i en annans situation. Du dömde därmed en människa du inte visste någonting om.
Och för att gå tillbaka till BB´s artikel - precis som tjejer gärna gör med varandra. Dömmer utan att veta den sanna fakta.

Gärna fortsatt diskussion på detta ämne!

Du har ingen som helst aning om vad jag gått igenom i mitt liv.
Jag har dock alltid förlitat mig på skolan och mycket som står i böcker för det verkade vettigast enligt mig.
Jag har bara fått hjälpa mig själv alltid. Man kan inte böla över hur man egentligen vill ha det, uten man får se till att skaffa det själv.
Det är faktiskt bara att inse, om jag skär mig, kommer det att hjälpa mig? Nej, det kommer bara lämna fula ärr som alltid talar om för dig hur korkad på var.
Alla är inte lika starka, men alla kan inse att genom att skada sig själv kommer man ingenstans. Därifrån får man väl jobba vidare...

de som figurerade i TV3 igår var totalt pantade i skallen och gjorde endast bort sig. Inget annat.
Tjejen i fåtöljen hade ju pojkvän. Varför hålla på när man har någoin som älskar en för den personen man är?
Se på mig - jag har aldrig någon, här e så dött hemma hos mig att det ekar och jag tycker likväl att jag e bäst i världen :D

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Bra med massa olika åsikter!

Nej, hade varit bäst om alla tyckt likadant. Då hade man inte tramsat runt med varandra verbalt.

750RR

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
CorbenDallas skrev:
Tack.
Tycker du en uppslagsbok är subjektiv?

Du menar om kungar o krigsherrar som vinner och skriver historien för efterkommande generationer? Ja.

Menar du kvantfysik och sådant som ofta rör matematik o dyl. Nej.

Frågan är hur mycket vi vet "egentligen" och hur "sant" det är.

Edit: Tanken hos författarna är att den ska vara objektiv..FAKTA liksom.

Edit2: :eek: gör om gör rätt

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Nu har ni flippat ur igen. Skärpning. Jag vill diskutera ideal, inte matte. :mad

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife