Uppvisningsrejs på onsdagsbus?

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Vilka skulle vara intresserade av att delta på ett uppvisningsrejs på onsdagsbus?

I så fall skulle vi behöva några som vill delta som funktionärer med.

abborro

abborro
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
gsx-r600
om det blir en onsdag som passar kan jag vara funkis,. har ju lyckats skurit mig i näven så de blir lite rejs i år =(

daddyshio

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2008
Hoj
2007 Suzuki GSXR 1000
Uppvisnings rejjjs

om det blir en onsdag som passar kan jag vara funkis,. har ju lyckats skurit mig i näven så de blir lite rejs i år =(

Alltid kul o köra så jag är gärna med. Är det tänkt någon speciell onsdag. Vore bra med ett datum så kanske man lättare kan ordna med funktionärer!

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Beror på om det är värt att äventyra licensen för att få träna sen, om det nu blir nån mer träning på banan. Annars äre väl en kul grej. Tveksamt om ni hittar några NRS funktionärer till detta, då det kommit 2-3 st. på våra legala träningar om det kommit några alls. Men jag har ju haft fel förut.:)

FOCI

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2006
Hoj
ZX-12R-00 GSX-R600-04
Ja, jag förstår problemet med ......men jag tänker så här om 6-sommar är jag 60-år....så klart är jag med ordna med ett datum ! Bra jobbat ThomasS / från idé till verklighet // Calle

daddyshio

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2008
Hoj
2007 Suzuki GSXR 1000
Licens?

Beror på om det är värt att äventyra licensen för att få träna sen, om det nu blir nån mer träning på banan. Annars äre väl en kul grej. Tveksamt om ni hittar några NRS funktionärer till detta, då det kommit 2-3 st. på våra legala träningar om det kommit några alls. Men jag har ju haft fel förut.:)

Har jag missat nåt? Vadå äventyra licensen? kan man tappa licensen för att man tränar utanför Svemos godkända anläggningar?

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Har jag missat nåt? Vadå äventyra licensen? kan man tappa licensen för att man tränar utanför Svemos godkända anläggningar?

Tror det, ring gärna och hör med dem.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Jaha, se där.

Varje arrangemang inom definitionen motorcykel- och snöskotertävling som genomförs utan SVEMO sanktion innefattas i begreppet olicensierad tävling.

För klubb som är medlem i SVEMO är det inte tillåtet att på något som helst sätt marknadsföra information kring olicensierade tävlingar genom sina kanaler och kan anmälas till bestraffning.

Så länge det inte är tävling så verkar det ju helt fritt. Bör ju tom gå att göra inom NRS regi om man så vill.

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
Jaha, se där.

Varje arrangemang inom definitionen motorcykel- och snöskotertävling som genomförs utan SVEMO sanktion innefattas i begreppet olicensierad tävling.

För klubb som är medlem i SVEMO är det inte tillåtet att på något som helst sätt marknadsföra information kring olicensierade tävlingar genom sina kanaler och kan anmälas till bestraffning.

Så länge det inte är tävling så verkar det ju helt fritt. Bör ju tom gå att göra inom NRS regi om man så vill.

Men grejen är väl då att man säger att säkerheten är för andra och vi skiter i det och kör ändå. Eller tycker vi att banan är säker:va. Grejen är ju att jag gillar att köra bana och kommer att köra fortsättningsvis åxå.:gnissla

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Men grejen är väl då att man säger att säkerheten är för andra och vi skiter i det och kör ändå. Eller tycker vi att banan är säker:va. Grejen är ju att jag gillar att köra bana och kommer att köra fortsättningsvis åxå.:gnissla

Det är väl en fråga i sig. Att träna gör vi inte för att det inte finns någon licens. Får vi köra en uppvisning och ändå följer regelverket så kanske man kan göra det. Vi gör ju det undantaget när det gäller licenskursen iaf. Så frågan e vad som e skillnaden.

daddyshio

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2008
Hoj
2007 Suzuki GSXR 1000

Ja men läser man så tolkar jag det som att det inte är några problem. Kan väl hålla NRS utanför för att inte smutsa ner klubben och ryktet.

Säkerhetsmässigt så finns det väl brister på mittsverige men av dom banor jag tävlat på så är det inte den sämsta. Och då har Svemo varit med på dom tävlingarna.

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Ställer gärna upp som funk. om det är så att tiden passa. Behöver en eller ett par veckors förvarning. Har ingen erfarenhet, men...

Skicka mig gärna ett PM om det finns intresse av min hjälp.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Ställer gärna upp som funk. om det är så att tiden passa. Behöver en eller ett par veckors förvarning. Har ingen erfarenhet, men...

Skicka mig gärna ett PM om det finns intresse av min hjälp.

Blir nog inget av med det då intresset verkar lite svalt.

Bor du i furudal föresten?

Faeldt

We are 138
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
Honda CBR1000RR -08 -SÅLD, Husaberg FS 650 -07 -SÅLD, Honda CB250N-81, Yamaha FZR1000-94
Från det ena till det andra, vart håller alla hus på dessa tillställningar?
Tycker det är väldigt få på två hjul som är närvarande, så ge er ut på onsdagarna nu gosse :D

Faeldt

We are 138
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
Honda CBR1000RR -08 -SÅLD, Husaberg FS 650 -07 -SÅLD, Honda CB250N-81, Yamaha FZR1000-94
Hoppas jag hinner svänga förbi en snabbis, jobb och festligheter väntar.
Men annars så dyker jag mer än gärna upp vid nästa körning.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår