ur-R kunskaper sökes

gammal

oldschool
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
gsx-r 750 -85
letar efter folk med kunskap om den första gsxr:en som man kan få lite tips och idéer från.

har den första R:en, har lagt tid o pengar på att få tillbaka henne till orginal. bytt avgassystem(orginal till gsxr750-02, bättre än "colaburken" som nån fifflat dit), orginalluftburk (från öppna v&h), nästan allt i förgasarna är bytta och sedan har verkstad gjort allt de kan för att synka dom.

trots allt detta vill hon inte gå riktigt rent, det är bättre när hon är kall. men när värmen kommer så går hon ojämt o vill inte skjuta på som det ska.
har mina funderingar på ventilerna men vill gärna veta vad ni tror...

/björn

Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Kolla direkt med Anders Brink, GSXR_1255 eller Oljekyld GSXR. De har koll på detta.

/Freppa

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
gammal skrev:
... det är bättre när hon är kall. men när värmen kommer så går hon ojämt o vill inte skjuta på som det ska. ...
Jättesvårt att ställa diagnos på en hoj man inte kört/upplevt IRL men det skulle kunna vara att den är för fett bestyckad.
Kan ev även vara ventiler och då ska ventilerna justeras innan du kör för mycket med det.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
gammal skrev:
letar efter folk med kunskap om den första gsxr:en som man kan få lite tips och idéer från.

har den första R:en, har lagt tid o pengar på att få tillbaka henne till orginal. bytt avgassystem(orginal till gsxr750-02, bättre än "colaburken" som nån fifflat dit), orginalluftburk (från öppna v&h), nästan allt i förgasarna är bytta och sedan har verkstad gjort allt de kan för att synka dom.

trots allt detta vill hon inte gå riktigt rent, det är bättre när hon är kall. men när värmen kommer så går hon ojämt o vill inte skjuta på som det ska.
har mina funderingar på ventilerna men vill gärna veta vad ni tror...

/björn

Kul med folk som har så gamla hojjar och håller dom vid liv. Kom ihåg, den R-hojjen du har var världen förstaa R-hoj... first of a kind!

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Freppa skrev:
Stämmer. Han är också duktig. Hade bara glömt Jims namn på forumet (sorry Jim o du läser detta)

Jag tror du avsiktligt förnekar hans kunskaper (alltså hans hojar funkar ju aldrig, utom från häromdan´)

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
johanrehn80 skrev:
Jag tror du avsiktligt förnekar hans kunskaper (alltså hans hojar funkar ju aldrig, utom från häromdan´)

Icke då - Nu har han en hel hoj efter att en sensor vart bytt. Hurra!

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bumse och urgixxer
Jag tror att det är som Robban C säger fetbestyckat eller ventiler.
Skulle börja med att kolla att spelet på kantarellerna är som det ska sedan börja kolla gasarna.
Förövrigt så funkar insprutarn alldeles förträffligt nu...

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bumse och urgixxer
Man ska väl vara snabb på något iaf.
Det tar sin tid att sätta sig in i hur grejorna funkar, men nu så är jag en fullfjädrad insprutarexpert :1pajas ...

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
GSX1100FRAD skrev:
Man ska väl vara snabb på något iaf.
Det tar sin tid att sätta sig in i hur grejorna funkar, men nu så är jag en fullfjädrad insprutarexpert :1pajas ...

Jag har ju tillochmed kört hojen med nya sensor :)

gammal

oldschool
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
gsx-r 750 -85
tackar för tips och råd.

bara att lämna iväg och hoppas på det bästa då, fler än jag som tror på ventilerna.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept