Urninja vs. Daytona.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Urninja - 3 N'Lasses Daytona - 0

Så har man fått den engelska kvalitetsknarren :rolleyes: att tappa en cylle igen. Lasse låg bakom mig på väg från Tierp och som ett brev på posten blev trippeln en twin :slicka . Det är alltså andra gången hans spjäll vibrerar loss när jag ligger framför. Och med gårdagens backspegel är det alltså tre gånger. Fast jag körde ju inte Intrudern den här gången så det var faktiskt inte mitt fel.

Du Lasse, Loooctite :hej :tummenupp

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Urninja skrev:
Urninja - 3 N'Lasses Daytona - 0

Så har man fått den engelska kvalitetsknarren :rolleyes: att tappa en cylle igen. Lasse låg bakom mig på väg från Tierp och som ett brev på posten blev trippeln en twin :slicka . Det är alltså andra gången hans spjäll vibrerar loss när jag ligger framför. Och med gårdagens backspegel är det alltså tre gånger. Fast jag körde ju inte Intrudern den här gången så det var faktiskt inte mitt fel.

Du Lasse, Loooctite :hej :tummenupp

Jag instämmer, Locktite! :whip

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Igen ..?!

Dags att byta hoj Lasse ? Eller kanske låsa (med loctite) spjällen fullt öppna :eek: så dom inte vibrerar loss. Ett alternativ till kan ju vara att skaffa en cylle till så vibrationerna försvinner......

//B

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Bear skrev:
snip ...Ett alternativ till kan ju vara att skaffa en cylle till... snip
Över min döda kropp! Jo, ett alternativ finns dock med 4 cylindrar: MV Augusta!!! :bow

Ska plocka isär hojen en (sista??) gång till och fan i mig SVETSA fast skruvjäveln så att inte ens en UrNinja på en HD med big-bore kit och raka rör kan vibrera loss skruven!!!! :fakta

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
n'Lasse skrev:
Över min döda kropp! Jo, ett alternativ finns dock med 4 cylindrar: MV Augusta!!! :bow

Ska plocka isär hojen en (sista??) gång till och fan i mig SVETSA fast skruvjäveln så att inte ens en UrNinja på en HD med big-bore kit och raka rör kan vibrera loss skruven!!!! :fakta

Helt rätt stå på dig, du kan ju int överge din Triumph för en sushiätare! Det finns ju förstås ett annat 4cyl alternativ, TT600, men den kanske har en för liten motor för hästälskande knuttar :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...