Ursäkta mig!

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
För ett par dar sen var jag inne på forumet på jobbet lite snabbt. Minns inte vilken avdelning och definitivt inte vilken tråd men det jag läste har inte lämnat mig någon ro. Det handlade om dom första som var "inne och härjade" här på Sporthoj.com. Tror någon hade nick som "Rafflarn" eller nåt liknande, sen fanns det en snubbe som var hans kompis som var med i samma tråd. Det här verkade vara i Sporthoj.coms barndom. Och det är väl nu jag får be om ursäkt för att jag inte kanske skriver rätt fråga i rätt avdelning men jag vill gärna locka till mig Moderatorna "Swedie och Sporthoj", dom måste veta vilka jag menar. Vilka var dom och vad gjorde dom så speciella? Eller vet någon annan?

Skulle det finnas några allvarliga grammatiska fel i mitt inlägg så ber jag er beakta att jag just har varit utan nikotin i exakt 96 timmar. Det var ju en baggis, trodde aldrig jag skulle kunna dricka öl i 4 dygn.................................var är mitt snus:banana:banana:banana

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vad är det exakt du undrar över? :va Låter som ett fylletråd.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
De e bara massa skitsnack, jag var med förr och det var inte bättre förr.
Det var bara friare med vad man fick göra och skriva.
End of story!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag vet hur jag känner mig utan öl i 98 timmar....

Jag antar att du syftar på någon tråd från då Ghostrider var cool och sporthoj.com bestod av folk som dyrkade honom och ville vara lika "coola" själva.
Balla filmer postades, hur man blev av med snutjag diskuterades mm mm.

Sedan dess ha SH blivit ett mer alldagligt MC-forum. Jag vill även kalla det sveriges största MC-forum i alla kategorier.

Jag var bara med som "läsare" förr, har inte varit skrivare så länge. Om det var bättre förr lämnar jag till andra att avgöra.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12

Jag antar att du syftar på någon tråd från då Ghostrider var cool och sporthoj.com bestod av folk som dyrkade honom och ville vara lika "coola" själva.

Sedan dess ha SH blivit ett mer alldagligt MC-forum. Jag vill även kalla det sveriges största MC-forum i alla kategorier.

Jag var bara med som "läsare" förr, har inte varit skrivare så länge. Om det var bättre förr lämnar jag till andra att avgöra.

Du har en poäng där, men det avhandlade ju inte enbart denna person. Var väl mer attityd i allmänhet. På den tiden var det "har du ingen sporthoj så har du inget här att göra"

Thompax

Got symaskin?
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
KTM 690 SMC!

Verkar som rolig läsning:)

Gearbox

Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R

Allright, Jag gillar Ghostrider, när jag är sur på jobbet går jag in på youtube och kollar in en video, det gör mig på bättre humör. Rätt eller fel-döm själv. Har en polare som jobbar med datorer, tipsade om sporthoj.com. Han var lyrisk och det skrämmer mig. Tycker forumet skall krympas, det räcker med motorcyklar. OT-avd kanske skulle flyttas till Flash eller vad som nu gäller.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Du har en poäng där, men det avhandlade ju inte enbart denna person. Var väl mer attityd i allmänhet. På den tiden var det "har du ingen sporthoj så har du inget här att göra"

Swedie förklarade detta nyligen om jag inte minns fel. "Stommen ska vara sporthojar, spårar det ur är det fel...."

Jävligt fritt citerat. :)

Gearbox

Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Okej, jag tolkar det som det var ett par dårar som körde sporthoj så in i helvete på dagarna och skröt om det på nätterna på forumet.

Eeee, för mig verkar det vara det vara ett ypperligt syfte med ett forum. Jag går och lägger mig och loggar in i morgon bitti ifall någon vill berätta om "Rafflarn". Hette han verkligen så? Lever han? JAG VILL VETA!
Näää, nu får det räcka, viktigt möte imorgon med en Kawasaki:)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har vi fått oss ett nytt forum-"original" månne?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Okej, jag tolkar det som det var ett par dårar som körde sporthoj så in i helvete på dagarna och skröt om det på nätterna på forumet.

Eeee, för mig verkar det vara det vara ett ypperligt syfte med ett forum. Jag går och lägger mig och loggar in i morgon bitti ifall någon vill berätta om "Rafflarn". Hette han verkligen så? Lever han? JAG VILL VETA!
Näää, nu får det räcka, viktigt möte imorgon med en Kawasaki:)

Det är nog Brassarn du far efter. Ett annat gammalt troll var tex Gurra-Vmax

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Ravetrancer, Freddan Pertus, Tommy, var Göteborgsgänget.

Tommy la upp en video där han wheelade ett par mil?

Var kom han ifrån, det fanns ju ett SH-forum även innan 2003? Sen server crash och förlorade data, vi tappade ju ett par års snackande.

Last edited:

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Det är lite kul med trollen ändå :D

Även om man nu som farbror får sansa sig lite innan man svarar, luta sig tillbaka 10 minuter och tänka på sakta stelnande betong eller liknande.

Har märkt att jag börjar få tendenser att reta mig på grannungarnas hottade 240 med dubbelrör á la Biltema också, sånt måste man ta tag i innan man blir för grinig :D

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Ahh.. det var tider förr!!!
Mycket rolig läsning har man fått genom åren... (h-vete vad gammal jag låter)

//KaliZ

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...