Usa mexiko panama colombia venezuela brazil

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
hej alla god jul fan nu har jag kommigt ivag har min resedagbok las och njut http://www.resdagboken.se/Web/Apps/...?id=234&epslanguage=sv&tid=413720&eid=2409997

har funderat ett tag på att jävla äventyr i vinter åka till miami köpa en äldre hoj och sen försöka ta mig till rio eller fortaleza i brazil ca 900mil eller tills nån snor min hoj jag blir skjuten eller vurpar ordentligt

någon som gjort något liknande ?
hur stor chans är det att jag kommer klara det ?
hur funkar försäkringar ?
finns det någon motsvarighet till blocket i usa ?
gäller Internationellt körkort i brazil ?

+sida
kan köra
varit i sydamerika förr
kan lite portugisiska/spanska (kanske fiixade egen lärare i helgen)
tycker inget är omöjligt
sydamerikanskorna gillar mig

-sida
rätt kass på portugisiska/spanska
svag för kvinnor och sprit=mindre körtid

tänkte vara borta 2-3 månader och hoppas man kan fixa mycket boende genom http://www.couchsurfing.org/

ös på med tankar och tipps !
adios

Bifogat

• 21571_241108371990_674996990_3745485_7987031_n.jpg
    21571_241108371990_674996990_3745485_7987031_n.jpg
    29.8 KB · Visningar: 165
Last edited:

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
träffat flera i både bil och på hoj som börjat i USA och jag sen träffat på i Colombia, Mexico och Argentina.

fast den sträckan på 2-3 månader låter som en dum ide, du lär få lägga all tid på att köra och hänga i gränskontroller, vänta på att få skeppa hojen på båt mellan Panama och Colombia. dvs ingen tid till kvinnor, rom och sång.

på den tiden skulle jag välja ett land (typ Argentina, grym natur, vin, kvinnor och dom kan säkert sjunga också) eller satsa på längre tid.

och craigslist funkar väl fortfarande i US skulle jag tro.

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
träffat flera i både bil och på hoj som börjat i USA och jag sen träffat på i Colombia, Mexico och Argentina.

fast den sträckan på 2-3 månader låter som en dum ide, du lär få lägga all tid på att köra och hänga i gränskontroller, vänta på att få skeppa hojen på båt mellan Panama och Colombia. dvs ingen tid till kvinnor, rom och sång.

på den tiden skulle jag välja ett land (typ Argentina, grym natur, vin, kvinnor och dom kan säkert sjunga också) eller satsa på längre tid.

och craigslist funkar väl fortfarande i US skulle jag tro.

Mmm... Två-tre månader kan nog vara väl tajt. Kom själv hem från 3 månaders trip i lördags men från andra hållet Sao Paulo --> Mexiko + (LA, SF, NYC). Jag flög från Amazonas till Bogota sedan var det buss hela vägen till Mexico (mest chicken buses). Tar ju tid om man vill se något.

Sydamerika är stort och vägarna är inga höjdare stundtals. Dessutom vill du ju köra kustvägar med lite äventyr, inte ligga och tugga asfalt och då tar det tid. Jag skulle begränsa min resa till Centralamerika eller Sydamerika. Kan tipsa om en hel del sköna ställen och äventyr där om du vill.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
tackar för svaren !

ni har nog fan rätt jag vill ju inte bara köra det ska ju inte vara någon stress. tiden är inte så viktig men det är pengarna som begränsar reselängden dock nöjer jag mig med att äta ris bönor och skabbiga hostels men ett minimum på 5 caprinias om dagen

hur är mexiko ? trevliga människor ? prisläget ?

hur har ni klarat språket ?

om man köper en hoj i usa går det att sälja den (och få något för den) i tex mexiko ? annars får man väll köra en kust ner och den andra tillbaka till usa och sälja tillbaka hojjen

hörde när jag var i brazil att Argentina skulle vara jävligt vackert och kvinnorna lika så dock dryga som fan men ca halva priset mot brazil

adios /orvar

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
nu är ekonomin och ledigheten löst !

nu är planen 1 månad i usa och 1i mexico

det enda jag inte har klart för mig är hur jag registrerar en motorcyckel på mig och försäkrar den i usa ?

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jävla va fint men har inget cert men det går väll att lösa där

Ja, det är ett dykmecca där massor av dykshoppar. Hade kontakt med ett par svenskar som arbetar där. Kan skicka info om du vill. Svenskar = säkerhet prio 1.

Jag dök även med mexare... ha roligt = prio 1.

Om man är erfaren och har bra eget omdöme så ser jag inget fel att dyka med mexare. Det blir kanske lite extremare dyk då. Men som nybörjare så skulle jag satsa på svenskar, säkerhetstänket skiljer sig avsevärt.

Kan tipsa om ställen att bo på o så om du är sugen också.

Jag var i Brasilien, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, Guatemala, Mexico, USA.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping