Uselt bemötande på DEABs trafikskola

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Igår skulle jag övningsköra med en polare som tänker ta mc-kort, och vad är lämpligare än att börja med lite krypkörning? Sagt å gjort, han bor i närheten av Deabs trafikskola i Bromma, så vi åkte dit, det är ju tämligen folktomt där på kvällarna, och vi kom dit vid halv 8-8 nån gång. Han tränade krypkörning och lite konbaneknixande för fullt när det kommer en långtradare i fullt spett in på körgården, och ur hoppar en fullkomligt rasande norrman som hysteriskt skriande undrar vem som har gett oss tillstånd att vara där? Ingen svarade jag sanningsenligt. Då börjar han skrika om att det minsann var så dyrt att ha körgård och att det kostade dom massor med pengar. Jag påpkade då lungt att vi ju knappast störde dom, flera timmar efter deras sista lektion, och att vi knappast slet ut asfalten. Då blev han så arg att rösten sprack å bad oss packa oss därifrån fortast möjligt.
Ok om vi inte fick vara där, men det kunde han väl ha sagt i vänlig ton? :va
Min polare tänkte faktiskt köra hos dom, just för att dom ligger i närheten, och jag tog mitt kort där en gång i tiden, och var nöjd då. Men nu kommer min polare att ta sitt mc-kort någon annanstans, och dom missar en kund. Skitsmidigt! :huvet

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Tråkigt att du skulle få ett sådant bemötande. Jag tog mitt kort där och jag tyckte dom var jätte trevliga. Norrmannen har jag ingen erfarenhet av då vi hade Janne som lärare. Men norrmannen kanske hade haft en dålig dag :argpådato

Tjippen

Slide in, Burn out!
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1 -09, Yamaha R6 -08, KTM 450 SMR -06 Yamarin 59DC -06 Volvo V70II -08
Jag får lov att be om ursäkt!!!!!

Bäste övningskörare!

Min kollega, norrmannen John, som efter 13 timmar bakom ratten kommer och bemöter er på detta vis är givetvis inte acceptabelt!!! Jag ska prata med honom då jag är hans CHEF och ska se till att detta inte upprepas!

Till problemet!!!!!

Övningsbanan på Bromma kostar oss MASSOR av pengar och banan i sig är
den enda av sitt slag i stockholm, och vi har efter samtal förra sommaren blivit beviljade av NTF som äger marken att hyra banan en säsong till på nåder, problemet är inte att ni är ivägen på kvällar och nätter utan att kollonilotterna som ligger på andra sidan golfrangen klagar så fruktansvärt mycket på oljudoch därmed har banans varaktighet ifrågasatts ...

Vi har satt upp grindar på NTFs begär för att bli av med wheelie träning och allmänt testande av motorcyklar på varvstopp ...
Skulle vi bli av med banan så går vårt företag i botten då Bromma trafikövningsbana är vårat levebröd!

Jag hoppas att ni trots denna otroligt tråkiga upplevelse med norrmannen kommer och besöker mig (Niklas) på kontoret så ska jag se till att ni blir kompenserade för detta ... en gratis testlektion kanske skulle smaka?

Med vänliga hälsningar

SH = tjippen
Niklas Sjöstrand

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Tjippen skrev:
2114075 Bäste övningskörare!

Min kollega, norrmannen John, som efter 13 timmar bakom ratten kommer och bemöter er på detta vis är givetvis inte acceptabelt!!! Jag ska prata med honom då jag är hans CHEF och ska se till att detta inte upprepas!

Med vänliga hälsningar

SH = tjippen
Niklas Sjöstrand

Hoppas lite att dom 13 timmarna var bredvid ratten... som lärare... o inte som förare.... man har ju bara en viss körtid varje dag.... :7peta :tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Magoo skrev:
2114095 Hoppas lite att dom 13 timmarna var bredvid ratten... som lärare... o inte som förare.... man har ju bara en viss körtid varje dag.... :7peta :tummenupp

Jupp typ 9tim men får utökas till 10tim max 2ggn per vecka!
:D

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tjippen skrev:
2114075 Bäste övningskörare!

Till problemet!!!!!

Övningsbanan på Bromma kostar oss MASSOR av pengar och banan i sig är
den enda av sitt slag i stockholm, och vi har efter samtal förra sommaren blivit beviljade av NTF som äger marken att hyra banan en säsong till på nåder, problemet är inte att ni är ivägen på kvällar och nätter utan att kollonilotterna som ligger på andra sidan golfrangen klagar så fruktansvärt mycket på oljudoch därmed har banans varaktighet ifrågasatts ...

Vi har satt upp grindar på NTFs begär för att bli av med wheelie träning och allmänt testande av motorcyklar på varvstopp ...
Skulle vi bli av med banan så går vårt företag i botten då Bromma trafikövningsbana är vårat levebröd!

Jag hoppas att ni trots denna otroligt tråkiga upplevelse med norrmannen kommer och besöker mig (Niklas) på kontoret så ska jag se till att ni blir kompenserade för detta ... en gratis testlektion kanske skulle smaka?

Med vänliga hälsningar

SH = tjippen
Niklas Sjöstrand
Tja Niklas!

Jag köper din förklaring rakt av :tummenupp Vi (eller jag som "lurade" dit polarn) hade ingen aning om problematiken med gnälliga kolonilotter, vi tyckte att Bromma flygplats överröstade vårt tomgångskrypkörande med råge. Och vi såg inte direkt att vi skulle slita ut konbanan för er, jag gick mest och plockade bort sten och grus medans polarn vinglade runt konorna :)

Jag hade hållit med John också, om han hade varit något mer saklig och sansad. Jag, som inte hade hjälm på mig, pratade med honom och blev mest sårad över hans bemötande, hade han lungt sagt som det var hade vi bett om förlåt och åkt vidare. Nu tänkte jag onda saker om våra västliga grannar :rolleyes: , och åkte lungt därifrån.

Tack för ett vänligt bemötande och bra svar av dig Niklas! :tummenupp

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Erkänner att det var jag som var den skyldige övningsköraren!

Det var ett bra svar, Tjippen och den ursäkten godtas givetvis! :tummenupp
Men som sagt, budskapet kunde ju som sagt ha framförts lite annorlunda. Hade jag fått den förklaringen igår så hade jag sluppit :gnissla resten av kvällen.
Är dock åter på gott humör nu! Kanske vågar visa upp mitt tryne vid tillfälle. :D

Vill även passa på att å det allra ödmjukaste be alla kolonilottor om ursäkt för att jag vid mitt allra första övningstillfälle på hoj någonsin varvade liiiite för mkt ibland när jag övade start/stopp. :hihi

Avslutningsvis så gick det inte alls så j-kla vingligt runt konerna. :mad:
(Ok, kanske första varvet, vi snackar ju trots allt om många års uppbyggd spänning inför dagen då man skulle bli av med hoj-oskulden..)

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
SwedB skrev:
2114349 Erkänner att det var jag som var den skyldige övningsköraren!.........

Tråkigt att du fick ett sånt första intryck av Deabs. Det var bra att ni la upp tråden så att ni kunde reda ut det hela. :)

Själv är jag skitnöjd och John är inte alls så galen som han verkar. :hihi
Ta den där gratis lektionen som Tjippen erbjöd. Du kommer inte att ångra dig! :tummenupp

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
SwedB skrev:
2114349 Avslutningsvis så gick det inte alls så j-kla vingligt runt konerna. :mad:
(Ok, kanske första varvet, vi snackar ju trots allt om många års uppbyggd spänning inför dagen då man skulle bli av med hoj-oskulden..)
Hehe, allt är relativt :hihi Fast vi får väl skylla på spänningen då :D
(egentligen gick det riktigt bra för att vara första gången, potentialen finns :tummenupp)

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Haha...kul att det ordnar sig på detta viset. Till "norrmannens" försvar så får

man väl säga att han tänkte på företagets vara eller icke vara med tanke på

klagomålen från kolonilotterna. Lojala medarbetare växer inte på träd! Sen

kan man ju tycka att sättet det framfördes på till er hade lite mer att önska.

Nåväl, lycka till med övningar och ett framtida körkort!

Last edited:

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Hornet_600 skrev:
2114500 Haha...kul att det ordnar sig på detta viset. Till "norrmannens" försvar så får...

Jo, det finns ju alltid ju två sidor. Ska dock erkänna att igår kväll så hade jag dock mer företagets icke vara i mina tankar. Förra gången när vi skulle övningsköra så hade jag laddat mentalt i en hel vecka, men i sista sekund så sinkades jag av ett batteri som vägrade och trots en j-kla massa springande och knuffande, men framför allt svett som lackade, så vägrade hojen att starta. :gnissla Var därför extra sugen igår kväll efter att ha laddat i ytterligare 1,5 vecka och att ännu en gång bli sinkad gjorde ju inte att humöret steg. Tur att man är stabil norrlänning. :yoparty

Som fröken RQ påpekar så var det nog en bra idé av Hoztic att lägga upp tråden och så fick vi både förklaring och saken ur världen. :fyllisar

Tack för lyckönskningar, hornet_600! Ryktas om att nästa övningsomgång innehåller både stoppies och wheelies och Hoztic säger sig ha ordnat såväl betongsugga som domkraft.. :hihi

Tjippen

Slide in, Burn out!
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
SwedB skrev:
2114349 Erkänner att det var jag som var den skyldige övningsköraren!

Det var ett bra svar, Tjippen och den ursäkten godtas givetvis! :tummenupp
Men som sagt, budskapet kunde ju som sagt ha framförts lite annorlunda. Hade jag fått den förklaringen igår så hade jag sluppit :gnissla resten av kvällen.
Är dock åter på gott humör nu! Kanske vågar visa upp mitt tryne vid tillfälle. :D

Vill även passa på att å det allra ödmjukaste be alla kolonilottor om ursäkt för att jag vid mitt allra första övningstillfälle på hoj någonsin varvade liiiite för mkt ibland när jag övade start/stopp. :hihi

Avslutningsvis så gick det inte alls så j-kla vingligt runt konerna. :mad:

Du är hjärtligt välkommen vid tillfälle! Jag ska göra MITT BÄSTA för att du absolut inte kommer att vara missnöjd på något vis efter din utbildning hos oss!!!!!!!!!!!!!!

Vill bara påminna om att vi på DEABS Trafikskola har bytt namn! Vi heter numer Artrec Utbildning och transport AB

För er som vill ha ett lastbilskörkort kan söka sig till vuxenskolan C3L i Tyresödär vi kommer att bedriva yrkesutbildning med kursstart 18 aug innevarande år, sista ansökningsdag är 15 Juni ...

Vi finns på 08-250029 eller på niklas@deabs.se 24/7 på SH

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Tjippen skrev:
2114751 Du är hjärtligt välkommen vid tillfälle! Jag ska göra MITT BÄSTA för att du absolut inte kommer att vara missnöjd på något vis efter din utbildning hos oss!!!!!!!!!!!!!!

Vill bara påminna om att vi på DEABS Trafikskola har bytt namn! Vi heter numer Artrec Utbildning och transport AB

För er som vill ha ett lastbilskörkort kan söka sig till vuxenskolan C3L i Tyresödär vi kommer att bedriva yrkesutbildning med kursstart 18 aug innevarande år, sista ansökningsdag är 15 Juni ...

Vi finns på 08-250029 eller på niklas@deabs.se 24/7 på SH
när du ändå marknadsför din trafikskola, så tycker jag att 2 lektioner är det ABSOLUT MINSTA man bör ge i kompensation för sånt bemötande. :)
Och så bör du sponsra swedies rr-åkande som motprestation för din marknadsföring i hans forum.

vid närmare eftertanke bör du sponsra min kraschade hoj också :hihi

Last edited:

Tjippen

Slide in, Burn out!
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Jag marknadsför inte min trafikskola, däremot så vill jag inte att min trafikskola ska ha ett uselt ryckte på SH ... Antalet lektioner som kompensation var ett förslag, hur lång den blir märker personen i fråga vid lektionstillfället ... ;)

Vad gäller sweedies satsning i RR så kommer jag inte sponsra honom då jag mister min egen sponsring till mig själv i min egen karriär, att sponsra en konkurerande förare funkar tyvärr inte för mig!

Vad gäller din egen klotade cykel kan jag bara säga trist att du vurpa ...
hoppas du klarade dig helskinnad iaf ...

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Tjippen skrev:
2116026 Vad gäller sweedies satsning i RR så kommer jag inte sponsra honom då jag mister min egen sponsring till mig själv i min egen karriär, att sponsra en konkurerande förare funkar tyvärr inte för mig!
dåligt sportmanship ;)
Vad gäller din egen klotade cykel kan jag bara säga trist att du vurpa ...
hoppas du klarade dig helskinnad iaf ...
jodå jag klarade mig fint. bar krossat självförtroende och cykel :huvet

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
är lite lost nu... vilket ställe pratar vi om? Som privatist gjorde jag all min träning inför manöverprovet på Solvallas parkering, inte alltför långt från Bromma flygplats. Är det detta ställe vi pratar om eller finns det ett annat ställe man kan öva på de tider då körskolorna inte använder platsen?

:va

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
mini-knutten skrev:
2118423 är lite lost nu... vilket ställe pratar vi om? Som privatist gjorde jag all min träning inför manöverprovet på Solvallas parkering, inte alltför långt från Bromma flygplats. Är det detta ställe vi pratar om eller finns det ett annat ställe man kan öva på de tider då körskolorna inte använder platsen?

:va

Nej!

Du åker förbi solvalla och förbi infarten till Bromma flygplats alt coop och alla dessa stormarknader. När du kommer till korsningen där du har El-giganten på vänster sida så tar du till höger som kommer du åka mot brommaplan. Direkt när du tagit till höger så tar du höger igen på en liten gata och följ den så kommer du fram till övningsplatsen!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...