Utökade fartkontroller vecka 16

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Håll er ifrån storstäder, och gasa hur mycket ni vill på öde landsvägar :) Problem solved! :)

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det stod en svart van med tonade rutor (laserpistolgömma) vid Barkarbypåfarten västerut, insamlingsplatsen efter IKEAavfarten idag vid pass 17:30.

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Håll er ifrån storstäder, och gasa hur mycket ni vill på öde landsvägar :) Problem solved! :)
Ingen garanti dock.
Mitt körkört rök på en "öde landsväg" ett par mil utanför stan just denna vecka för 2 år sedan.

Nej, se till å skaffa WAZE och rapportera allt ni ser!! :tummenupp

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
hellre nu än i juli/aug... Fast man får ju alltid se upp lite (eller lita på turen)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Åtminstone i södra Sthlm står de ju på i princip samma ställen varje år, blir lika förvånad varje gång någon missar det och blir av med lappen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tycker det är utökade fartkontroller hela sommarhalvåret.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
I går kväll när det började mörkna så hade de placerat ut en konstapel i diket intill motorvägen i höjd med Ormingeavfarten på Lv 222 i Nacka. Gubben syntes inte alls i mörkret utan det vara bara en liten röd prick som jag reagerade på. Sen stod det en mindre armé uppbackad på påfarten beredda att jaga ifatt fartsyndare. Som tur var så var man beredd och cruisekontrollen var inställd på 92 typ.... Hade jag kommit på hoj hade jag nog varit inlåst idag ;-)

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM Duke II
Om det möjligtvis är någon från polismyndigheten som läser detta:

STÄLL ER OCH SKJUT MED ERA LASERPICKOR UTANFÖR MINA BARNS SKOLA ISTÄLLET!
DÄR ÄR DET MYCKET VIKTIGARE ATT HÅLLA HASTIGHETEN ÄN PÅ EN LANDSVÄG. DET TYCKER ALLA SOM HAR NÅGOT FÖRSTÅND ÖVERHUVUDTAGET!

Den som inte har denna åsikt och som vill diskutera det med mig, räck upp en hand så att jag kan ignorera dig dirr.

Puss till alla, kör som folk. Gasa på rätt ställen och ha en trevlig vår.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om det möjligtvis är någon från polismyndigheten som läser detta:

STÄLL ER OCH SKJUT MED ERA LASERPICKOR UTANFÖR MINA BARNS SKOLA ISTÄLLET!
DÄR ÄR DET MYCKET VIKTIGARE ATT HÅLLA HASTIGHETEN ÄN PÅ EN LANDSVÄG. DET TYCKER ALLA SOM HAR NÅGOT FÖRSTÅND ÖVERHUVUDTAGET!

Den som inte har denna åsikt och som vill diskutera det med mig, räck upp en hand så att jag kan ignorera dig dirr.

Puss till alla, kör som folk. Gasa på rätt ställen och ha en trevlig vår.

Förra året gjorde de så i Karlskrona. De plockade en skrämmande mängd bilister, varav 9 av 10 (eller liknande) var föräldrar osm lämnade barn. De var också de värsta fartsyndarna förbi 30-skyltarna.
Man kan ju tycka folk osm har barn på skolan de bombar förbi i suvvarna faktiskt skulle vara intresserade av att inte köra över ungarna på den specifika skolan i lite större utsträckning en den generelle bilmarodören... XD

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Även polisen gillar vårsol! De står självklart hellre ute med lasern en solig vårdag än en regnig höst eller vinterdag.
Inte riskfritt ens på småvägarna i smålandsskogarna nu de första soliga dagarna.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....din bil gör max 92 så det är nog inga probs...... :krama

I går kväll när det började mörkna så hade de placerat ut en konstapel i diket intill motorvägen i höjd med Ormingeavfarten på Lv 222 i Nacka. Gubben syntes inte alls i mörkret utan det vara bara en liten röd prick som jag reagerade på. Sen stod det en mindre armé uppbackad på påfarten beredda att jaga ifatt fartsyndare. Som tur var så var man beredd och cruisekontrollen var inställd på 92 typ.... Hade jag kommit på hoj hade jag nog varit inlåst idag ;-)

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Förra året gjorde de så i Karlskrona. De plockade en skrämmande mängd bilister, varav 9 av 10 (eller liknande) var föräldrar osm lämnade barn. De var också de värsta fartsyndarna förbi 30-skyltarna.
Man kan ju tycka folk osm har barn på skolan de bombar förbi i suvvarna faktiskt skulle vara intresserade av att inte köra över ungarna på den specifika skolan i lite större utsträckning en den generelle bilmarodören... XD

Det är ju för att deras egna barn sitter i tryggt förvar i Djursholmstraktorn redan.
-Egna barn och Andras ungar-
Och med andras ungar är det inte så noga.:näsblod

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Ju mer polisen syns desto lagligare kör folk. Ändå gömmer polisen sig bakom träd, i diken och i bilar med mörka rutor. Slutsatsen måste bli att dom faktiskt är ute efter att nita folk istället för att på allvar förbättra trafiksäkerheten. Det är en myt att hög hastighet orsakar dödsolyckor. Det blir säkrare för oss alla på vägarna om skattepengarna istället satsas på annat. Bara för att nämna tre saker som orsakar fler olyckor än hög hastighet: 1) Alkohol 2) Dåligt underhållna vägar 3) Mötande trafik. Nej, jag hittar inte på. Ja, det finns statistik och analyser som visar detta. Men Trafikverket mörkar eftersom det är så mycket enklare att skylla på "att man kör för fort" istället för att jobba med trafiksäkerhet på riktigt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är ju för att deras egna barn sitter i tryggt förvar i Djursholmstraktorn redan.
-Egna barn och Andras ungar-
Och med andras ungar är det inte så noga.:näsblod
Tydligen var ett anligt försvar "men jag har bråttom!" eller "men jag KAN köra!" ...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ju mer polisen syns desto lagligare kör folk. Ändå gömmer polisen sig bakom träd, i diken och i bilar med mörka rutor. Slutsatsen måste bli att dom faktiskt är ute efter att nita folk istället för att på allvar förbättra trafiksäkerheten. Det är en myt att hög hastighet orsakar dödsolyckor. Det blir säkrare för oss alla på vägarna om skattepengarna istället satsas på annat. Bara för att nämna tre saker som orsakar fler olyckor än hög hastighet: 1) Alkohol 2) Dåligt underhållna vägar 3) Mötande trafik. Nej, jag hittar inte på. Ja, det finns statistik och analyser som visar detta. Men Trafikverket mörkar eftersom det är så mycket enklare att skylla på "att man kör för fort" istället för att jobba med trafiksäkerhet på riktigt.

Om man alltid såg var polisen stod och sköt med laser och alltid hann bromsa ner innan dom hinner få en avläsning, hur många tror du skulle hålla hastigheten?

Poängen med att de står gömda är ju att man inte ska veta när/var och därför alltid tänka på hastigheten.

Angående dina exempel så är ju alkohol svårt att komma åt, dåligt underhållna vägar innebär att man helt enkelt får hålla lägre hastighet och mötande trafik tycker jag trafikverket jobbar bra med att få bort iom mötesfria vägar. Iaf kring min hemstad är det många vägar senaste åren som blivit ombyggda.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024