Utbildning för sjöfarts elektriker?

Ja vad kräver det förutbildning och vad är kraven för att komma in där?

Som elektriker, inga speciella vad jag vet. De svenska trikare jag har jobbat med har bara vanlig gymnasieutbildning. Ska du jobba elingenjör är det nog högskolestudier som gäller. Där vet jag tyvärr inte, alla elkillar med högre befattning verkar komma från Åland.

2799451 Som elektriker, inga speciella vad jag vet. De svenska trikare jag har jobbat med har bara vanlig gymnasieutbildning. Ska du jobba elingenjör är det nog högskolestudier som gäller. Där vet jag tyvärr inte, alla elkillar med högre befattning verkar komma från Åland.
Okej! Va bra!

Vilka är det som anställer dom? Rederierna eller är det något model bemaningsföretag?

Jo ska vara grym brist på mer utbildat folk typ besiktningsmän vad jag förståt?

Okej! Va bra!

Vilka är det som anställer dom? Rederierna eller är det något model bemaningsföretag?

http://www.sjomansskolan.ax/
Kolla där, klicka på utbildningar uppe i vänstra hörnet och välj sen elektriker.
Har nåt svagt minne av att en gammal barndomskompis gick en utbildning i oxelösund i början utav nittotalet.

Okej! Va bra!

Det brukar vara rederierna direkt, men det finns inte många svenska som fortfarande har elektriker, det har maskinisterna fått ta över. Det är väl bara färjorna o Wallenius vad jag kommer på. Sök i Norge istället, där har de fortfarande elektriker ombord + att de skriker efter folk.

Det brukar vara rederierna direkt, men det finns inte många svenska som fortfarande har elektriker, det har maskinisterna fått ta över. Det är väl bara färjorna o Wallenius vad jag kommer på. Sök i Norge istället, där har de fortfarande elektriker ombord + att de skriker efter folk.

Vi har bara en elingenjör ombord, och han har lite mer utbildning än el-tele om man säger så :tungan

Vi har bara en elingenjör ombord, och han har lite mer utbildning än el-tele om man säger så :tungan
Om du kollar vad jag skrev först,, "Som elektriker, inga speciella vad jag vet. De svenska trikare jag har jobbat med har bara vanlig gymnasieutbildning. Ska du jobba elingenjör är det nog högskolestudier som gäller."

Jag räknar elingenjör som högre befattning. De svenska trikare vi har ombord har bara gymnasieutbildning + nån lös kurs som de fått via rederier.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick