Utbildning för väghyvel?

Hudik

Guest
Jag skulle vilja utbilda mej för väghyvel, någon som vet vart man kan göra det i en region som passar mej, någonstans mellan Sundsvall -> Stockholm?

Har provat att googla men utan bra resultat, det är inte enkelt att hitta.
Många företag skriver om utbildning för hyvel men när man frågar så är det bara maskinförarutb som dom har..

Om jag ringer upp och frågar så har svaret varit på tre ställen, "-Ähmm... ja,du?"

Någon som har ett tips?

Hudik

Guest
Ja du... Bra fråga!
Har du ringt Yrkes Akademin? De BÖR ha det, tycker jag iallafall.
Det saknas många DUKTIGA väghyvelsförare.
http://www.ya.se/utbildning/amu/maskinforare-3/

Jo, jag ringde och kollade, första personen jag pratade med sa just det där... "Ähmm..."
andra personen jag pratade med sa att det var enbart som ett tillägg i deras maskinförarutbildning, jag vill bara ha hyvelbiten det andra har jag sedan 10 år...

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Det har jag oxå kollat upp...hittade nada! Alla de som jag träffat på som är hyvelförare är oftast hjullastarförare/grävmaskinister som fått utbildning av företaget som äger hyveln.
Det verkar försvinna mer o mer iofs verkar det som. Vår firma sålde sin här nyligen. Den stod mer stilla än den användes tyvärr. Nykostnad på 3,5 mille

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Synd att du bor så långt upp, annars hade jag säkert kunnat skaka fram nån nere i småland som kan köra sådana som kan lära dig, lite sådär inofficiellt. :)

Hudik

Guest
Synd att du bor så långt upp, annars hade jag säkert kunnat skaka fram nån nere i småland som kan köra sådana som kan lära dig, lite sådär inofficiellt. :)

Hade inte varit dumt, men jag vill ha det på yrkesbeviset från BYN, dom är ju lite kinkiga på det när det gäller hyvel..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Såg en hyvel med släntklippare monterat istället för bladet, snacka om att ha uppsikt över stenskotten.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO