Utbildning körkorts tillstând

SkyNard

Knugen
Gick med
14 Dec 2005
Hoj
Yamaha XV Virago 125
Tjena jag undrar om man mâste gâ den dära utbildningen som dom införde i âr även om man redan har haft tillstândet i 1 âr ? är det nâgon som vet nâtt om den saken ? :3freak

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
nej, men ska du ha nya handledare så måste dom nog göra den kursen. Inte säker med borde vara så?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
DJM skrev:
nej, men ska du ha nya handledare så måste dom nog göra den kursen. Inte säker med borde vara så?
precis, de som du redan har papper på är som det är, om du ska ha nya handledare så är det kurs som gäller för dem (men du slipper eftersom du redan har körkortstillstånd).

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
-Rosen- skrev:
precis, de som du redan har papper på är som det är, om du ska ha nya handledare så är det kurs som gäller för dem (men du slipper eftersom du redan har körkortstillstånd).

Ska det bli den där jävla kursen på Mc också. Jag trodde det bara var till bil.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
seyou skrev:
Ska det bli den där jävla kursen på Mc också. Jag trodde det bara var till bil.
vadå, är det inte bara teori eller ska de kolla körning också?

lite kasst att körkortstillståndet inte varar så länge så man måste ta om, men man har ju kvar sina handledare till senare.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
-Rosen- skrev:
vadå, är det inte bara teori eller ska de kolla körning också?

lite kasst att körkortstillståndet inte varar så länge så man måste ta om, men man har ju kvar sina handledare till senare.

Det är väll någon teorikurs som man ska gå om man ska ha en ny handledare. Men jag trodde det bara va till bil.

Men vad menar du med körkortstillståndet?

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
seyou skrev:
Det är väll någon teorikurs som man ska gå om man ska ha en ny handledare. Men jag trodde det bara va till bil.

min farsa ska gå handledarkurs.. jag har för mig att jag måste gå på nåt liknande med honom :va kommer ej ihåg de kanske inte alls va så att jag måste gå med honom... jag är inte 110% säker på det :3freak

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
NSR_MAN skrev:
min farsa ska gå handledarkurs.. jag har för mig att jag måste gå på nåt liknande med honom :va kommer ej ihåg de kanske inte alls va så att jag måste gå med honom... jag är inte 110% säker på det :3freak

Jo, det var det jag hörde. Man måste gå en kurs med sin handledare för att dom ska få ett handledarbevis.

Helt sjukt. Jag kan förstå det om tant hilda 93år ska bli enshandledare och åker bara till kyrkan ett kvarter bort på söndagarna, men dom flesta åker ju så pass mycket att dom vet hur man ska bete sig i trafiken.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
seyou skrev:
Jo, det var det jag hörde. Man måste gå en kurs med sin handledare för att dom ska få ett handledarbevis.

Helt sjukt. Jag kan förstå det om tant hilda 93år ska bli enshandledare och åker bara till kyrkan ett kvarter bort på söndagarna, men dom flesta åker ju så pass mycket att dom vet hur man ska bete sig i trafiken.
men lixom har de varit mycket krockar innan? :kocko alltså när folk har kört me farsan eller nåt sånt.... jag har inte hört något iallafall :fatta!

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
NSR_MAN skrev:
men lixom har de varit mycket krockar innan? :kocko alltså när folk har kört me farsan eller nåt sånt.... jag har inte hört något iallafall :fatta!

Jag har inte heller hört nått. Det är väll bara för att nån ( läs vägverket, om det nu är dom som har det) ska ha mer pengar av oss.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
seyou skrev:
Jag har inte heller hört nått. Det är väll bara för att nån ( läs vägverket, om det nu är dom som har det) ska ha mer pengar av oss.
hehe:rolleyes:de e ju nästan samma sak som stockholms försöket eller vad de heter :va fullkomligt idiotiskt!?!! :kocko

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
seyou skrev:

måste man inte ta kursen före man får ut körkortstillståndet eller nån sån skit?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
NSR_MAN skrev:
hehe:rolleyes:de e ju nästan samma sak som stockholms försöket eller vad de heter :va fullkomligt idiotiskt!?!! :kocko

Fast jag tror det var det bästa sossarna kunde göra. För nu kanske svenska folket får upp ögona och sprätter igång på hjärncellerna för att få bort de stalinistiska diktatorjävlarna.

Och ja, Socialdemokrater, Vänsterpartister, Kommunister och Miljöpartister är det värtsa jag vet.

-Rosen- skrev:
måste man inte ta kursen före man får ut körkortstillståndet eller nån sån skit?

Vad jag har fattat det som är den till för att handledaren och du ska lära er hur ni ska träna vid privat övningskörning. Man måste gå kursen för att handledaren ska få ett handledarbevis så att han kan övningsköra med dig.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
seyou skrev:
:)

Jag fattar inte hur dom kan ha svenska folkets förtroende. Det enda dom gör är att suga ur pengar till egen vinning. :kocko
jaaa eller hur :kocko vi betalar fan skatt på allt :huvet de e sjukt :4skrika

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
seyou skrev:

Visst, de allra flesta vet hur man ska bete sig i trafiken och hur man kör på ett naturligt och bra sett.... Men vem kommer ihåg hur vägverket vill att man ska köra? Känns ju som att hälften man lär sig är bara skit för att man ska kunna köra enligt vägverkets stil, inte hur man kör på ett naturligt o bra sett...

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Farfar är ju min handlera för A1 kortet. Men hur blir det nu när jag söker lämp för A med begränsning? Farfar ska vara handledare igen. Måste han genomgå någon utbildning?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!