utflykt + kappkörning

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
Idag har jag varit å kört en liten sväg med en kompis (kör TRIMMAD DT50R).
Vi började hemma hos mig och for sen ner på stan å körde runt lite. Sedan for vi ut från stan å körde runt på lite olika ställen å så. När vi var påväg hem så kom vi till en bil (honda Accord 2.0i) som låg framför oss å körde ca 40km/h. fy fan va seg han är tänkte jag å växlade ner å så drog jag om honom. jag forstatte i lugn takt ca 65km/h när jag såg att den där j*vla bilen ungefär 1-2 meter bakom mig, å den varvade å hade sig. jaha tänkte jag å drog på lite..men han hängde fortarade efter mig, å nu var han ännu närmare...så jag drog på ännu mera å körde 100 (inne i stan), jag FLÖG över ett fart hinder. körde mot en stopp skylt, men sen på en raka så tänkte jag att det var lönlöst så jag svängde snabbt in på en mindre väg å bilen vrålade förbi i en j*vla fart...sen for jag hem...

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Dumt att köra 100 i stan :rolleyes:

Stanna då hellre och vinka in bilisten och fråga honnom vad han vill när han ligger så nära..

Vissa tål helt enkelt inte att bli omkörda.

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
steffo skrev:
Dumt att köra 100 i stan :rolleyes:

Stanna då hellre och vinka in bilisten och fråga honnom vad han vill när han ligger så nära..

Vissa tål helt enkelt inte att bli omkörda.

jag vet... ville bara jävlas lite med honom..

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
StewOo skrev:
jag vet... ville bara jävlas lite med honom..

jag skulle varit jävligt försiktig. en polare till mig va med om exakt samma sak, fast de va en civilsnut som satt i bilen. Snutarna kör inte bara volvo & saab.

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
weeeiii skrev:
jag skulle varit jävligt försiktig. en polare till mig va med om exakt samma sak, fast de va en civilsnut som satt i bilen. Snutarna kör inte bara volvo & saab.

men jag kände igen bilen från förut...men sen så blev jag rädd efteråt när jag kikade så såg jag en vit skåpbil bakom mig..men det var inte polisen som tur var.. :)

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Vafan...När du märkte att han låg bakom och varvade och jävlades..bromsa in ner till 15km/h och ligg i mitten av vägen och sick sacka så han inte kommer om...Finns inget mer irriterande..jag lovar! :tungan

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...