Utomhuskörning i Gbg

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Hej på er,

Vi har fått tillåtelse (som Volvoanställda) att hyra en fin utomhusbana i Arendal. :)

Vi har kravet på oss att vara en viss andel Volvoanställda för att få hyra och ca: 80% på utskickslistan är i nuläget från Volvo och 20% är externa. Vi kan inte vara hur mycket folk som helst utan får prioritera vilka som kan vara med enligt följande ordning:

1. Volvo anställda
2. Konsulter inne på Volvo
3. Externa

Tid:
Vi kör normalt på lördagar (1-4 helger i månaden) från 11:00 och frammåt, tills vi tröttnar.

Banan:
Är ca. 1,4 Km lång

Utrustning:
I och med att ni självklart själva står ansvariga för er säkerhet, så rekommenderar vi skarpt, integral hjälm, skinnhandskar och skinnställ.

Pris:
Ca: 100 kr till 250 kr per förare (beroende på hur många vi är att dela kostnaderna med)

Mat:
Vi försöker att grilla korv med bröd vid samtliga tillfällen som ingår i priset ovan.

Regler (för att vi inte skall bli utkastade och bannade från banan):
* Undvik körning i gräset i den mån det går.
* Kör inte minimoto utanför minimoto banan.
* Bakhjulsåkning eller burnouter är förbjudet med era övriga fordon inne på Arendals område.

Det är bra om alla kan hjälpas åt att påminna varandra om detta, för det bör vara av allas intresse.

Så är ni intresserade, skicka mig ett personligt meddelande eller maila arendal.racing@gmail.com med följande uppgifter:
* Namn
* Mobilnr.
* E-mail adress.
* Vilken del av Gbg ni bor i (ifall samåkning behövs)
* Toppfart på minimoto:n/pocketbike:n (bara för intresse)
* Om ni jobbar på Volvo eller är konsult på Volvo (uppge var isåfall).

Så får vi se vilka som kommer med :tummenupp

Vi hyr banan normalt en helgdag, var eller varannan vecka på sommarhalvåret.

Är för nuvarande 114 st. gbg:are som vi skickar konstanta intresseanmälningar till om helgkörningarna.
 

Bifogat

  • Img_0493_liten.jpg
    Img_0493_liten.jpg
    19.4 KB · Visningar: 338
  • Dsc01927_liten.jpg
    Dsc01927_liten.jpg
    27.8 KB · Visningar: 334
  • Img_0199_liten.jpg
    Img_0199_liten.jpg
    21.3 KB · Visningar: 401
  • Img_0530_liten.jpg
    Img_0530_liten.jpg
    22 KB · Visningar: 301
  • Img_0542_liten.jpg
    Img_0542_liten.jpg
    25.1 KB · Visningar: 275
  • Arendal.jpg
    Arendal.jpg
    47.8 KB · Visningar: 184
Last edited:

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Vi har fått bra respons via PM. I nuläget är vi 63 st förare tot. som är medtagna på e-mailutskicken angående körningarna.

Vi kommer troligtvis att kunna ta med en del till. :cdevil
 

Affald

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Big Dick Sweden MC
Hej, bra iatt det finns någon vettig stans att köra på :brinnerup

Kan man få en lite skiss (handkladdad duger gött) kanske på banan?
så man kan suga in den för bästa möjliga varvstid, om nu kinesen håller 1,4 km bara, he hee.

//Johnny
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Hej Johnny,

Någon sådan har jag tyvärr inte sett.
Återkommer om jag får tag i en.

Jo du. Mecka får man allt lära sig här :)

Mvh Niklas
 

Nihleen

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia AF1 Futura
Karta kan man hitta från lantmäteriet. Dock så är onlinekartan äldre än banan. Tror att turistinformationen nere vid kopparmärra har en nyare flygbild i sitt fönster, bara att ställa sig och skissa ;)
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Du är med på mailing listan nu (tack vare ditt PM) och skickar snart intresse anmälan för den 3:e & 6:e aug. via mailing listan.

Kommer inte att göra annonsering för tillfällerna via formumet här som det ser ut nu utan via mailing listan.
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Vi är nu över 88 pers på listan.

Dock är vi inte tillräckligt många för att få ihop körningar hela tiden.

Mer folk sökes! :)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Nike_gbg skrev:
Vi är nu över 88 pers på listan.

Dock är vi inte tillräckligt många för att få ihop körningar hela tiden.

Mer folk sökes! :)
fixar massa folk om jag får tillåtelse att lägga tråden eller annan länk med info på min hemsida www.minimotocenter.se

Mvh
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
liljekvist skrev:
jag kan vara med med en motard :rolleyes: är volvoanställd

Hehe, jo just det. Det hade nog varit lagom uppskattat. Att dom mindre ungarna får en åskdånane smällupplevelse för örat dundra förbi dom i kurverna när dom har full koncentration med att köra runt på banan.

Det är bara att köpa en minimoto, så är du välkommen på banan :tummenupp

Ett motard gäng hade sin chans med att hyra för några år sedan, men tyvärr var det vissa som missbrukade det, med att leka utanför banan (wheelies mm.) som inte är så uppskattat på Danafjords mark.
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Nike_gbg skrev:
Hehe, jo just det. Det hade nog varit lagom uppskattat. Att dom mindre ungarna får en åskdånane smällupplevelse för örat dundra förbi dom i kurverna när dom har full koncentration med att köra runt på banan.

Det är bara att köpa en minimoto, så är du välkommen på banan :tummenupp

Ett motard gäng hade sin chans med att hyra för några år sedan, men tyvärr var det vissa som missbrukade det, med att leka utanför banan (wheelies mm.) som inte är så uppskattat på Danafjords mark.

Sant....

Du har ingen koll på om vi skulle kunna samköra minimoto och motard i vinter i någon inomhus hall??? Alla go-cart hallar vill ju ha en jävla hyra men om vi går ihop motard och mini moto så kanske vi har changs att dela en bra tid. Bara att köra en kvart var.
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Är det någon som hittar en sådan hall i närheten så är det många som är tacksamma.
Jag har tyvärr inget äss i rockärmen i nuläget :rolleyes:
Jag återkommer om jag får hört något om detta.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nike_gbg skrev:
Är det någon som hittar en sådan hall i närheten så är det många som är tacksamma.
Jag har tyvärr inget äss i rockärmen i nuläget :rolleyes:
Jag återkommer om jag får hört något om detta.


jag är väldigt intreserad, fast jag måste veta att det finns ställen att köra på innan jag köper en mini, så att den inte bara står i bokhyllan...men finns det tävlingar och sånt?
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
kille_hojdille skrev:
jag är väldigt intreserad, fast jag måste veta att det finns ställen att köra på innan jag köper en mini, så att den inte bara står i bokhyllan...men finns det tävlingar och sånt?

Angående utomhuskörning:
Vi skickar ut mail till folk på mailinglistan regelbundet. Är vi tillräckligt med folk, så hyr vi banan. Är vi ej tillräckligt, ställs körningen in och ny förfrågan kommer nästa eller näst nästa helg.
Dock så blir det nog inget direkt på vintertid. Då får vi väl dra ut och bränna på någon sjö eller något :)

Angående tävlingar:
Vi tävlar ej alls här i nuläget och proffsiga tävlingar är inget som vi plannerar alls här, så där får du skapa en separat tråd om någon har svar på din önskan.
Här behandlar vi endast vad vi kan erbjuda på banan vi har tillgång till. Dock så finns det vissa funderingar på att avsätta lite tid nästa år från körningarna att just ha någon form av amatör tävling kanske, enbart på skoj.

Så vill du ha någonstans att köra lagligt, så skicka ett personligt meddelande när du har hoj, så är du med på mailinglistan, där du får förfrågan om helgkörningar regelbundet.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nike_gbg skrev:
Angående utomhuskörning:
Vi skickar ut mail till folk på mailinglistan regelbundet. Är vi tillräckligt med folk, så hyr vi banan. Är vi ej tillräckligt, ställs körningen in och ny förfrågan kommer nästa eller näst nästa helg.
Dock så blir det nog inget direkt på vintertid. Då får vi väl dra ut och bränna på någon sjö eller något :)

Angående tävlingar:
Vi tävlar ej alls här i nuläget och proffsiga tävlingar är inget som vi plannerar alls här, så där får du skapa en separat tråd om någon har svar på din önskan.
Här behandlar vi endast vad vi kan erbjuda på banan vi har tillgång till. Dock så finns det vissa funderingar på att avsätta lite tid nästa år från körningarna att just ha någon form av amatör tävling kanske, enbart på skoj.

Så vill du ha någonstans att köra lagligt, så skicka ett personligt meddelande när du har hoj, så är du med på mailinglistan, där du får förfrågan om helgkörningar regelbundet.


ok...jätte bra...nu måste jag skaffa en hoj innan våren kommer bara...en pocketbike 4-t 110cc blir det nog :banana lite bekvämare körställning :tungan :rolleyes:
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
kille_hojdille skrev:
ok...jätte bra...nu måste jag skaffa en hoj innan våren kommer bara...en pocketbike 4-t 110cc blir det nog :banana lite bekvämare körställning :tungan :rolleyes:

Bara som info om hojar på Arendal.
ca: 80% kör 50 cc luftkylda (toppfart ca 50 km/h)
ca: 20% kör 40-50 cc vattenkylda (toppfart ca 80 km/h)
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Bilder från Körning i Arendal omgång 1
2005-04-23
 

Bifogat

  • Img_0239.jpg
    Img_0239.jpg
    59.5 KB · Visningar: 83
  • Img_0166.jpg
    Img_0166.jpg
    87.6 KB · Visningar: 71
  • Img_0173.jpg
    Img_0173.jpg
    107.7 KB · Visningar: 85
  • Img_0385.jpg
    Img_0385.jpg
    106.7 KB · Visningar: 93
  • Img_0406.jpg
    Img_0406.jpg
    115.9 KB · Visningar: 95
  • Img_0401.jpg
    Img_0401.jpg
    133.1 KB · Visningar: 81
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top