Utrustning Motard?

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
DRZ400sm
Hej

Har lite frågor angående vad som används och vad som ser bäst ut att använda i utrustningsväg när man kör motard?

Hjälm: coss eller integral?
Skinnställ eller annat?

Vore även intressant att se bilder på vad ni kör med och hur det ser ut...
Går i köpartankar och man vill ju inte se helt efterbliven ut ;)

Mvh Nybliven motardägare

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Åka fort på asfalt - skinnställ oavsett hoj (så får cordurafolket säga vad de vill :D ).

Motardräserpiloterna som kör orimligt fort på motardbana verkar föredra crosskruka och crosstövlar (jag spakar i plastraket-outfit, funkar fint, men går inte så fort heller :rofl ).

/J

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Skinnställ är det som gäller, för du kommer köra fortare än du tror ;) Jag har alltid åkt i integralhjälm, mest för att hjälmar är dyra ;) Ska du åka bana med foten ut så är cross/motard stövlar att föredra, räddar lite fötter o smalben. Annars duger nog vilka hojåkar boots som helst.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Fick precis paket från Tyskland med en Alpine Stars Bionic 2 väst och en Fox tröjja ;) Nu ska det åkas på riktigt. Synd att benskydden var restade.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Fick precis paket från Tyskland med en Alpine Stars Bionic 2 väst och en Fox tröjja ;) Nu ska det åkas på riktigt. Synd att benskydden var restade.

Köp mina Thor Force - du får dem för en trehundring. :) Jag avyttrar enduroutrustning och du handlar. :rofl

..har även en Airoh Stelt i large i nyskick...

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Jag har både skinnställ och lite slappare utrustning.
Har bilder i garaget :tummenupp

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
det jag undrar som sitter i samma båt ungefär är om det funkar bra att köra motard i vanligt 2 delat skinnställ.. eller är ett s.k. motard-ställ att föredra? Ett ställ kostar ju en del så man vill ju gärna köpa ett som skulle fungera bra till dem flesta typer av motorcyklar

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
såhär ska det se ut.
Ett skinnställ under tröjan och cross-kruka....

Bifogat

• SM_sweden2.jpg
    SM_sweden2.jpg
    116.7 KB · Visningar: 263

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
det jag undrar som sitter i samma båt ungefär är om det funkar bra att köra motard i vanligt 2 delat skinnställ.. eller är ett s.k. motard-ställ att föredra? Ett ställ kostar ju en del så man vill ju gärna köpa ett som skulle fungera bra till dem flesta typer av motorcyklar

Jag kör i mitt helställ, det funkar hur bra som helst till både 1098a och seKsförti'. :)
Motardställen kan jag tänka mig är tänkta för lite mer upprätt sittställning, men mitt ställ har stretch i ryggen (det har de flesta) som löser det där...

Kör på vanligt ställ...det lär inte vara den begränsande faktorn, ens om du skulle börja tävla... ;)

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Nej jag lär inte börja tävla inom de senaste 3-5 åren. Så funderar på att skita i cross-kruka/stövlar också. Blir till att köpa intregral-hjälm och några vanliga mc-skor alternativ offroad-stövlar som verkar vara något mellanting.

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
ingen
Ja köpte nya "motard" kläder nu med nya hojen, hade 2delat skinnställ innan. Men känndes sådär att åka i :confused:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Köp mina Thor Force - du får dem för en trehundring. :) Jag avyttrar enduroutrustning och du handlar. :rofl

..har även en Airoh Stelt i large i nyskick...

Jag kan köpa dedär av dig, tänkt köpa ett par såna men inte kommit iväg te affärn än.
Gelleråsen snart? =)

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag kan köpa dedär av dig, tänkt köpa ett par såna men inte kommit iväg te affärn än.
Gelleråsen snart? =)

...um, jag har dem ute för 500 på soe, gluffis har min räserhusa (och jag hans seKsförti) så det var lite specialpris åt honom - men du kan få dem för 400 - är på åsen på söndag. :) Deal?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Skinnställ, crosskruka och motard/crosstövlar.
Jag förstår mig inte på folk som har en tröja över stället faktiskt...

Bifogat

• visabild.jpg
    visabild.jpg
    94.2 KB · Visningar: 232

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
...um, jag har dem ute för 500 på soe, gluffis har min räserhusa (och jag hans seKsförti) så det var lite specialpris åt honom - men du kan få dem för 400 - är på åsen på söndag. :) Deal?

Sålänge de inte är indränkta i SGM svett o är av rätt storlek så har vi en deal :D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0