Utrustning

MikeBeck

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Ktm 450 exc
Tjenare lite ny på det är med supermotard tänkte bara kolla vad ni har för utrustning när ni kör, har ni ryggskydd och jacka osv?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jag kör delat skinställ med separat ryggskena, crossstövlar och en hybridhjälm (crosshjälm med visir) och vanliga mc handskar. :tummenupp

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
MikeBeck skrev:
2185298 Tjenare lite ny på det är med supermotard tänkte bara kolla vad ni har för utrustning när ni kör, har ni ryggskydd och jacka osv?

Samma som när jag körde sporthoj, fast nu med "riktiga" stövlar.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Crosshjälm, Skinnställ och racingstövlar.

Köpte mig ett par Oxtar supermotardstövlar, men tyckte inte om dem så det blev racingstövlarna istället.

(DE är till salu) :D

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Rasorblade skrev:
2185314 Crosshjälm, Skinnställ och racingstövlar.

Köpte mig ett par Oxtar supermotardstövlar, men tyckte inte om dem så det blev racingstövlarna istället.

(DE är till salu) :D
gillade du inte dem :va

jag kör med 2-delat skinnställ, SM stövlar, ryggskydd, cross hjälm och några skinnhandskar

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Skinnkådis (helställ) ryggskydd, crosshjälm och oxtar supermotardstövel. Jag däremot tycker de är sköna som fan nu när de är ordentligt inkörda. :Bugar

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Skinnställ - Alpinesatrs S-moto
Motardstövlar - Alpinestars Tech 10
Crosshjälm - Shoie Preston relica
Racehandskar - Alpinestars Tech
Motardhandskar - Alpinestars Octan
Ryggskydd - Dainese
Knäskydd - Alpinestars bionic
Höftskydd/svank - sixsixone

Reservation för felstavningar :3freak

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
wheelie82 skrev:
2185454 Skinnkådis (helställ) ryggskydd, crosshjälm och oxtar supermotardstövel. Jag däremot tycker de är sköna som fan nu när de är ordentligt inkörda. :Bugar
jag tycker också att de är helnajs (även om jag inte har SÅ mycket att jämföra med)

Ortefon

Der Landwirdschaftminister
Gick med
12 May 2005
Hoj
DR650SE
Rasorblade skrev:
2185736 Nä en annan är ju lite kort i rocken så de är ganska höga och så har jag svårigheter att få växlarna :näsblod

Det ska vara jobbigt att få i växlarna med crosstövlar. Man ska även se fjantig ut när man går i dom. Det är en del av konceptet. :yoparty

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Ortefon skrev:
2186111 Det ska vara jobbigt att få i växlarna med crosstövlar. Man ska även se fjantig ut när man går i dom. Det är en del av konceptet. :yoparty

Jag funderar på vilka fördelar och nackdelar det är med crossstövlar och vanliga racestövlar?

Är det som att växla med en gipsklump på fötterna?

Någon som vet?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Nalken skrev:
2186255 Jag funderar på vilka fördelar och nackdelar det är med crossstövlar och vanliga racestövlar?

Någon som vet?
Crosstövel = bättre skydd
Racingstövel= lättare att dosera bakbroms och att växla

Men det är ju en vanesak att lära sig med crosstövel

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
ktm 660 - 06
Nalken skrev:
2186255 Jag funderar på vilka fördelar och nackdelar det är med crossstövlar och vanliga racestövlar?

Någon som vet?
ibörjan kämdes det som att växla med en skidpjäxa :tungan fast nu efter ett tag så är dom faktiskt ganska smidiga, och det är inga problem att gå i dom..

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Hmm jag som redan nu svårt att dosera bakbromsen, eller det är ovant att använda bakbromsen över huvudtaget.

Tack för informationen!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Nalken skrev:
2186620 Hmm jag som redan nu svårt att dosera bakbromsen, eller det är ovant att använda bakbromsen över huvudtaget.

Tack för informationen!
Jag använder inte bakbromsen mkt...Kanske 2/10 ggr.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Spyke skinnställ, Sidi crosstövlar, HJC crosshjälm, handskar, Knox ryggskydd.

Har racestövlar och intergralhjälm med, men tycker det är skönare att köra motard i crosstövlar o crosshjälm.

rattmuff

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
KTM 525 supermotard
hmm nu blir jag fundersam... köpte själv min förtsa hojj igår :D en ktm 525 motard... och jag är nu på jakt efter utrystning, hjälm har jag och motard stövlar har jag beställt, men resten så vet ja inte riktigt, har alltid velat köra i crossutrustning för det ser så jävla fjantigt ut med skinnställ :p men ja har funderat lite på om man drar omkull i en kurva i 140 blås, då kanske det är skönare med skinnställ ?

jag hade tänkt köra med axelskyddsjacka, knäskydd sixsixone och möjligtvis höftskydd och sen crossbyxor och crosströjja....

är det jävligt dumt eller går det typ lika bra ?

kan ju tillägga att jag kör bara på gatan... kanske blir bana nån gång... vem vet,,

Åmotar´n

Open #34
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
-09 Husaberg FE570, -05 Husaberg FS650,-89 Gixxer 1100 Streetfighter, -88 Husky 510 Enduro,-76 Husqvarna WR 250
rattmuff skrev:
2189847 hmm nu blir jag fundersam... köpte själv min förtsa hojj igår :D en ktm 525 motard... och jag är nu på jakt efter utrystning, hjälm har jag och motard stövlar har jag beställt, men resten så vet ja inte riktigt, har alltid velat köra i crossutrustning för det ser så jävla fjantigt ut med skinnställ :p men ja har funderat lite på om man drar omkull i en kurva i 140 blås, då kanske det är skönare med skinnställ ?

jag hade tänkt köra med axelskyddsjacka, knäskydd sixsixone och möjligtvis höftskydd och sen crossbyxor och crosströjja....

är det jävligt dumt eller går det typ lika bra ?

kan ju tillägga att jag kör bara på gatan... kanske blir bana nån gång... vem vet,,
Så länge du inte kör omkull går det väl bra,men det inget jag skulle vilja hasa på asfalten med.Nylon bränner väl in ganska så lätt i dököttet.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept