MikeBeck skrev:2185298Tjenare lite ny på det är med supermotard tänkte bara kolla vad ni har för utrustning när ni kör, har ni ryggskydd och jacka osv?
gillade du inte demRasorblade skrev:2185314Crosshjälm, Skinnställ och racingstövlar.
Köpte mig ett par Oxtar supermotardstövlar, men tyckte inte om dem så det blev racingstövlarna istället.
(DE är till salu)
jag tycker också att de är helnajs (även om jag inte har SÅ mycket att jämföra med)wheelie82 skrev:2185454Skinnkådis (helställ) ryggskydd, crosshjälm och oxtar supermotardstövel. Jag däremot tycker de är sköna som fan nu när de är ordentligt inkörda.
-Rosen- skrev:2185423gillade du inte dem
Rasorblade skrev:2185736Nä en annan är ju lite kort i rocken så de är ganska höga och så har jag svårigheter att få växlarna
Ortefon skrev:2186111Det ska vara jobbigt att få i växlarna med crosstövlar. Man ska även se fjantig ut när man går i dom. Det är en del av konceptet.
Crosstövel = bättre skyddNalken skrev:2186255Jag funderar på vilka fördelar och nackdelar det är med crossstövlar och vanliga racestövlar?
Är det som att växla med en gipsklump på fötterna?
Någon som vet?
ibörjan kämdes det som att växla med en skidpjäxa fast nu efter ett tag så är dom faktiskt ganska smidiga, och det är inga problem att gå i dom..Nalken skrev:2186255Jag funderar på vilka fördelar och nackdelar det är med crossstövlar och vanliga racestövlar?
Är det som att växla med en gipsklump på fötterna?
Någon som vet?
Jag använder inte bakbromsen mkt...Kanske 2/10 ggr.Nalken skrev:2186620Hmm jag som redan nu svårt att dosera bakbromsen, eller det är ovant att använda bakbromsen över huvudtaget.
Tack för informationen!
Så länge du inte kör omkull går det väl bra,men det inget jag skulle vilja hasa på asfalten med.Nylon bränner väl in ganska så lätt i dököttet.rattmuff skrev:2189847hmm nu blir jag fundersam... köpte själv min förtsa hojj igår en ktm 525 motard... och jag är nu på jakt efter utrystning, hjälm har jag och motard stövlar har jag beställt, men resten så vet ja inte riktigt, har alltid velat köra i crossutrustning för det ser så jävla fjantigt ut med skinnställ men ja har funderat lite på om man drar omkull i en kurva i 140 blås, då kanske det är skönare med skinnställ ?
jag hade tänkt köra med axelskyddsjacka, knäskydd sixsixone och möjligtvis höftskydd och sen crossbyxor och crosströjja....
är det jävligt dumt eller går det typ lika bra ?
kan ju tillägga att jag kör bara på gatan... kanske blir bana nån gång... vem vet,,
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|