Utrustningsfrågor

baudiraud

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
Honda Cbr 125R -06, Kawasaki Zx6r -96
Har ett par frågor angående utrustningen. Hur får man rent sitt skinnställ? T.ex smutsfläckar samt främst oljefläckar bland annat, utan att man förstör lädret så att säga.

Samt hur underhåller man skyddsstället bäst? Bör man smörja in den med något medel för läder?

Sen råkade min hjälm rulla nedför sängen ned på golvet, när brukar man säga att hjälmen är "förbrukad"? :)

Mvh

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Man säger att en hjälm är förbrukad om den är tappad i golvet har jag fått lära mig.

Sen gör väl alla det och fortsätter ha den endå för livet är endå inte värt nått =)

baudiraud

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
Honda Cbr 125R -06, Kawasaki Zx6r -96
Haha har även du en säng som är 10 meter hög...

Haha nja, men kanske 1.5 meter! Borde inte vara någon fara eller? Rullade som tusan bland alla prylar dock.

Men när det gäller skinstället, hur får man det rent så man inte förstör lädret? Oljefläckar och smuts, och hur sköter man om skinstället så det håller sig fräscht under en lång tid? Läder har väl en tendens att bli "dåligt" om man inte tar hand om det, typ smörja in med något "lädermedel" eller någonting dylikt?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Inomhus från en säng så skulle jag säga att de inte är nån fara med den, dock är de ju hur petig man själv är.. har den varit i backen så har den... Ja hade anv. hade den tappats i backen utomhus hade den varit förbrukad.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife