Uttråkad och pank...

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Snöar idag igen..... Vilket j-a skit :gnissla
Ledig t o m tisdag men är helt pank och har ingenting o göra :huvet

Har precis köpt en projektor, så egentligen borde jag ju sitta o glo på film hela helgen. Men tyvärr så har jag redan kollat på dom bästa filmerna jag har, och eftersom jag é pank så har jag inte råd o köpa nya heller.

Mecka med hojen skulle man ju vilja göra, men den står hemma hos morsan o farsan (7mil enkel resa) och åker jag dit så har jag inte soppa så jag kan ta mig till jobbet nästa vecka :rolleyes:

Fan va jag hatar o va utan pengar :3freak

Det enda man kan göra är att sitta o drömma om sommaren som förhoppningsvis kommer tidigt i år :)

Vad brukar ni göra här i uppsala på somrarna?
Kommer ju ifrån Söderfors från början (ligger 1 mil ifrån "flygplatsen" vid Tierp, dvs där fuelmedia m.m brukar hålla till och stunta), så när jag bodde där så var man ute på flygplatsen flera ggr i veckan. Kördes mycket race på 402m och givetvis en hel del stuntförsök. Körde massor av kruviga vägar också, men för det mesta själv eller ihop med 2-3 polare.

Nu i somras bodde jag i Gbg och där samlades man ett stort gäng ett par ggr i veckan för att sticka ut och köra ihop. Brukade vara 5-20 hojar som körde några timmar på kurviga vägar. Dom snabbaste körde först och dom långsammare körde i sitt tempo, så stannade man ibland för att samla ihop alla. För stuntade så åkte man för det mesta till en lång raka som låg i ett industriområde på Hisingen.
Sen blev det givetvis en massa posande inne i centrala Gbg :D Finns dessutom hur många rödljus som helst att öva stoppies vid i den stan :)

Hur brukar en vanlig sommarkväll vara här i Uppsala? Ge mig lite att dagdrömma om :cool:

Jag får sticka iväg och träna i brist på annat att göra... så kommer man förhoppningsvis i skinnstället till våren :crash

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
MackeNo1 skrev:
Jag får sticka iväg och träna i brist på annat att göra... så kommer man förhoppningsvis i skinnstället till våren :crash

Eller kan du alltid operera bort halsmandlarna...en kanonmetod för att sedan kunna komma i skinnstället har jag hört :lol

Lider med att du är pank och har tråkigt, men du kanske kan panta burkar ??
Avverka lite tid & kanske dra in en tjuga :hihi

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Det var så länge sedan det var sommar så jag kommer knappt ihåg... :rolleyes:

Du får ta dig till Rörken på måndagar, en mumsbit på Våfflan i Sigtuna på onsdagar. Torsdagar är också bra om du gillar 201. Men framförallt ska du hålla koll på SH och hänga med på helgutflykterna! Då brukar vi vara 15-30 hojar och det kan inte bli annat än skitkul! :yoparty

Max vid fyra mackarna brukar vara ett bra stopp efter kvällsåkat. Och har du inte följt något av ovanstående kan du ju alltid pallra dig ner till Pumpen mitt emot Forex vid ån och invänta någon hojpolare. Där dyker det alltid upp folk som vill ut och åka förr eller senare. :tummenupp

I sommar lär det dessutom stuntköras en hel del här och där. Vet inte vad som hände men i somras var det plötsligt helium i alla framdäck... :tungan

Åså kan du ju åka på Lelles två gånger om dan i början av säsongen, fast du redan har köpt allt du behöver... Du behöver garanterat något som du inte ens visste om...

Edit: Inte lätt att komma ihåg allt...

Last edited:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Du kanske har en liten liten peng över????

Köp några öl eller en flaska vin och ta dig till GurraH ikväll. Släng iväg ett PM till Gurra om adressen. :)

//Lotta

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Vilket I-landsproblem. Jag köpte projektor och nu är jag pank :D
Snart är det sommar, tänk på det.

Sälj projektorn och så köper du en minicross och åker med året runt istället.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
WestW skrev:
Vilket I-landsproblem. Jag köpte projektor och nu är jag pank :D
Snart är det sommar, tänk på det.

Sälj projektorn och så köper du en minicross och åker med året runt istället.

Hade det bara varit för projektorn så hade det varit lugnt, men jag har precis betalat biljetter för mig o tjejen till Kanarieöarna och det var det som tog knäcken på plånboken.. I-landsproblem? Nu förstår jag inte vad du pratar om... :tungan

Nursen: Låter som att det finns en hel del trevligt att göra :) Har ni varit till Brostugan i Sthlm nån gång? Jag har funderat på o åka dit flera ggr men det har aldrig blivit av. Men nu när man bor i uppsala så är det ju bara ett stenkast :D

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Jaja....nonchalera mitt förslag bara....sitt hemma och ha tråkigt!!!

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
MackeNo1 skrev:
men jag har precis betalat biljetter för mig o tjejen till Kanarieöarna och det var det som tog knäcken på plånboken..

:D

Jahaja...så nu fick tjejen för allt??? Så jäkla typiskt killar att bara skylla ifrån sej :3freak

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Ullis skrev:
Jaja...vi ska ju ha kul iaf...e du på G snart?? Själv ska jag bara fixa håret & dra i mej ett helrör först :fyllisar

Jag är klar!!......sitter och väntar på skjutsen. Har redan begynnande huvudvärk, så jag kan ju bara tänka mig hur det blir i morgon... :D

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lotta skrev:
Jaja....nonchalera mitt förslag bara....sitt hemma och ha tråkigt!!!

Hade gärna hängt med o tagit en öl eller tio, men är som sagt HELT pank. Blir till att leva på vatten och luft till på fredag.

Sen har jag iofs sjukt mycket utgifter framöver också så jag lär inte ha några pengar då heller :3freak Men det är lika bra o fixa alla dyra utgifter nu så man har råd o försäkra och tanka hojen i sommar :fakta

Ha det så trevligt ikväll!

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Lotta skrev:
Jag är klar!!......sitter och väntar på skjutsen. Har redan begynnande huvudvärk, så jag kan ju bara tänka mig hur det blir i morgon... :D

Skjuts...vilket lyx. Själv ska jag sponsra Uppsala kommun lite & åka komunalt (fast jag avskyr det)....så, vi ses snart. Tjing :)

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
MackeNo1 skrev:
Nursen: Låter som att det finns en hel del trevligt att göra :) Har ni varit till Brostugan i Sthlm nån gång? Jag har funderat på o åka dit flera ggr men det har aldrig blivit av. Men nu när man bor i uppsala så är det ju bara ett stenkast :D

Nä, snuten stängde ju det efter GR-filerna. Inge kul att åka dit om man inte har helt laglig hoj, vilket jag har men kanske inte alla andra :rolleyes:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
MackeNo1 skrev:
Har ni varit till Brostugan i Sthlm nån gång? Jag har funderat på o åka dit flera ggr men det har aldrig blivit av. Men nu när man bor i uppsala så är det ju bara ett stenkast :D
Brostugan är nog rätt utrotningshotat tack vare alla hysteriska poliskontroller.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Urk... Du skulle ha komit till Gurra i alla fall. Det fanns whiskey och öl till alla.

Blev du gladare nu? :tungan

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blev hemmakväll med tjejen, kollade först på Resident Evil (Milla Jovovich :tuttar :kär :tungan ) och sen på Hitta Nemo.

2m bred bild é inte fel när man kollar på film :D

Trist att dom stängt igen brostugan, jag som aldrig hann åka dit o kolla :(

Brukar ni åka till Lunda och köra nånting? Hur långt är det dit från Uppsala?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
MackeNo1 skrev:
Har ni varit till Brostugan i Sthlm nån gång? Jag har funderat på o åka dit flera ggr men det har aldrig blivit av. Men nu när man bor i uppsala så är det ju bara ett stenkast :D

Den är väl inte stängd med det är ju mer eller mindre drive-in besiktning där varje onsdagkväll. Bara krompråmar som är där numera

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
WestW skrev:
Den är väl inte stängd med det är ju mer eller mindre drive-in besiktning där varje onsdagkväll. Bara krompråmar som är där numera
Jag (och ina) Ugluk, Brunis, Deadmetal ev. någon till mitt minne sviker mig.
Var där i somras, så illa var det inte.
Blandat hojbestånd, visst harry haffa stod och kollade där man svände in till stugan.
Men det var ingen kontroll av hojjarna och fika fanns att köpa, men dyrt!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
MackeNo1 skrev:
...........

Brukar ni åka till Lunda och köra nånting? Hur långt är det dit från Uppsala?

Det var race på Lunda flygfält varrannan torsdagkväll hela sommaren. Rätt seriöst ordnat med lottade stegar på 201 m och tyvärr lite väl mycket regler som hindrade stuntkörning. Det är strax under 5 mil ut dit.

http://www.urmck.net fanns det info förra sommaren, får se om någon kommer att hålla sidan uppdaterad den här säsongen. Var XX här på forumet som såg till att saker och ting blev av förra sommaren, får se om han eller någon annan orkar i år med.

Vad kan du fixa för pris på en projektor då? :7peta

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...