Väder

moddlaren

Guest
Jaaaa vad skall man säja om vädret denna vår/sommar?? Jag personligen kan inte minnas en regnigare period..

Regnet började mer eller mindre i oktober förra året och har nästan dagligen innfunnit sig i någon typ av nedfall i olika rikliga former. Det är inte utan att man så smått börjar tröttna på riktigt nu på vädret.

Pga detta otroligt tråkiga och kalla vädret ""-3 på morgonen i dalsland för 2 vekor sedan"". Så har flera av mina bekanta lagt ut hojar o utrustning till försäljning då dom anser att mc åkning skall vara njutningsfull sysselsättning.

En bekant har en crome släde 1600 av ej nämt märke som har rullat 140 mil på 3 år knullputsen är av en högre nivå än dom flesta någonsin kommer att lyckas få till, mc,n är tvättad polerad vaxad om o om igen men skall säljas.

Att sälja i detta väder verkar tydligen omöjligt till om med när hojen är renare o garanterat mer ompyslad än vad tillverkaren i sin vildaste fantasi kunde tro att någon skulle orka med att få till.

Så vad kan man göra i detta svenska väder?? Tja personligen skall jag nog köpa en hoj till, varför inte?? Då kan man stå i garaget o titta ut i regnet o drömma om dom grymma nedläggen dom tok sena inbromsningarna in i böjar som ger bruna ränder i kallingarna eller så kan man ju sitta i soffan o klappa katten:))

Mvh från en lätt vattenskadad svensk

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Här tycker jag inte det varit så fruktansvärt mycket nederbörd. Men ganska kallt och blåsigt har det varit senaste månaderna. Och idag när jag var ute och trampcyklade ett motionslopp på 39km så var det så klart +8, regn och lite småblåsigt. Trots varm dusch och kaffe har jag ännu inte fått upp temperaturen i kroppen.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Regnigaste maj på 200 år i stockholmsområdet. Säger väl en del om nederbörden.

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Säljer fan snart hojen och köper en Gibson istället. O kompletterar med en fet Marshallstack. Då kan man njuta VARJE DAG. Så kan man ha en lite billigare hoj i garaget om det trots allt skulle bli kanonväder NÅN JÄVLA DAG !!!:mad:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Säljer fan snart hojen och köper en Gibson istället. O kompletterar med en fet Marshallstack. Då kan man njuta VARJE DAG. Så kan man ha en lite billigare hoj i garaget om det trots allt skulle bli kanonväder NÅN JÄVLA DAG !!!:mad:

Och kompletterar du med en akustisk kan du ju bli en såndär trubadur som snattar alla brudarna för Uggla på strandfesterna. Bägge dagarna om året när det är väder för det alltså. https://www.youtube.com/watch?v=gzuOAtDd8Yc&list=PLGwdERg-tN2ReZ-3mIYKViB1kuiZG5HXu :yoparty

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag är gammal nog att minnas somrar som varit minst lika illa. Lite regn i maj? Inget konstigt. Hela sommaren -96 var kall pga vulkanaska. Juni -94 var eländigt kylig och blåsig (men sen tog det fart!). Somrarna -98 och -00 regnade bort. Osv... :)

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
HAde jag bara minne borde jag komma ihåg det där också då jag är född -64. Men teflonminne uppfann jag innan Nasa började använda det på sina rymdskepp.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv
Den svenska sommaren är den bästa DAGEN på hela året!

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Nya utemöbler???

Äh fan den dagen kan vi sitta på sparken....

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Det här med stavning är svårt. Jag trodde jag skrev sporthoj.com men hamnar ändå i en vädertråd på familjeliv...

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!