Vägar 2008

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Tar mig friheten att lägga upp en tråd där alla kan hjälpas åt att hålla koll på vägarna i området. Skriv gärna väg, status och datum. Något mer som kan behövas?


Hjärtumsvägen, Lilla Edet - Kungälv:
Mycket lagningar med rullgrus på vissa sträckor, åtminstone ett 20-30 tal.

Hjärtumsvägen, Trollhättan - Lilla Edet:
Här såg det bättre ut, i princip grusfritt.

Kördes igår 3'e April.
 

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
Backamovägen
Ljungskile-lilla edet

Nästan inget grus o nylagd asfalt :tummenupp

Den sträckan kommer bli farlig i år :D
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Körde bil igår mellan Munkedal och Färgelanda (den vägen som går via Valbo-Ryr).
Knappt något grus alls och i övrigt är vägen i mkt bra skick.
Vägen i sig är ju kurvig och helt kanon.

//F
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Körde bil igår mellan Munkedal och Färgelanda (den vägen som går via Valbo-Ryr).
Knappt något grus alls och i övrigt är vägen i mkt bra skick.
Vägen i sig är ju kurvig och helt kanon.

//F

Instämmer helt på ovanstående! :tummenupp

Körde själv med bil där för en vecka sedan lite drygt.. Superfin asfalt å kurvig å fin. Hoppades på något varmare å soligare idag då jag tänkte köra den för att sedan ta mig vidare till brastad osv.. Ser inte helt super ut men fan vet om jag kan hålla mig ändå..:gnissla
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Funderar på Brudfjället i helgen om vädret tillåter.

Blev en kvällstur med Bumsen på Gestadsvägen. Glädjande nog inget grus där heller. Enda irritationsmomenten var a) traktorer som på vissa ställen drar ut lera i vägbanan b) kvällssolen ligger alltid rätt i trynet på väg söderut från Sikhall.

//F
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Funderar på Brudfjället i helgen om vädret tillåter.

Blev en kvällstur med Bumsen på Gestadsvägen. Glädjande nog inget grus där heller. Enda irritationsmomenten var a) traktorer som på vissa ställen drar ut lera i vägbanan b) kvällssolen ligger alltid rätt i trynet på väg söderut från Sikhall.

//F

Hmmm då kasnke det var er man såg. Bor nämligen i dom krokarna å det var 2st hojar som kom förbi glidandes på kvällskvisten, såg otroligt härligt ut :tummenupp.

Var så nära på att ta ut min oxå på dom första milen men så blev tyvärr inte fallet idag =(. Om vädret är bra te helgen rastat jag gärna hojen å hänger gärna med på en inspections runda till brudfjället om ni ska dit :)
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Hmmm då kasnke det var er man såg. Bor nämligen i dom krokarna å det var 2st hojar som kom förbi glidandes på kvällskvisten, såg otroligt härligt ut :tummenupp.

Var så nära på att ta ut min oxå på dom första milen men så blev tyvärr inte fallet idag =(. Om vädret är bra te helgen rastat jag gärna hojen å hänger gärna med på en inspections runda till brudfjället om ni ska dit :)

Körde själv ikväll på Gestadsvägen, men puttrade bakom en okänd custom genom Vänersborg.

SMHI vimsar som vanligt, men just nu verkar det i alla fall bli uppehåll fram
till åtminstone fredag.
I så fall får det bli någon kvällstur till i veckan.

//F
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Håller vädret i sig tänkte jag åka runt Färgelanda-Hedekas-Munkedal-Valbo-Ryr-Färgelanda efter jobbet idag.

Intressenter?

//F

Skit oxå att jag inte kunnde ha läst detta tidigare under dagen :huvet

Fick ta mig en tur själv ist, Har testat vägen till dalskog (mellerud) från brålanda å inget grus så man kunde stå på rätt bra hehe.. Fanns nårra bilar som nå inte var beredda på att möta en hoj men gick ju bra denna ggn oxå.

Köra imorgon då? lr i helgen nån?
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Skit oxå att jag inte kunnde ha läst detta tidigare under dagen :huvet

Fick ta mig en tur själv ist, Har testat vägen till dalskog (mellerud) från brålanda å inget grus så man kunde stå på rätt bra hehe.. Fanns nårra bilar som nå inte var beredda på att möta en hoj men gick ju bra denna ggn oxå.

Köra imorgon då? lr i helgen nån?

Antar att du körde den mindre vägen mellan Brålanda o Dals-Rostock.
Den är inte så dum.

Själv blev det 20 mil ikväll runt Färgelanda-Hedekas-Munkedal-Valbo-Ryr-Färgelanda plus lite annat.

Några kommentarer:

Körde av 45:an utanför Vbg mot Lane-Ryr/Siviken. Är en del grus och skit sedan snöovädret. Asfalten är sisådär på vissa ställen.Kom ut någon mil söder om Färgelanda på 172:an.

Färgelanda-Hedekas: Lite grus i vissa böjar. Annars riktigt bra väg.

Hedekas-Munkedal: Ren transport. Riktigt kass, dåligt lagad asfalt bortsett från sista 5 km som är bra.

Munkedal-Färgelanda (via Valbo-Ryr):
Första gången jag kört den vägen med hoj. Bra asfalt, mycket kurvor, ofta ganska öppna kurvor med bra sikt - superbra. Varför har jag missat den här vägen tills nu?

Lilla vägen genom skogen från Stigen till Sundals-Ryr. Är alltid grus i vissa kurvor annars tycker jag den var bättre än föregående år.

//F
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Rapport från trollhättans industriområden + innerstan... går å åka fint med långa sladdar å mycket bakhjul, börjar å bli riktigt bra fäste nu redan...:Bugar

/ Motard på attack....







HEJA BROADWAY!!!! :yoparty
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Körde Stora Mellby - Nossebro igår, kort bit men med några riktigt fina kurvor.
Ovanligt bra sikt, fin asfalt och inget grus. Rekommenderas!!

Någon som kört?


Smakprov från Hitta.se:
 

Bifogat

  • Nossebro1.jpg
    Nossebro1.jpg
    84.7 KB · Visningar: 69
  • Nossebro2.jpg
    Nossebro2.jpg
    66.4 KB · Visningar: 67

aetg

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Mellerud
Hoj
CRF 450SM
va halvvägs upp på brudfjället härom dagen. Såg inte ut att vara någon specill skillnad i beläggningen sen föra året.. Inte så mycket grus heller.. mest i kanterna. så det är nog bara att tutta å köra!! Typiskt att man precis sätte på cross däck.. =) Får leta i skogarna istället.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Cyklade Hjärtumsvägen ner till Utby igår. Det är grusfritt, men jag vill varna för bilister som tycker det är en bra idé att köra om 5 cyklister i skymda kurvor! :gnissla

Butlers triathlon går denna sträcka så det kommer nog vara en del cyklister som tränar längs denna väg i vår/sommar. En extra uppmaning till försiktighet där alltså...




Är Gestadvägen fortfarande i bra skick?
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Cyklade Hjärtumsvägen ner till Utby igår. Det är grusfritt, men jag vill varna för bilister som tycker det är en bra idé att köra om 5 cyklister i skymda kurvor! :gnissla

Butlers triathlon går denna sträcka så det kommer nog vara en del cyklister som tränar längs denna väg i vår/sommar. En extra uppmaning till försiktighet där alltså...




Är Gestadvägen fortfarande i bra skick?

Gestadvägen är i tipp topp skick :tummenupp
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
På brudfjället ligger det en del grus men det är nästan bara längs kanterna och väldigt rödaktigt (iaf i solljus) så det syns ganska tydligt.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Nu har även jag kört Färgelanda - Valbo-Ryr och det var en riktigt fin bit med bra beläggning.
Backamovägen är ren, även Gestadvägen.

Lidköping - Läckö kan jag också rekommendera, speciellt andra halvan. Se upp dock för grus då det går en del bilar där med båtar på släp. (fanns nån kurva som det var grus i igår)
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Då var det er vi hälsade på vid Läckö slott igår :)
Håller med om att Lidköping-Läckö är härlig.

Vi körde lite fel innan och svängde av mot Läckö golf, en smal och väldigt kurvig väg. Kanske inte så jätterolig eftersom man får köra så långsamt men tänk om man kunde prova den i lite högre fart :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top