Vägen till en båge.

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Allt började förra sommaren, då jag köpte en dragstar 650 att ta körkort på. Strax efter att jag köpt bågen pajjade farsans mc, så nåt körkort den säsongen blev det inte. Så i våras efter att ha tagit en lektion på körskola, insåg jag att jag inte är född att köra glidare. Efter en hel dag på övningsbanan för manöverprov utan ett enda godkänt försök på högfarts provet med min gamla dragstar, så klarade jag det med körskolans mc efter 1:a Försöket!

Det fanns bara en sak att göra...Sälja fanskapet! Så ut med en annons, och efter att par dagar började follk att ringa som galningar. Bågen var i gott skick, och hade inte ens rullat 400 mil. 37000 loppor fick jag för den, vilket genereade en vinst att bekosta hela körkortet med! Ibland har man tur!

Efter godkänt teoriprov för ca en månad sen, bokade jag uppkörning, och 6 lektioner på körskolan.
Så i Tisdags... The Day Of Reckonig...Jag hade turen, eller oturen att vara sist o gruppen som körde upp.
Efter att tjejen som körde upp först fått göra om manöverprovet 2 gånger på lågfartsdelen och bromsning, och samma för snubben efter henne, undrade jag vad fan jag hade gett mig in på. Dessutom hade jag lyckats boka tid till uppkörning som privatist, och inte genom körskolan.
Så var det min tur...
Säkerhetskontroll. Nödstopp och signalhorn... Var detta ett skämt. Sen lågfartsdelen. Självklart den svåra, med konerna i rad...Tyckte att jag vinglade som en galning, samt körde aldeles för fort.
"bra, då tar vi högfartsdelen" sa mr Vägverket.
Gjorde den, gick sen över på bromsprov...
"kul att du blev godkänd", sa snubben.
Wery nice!

Sen till den långa väntan.I gassande sol, efter 2,5 timmar på hojjen med körskolan, utan en droppe vatten (IQ balksko) fick jag snällt sitta och vänta på min tur att köra i trafiken. klockan närmade sig 1500 när det äntligen blev min tur. Vid det laget hde jag sett tjejen bli kuggad och den andra snubben bli godkänd. Glad att jag körde nu när folk har semester, inte så mycket trafik.

Lyckades missa att blinka i en rondell, körde i 60 på en 50 väg innan jag insåg det, och saktade inte lite. På landsvägen tog jag en högerkurva för snabbt och hamnade mitt i vägen efteråt...Detta kunde inte sluta väl.
Tillbaka på vägverket.
"Martin, jag måste meddela att din körning är GODKÄND"
FUCK MY NOSTRILS WITH A KNIFE! Fan vad skönt detta kändes! Efter mardrömmen med B körkortet, så klaffar allt på första försöket, och utan att behöva lägga ner en förmögenhet på körskolan.

Nu har jag köpt en cbr 900 rr från 92, och jag får hem den nästa vecka. Äntligen är jag FRAMME!

Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Ett tre snabba frågor:

1. Har du en Honda 9800 rr?
2. Kostade ditt körkort verkligen under 3 700?
3. Brukar du hänga utanför No21?

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Ett tre snabba frågor:

1. Har du en Honda 9800 rr?
2. Kostade ditt körkort verkligen under 3 700?
3. Brukar du hänga utanför No21?

1. Jag lade handpenning på en cbr igår, och ägarbytet kommer att ske nästa vecka.

2. Sorry fel av mig, har ändrar i tråden.
Tog 6 lektioner, så jag skulle tro att notan hamnade på totalt 6500
6 lektioner, + uppkörningsavgift+hyra av båge vid uppkörning.

3. Nope.

grozny

Vi är alla gröna, bara olika gröna.
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
gsxr 1000 k6
Själv körde jag upp för 10 dagar sen. Med Körskola. Kuggade på att jag körde 60 på 50 ett par meter innan jag saktade ner men det hjälpte inte. =)
Med lite tur kanske det går vägen i övermorgon. :p

Grattis till kortet!!!

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Själv körde jag upp för 10 dagar sen. Med Körskola. Kuggade på att jag körde 60 på 50 ett par meter innan jag saktade ner men det hjälpte inte. =)
Med lite tur kanske det går vägen i övermorgon. :p

Grattis till kortet!!!

satan vilken otur, skönt att du inte behöver vänta så länge på ny tid. har hört riktiga skräckexempel.'Ta det lungt nästa gång så kommer det gå bra. När du väl fixat lappen gäller det bara att behålla den :yoparty

Grattis!! ...ja och välkommen så klart!

tackar! om ett par dagar (förhoppningsvis onsdag) får jag min nya älskling!:tummenupp

Last edited:

grozny

Vi är alla gröna, bara olika gröna.
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
gsxr 1000 k6
satan vilken otur, skönt att du inte behöver vänta så länge på ny tid. har hört riktiga skräckexempel.'Ta det lungt nästa gång så kommer det gå bra. När du väl fixat lappen gäller det bara att behålla den :yoparty

Japp det e ju det. med min tur så kommer det ryka första dagen jag har inhandlat hojjen :tuttar haha

Imorrn gäller det! Håll tummarna för mig :yoparty

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Japp det e ju det. med min tur så kommer det ryka första dagen jag har inhandlat hojjen :tuttar haha

Imorrn gäller det! Håll tummarna för mig :yoparty

håller tummarna, ta det bara lugnt, sen gäller det som sagt att behålla lappen!

Var det DU som knep den Bladen...satan helvete.....

PS välkommen till dårhuset.

antar att du oxå kollade på den, fick du nöjlighet att provköra? jag tyckte att den var jävligt trevlig!

tackar för välkomnandet (antar jag)

Last edited:

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Mc-kort, det bästa beslutet i ditt liv förmodligen, välkommen till en skara glada som älskar att leva livet:) .

..., och grattis för fan! :D ^^,

Last edited:

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Kul med solskenshistorier! Grattis!:tummenupp

Är väl för övrigt inte så konstigt med ett billigt kort. Jag tog mitt själv för 2420 sek förr-förra säsongen. Och då är all bensin inräknad för både mig och min morbror som var lärare. Även, lämp och en missad teori är med samt uppkörning då givetvis.

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Det som jag ser som possitivt å bra i denna historia är dels att han sålde glidaren:D och att det fortfarande finns människor som inte köper en R1-05 som första hoj utan går lite längre ner på åldersstegen för körglädjen har man ändå å mer hoj än man klarar av i början så :tummenupp
Och grattis till lappen å en underbar sommar framför dig

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Det som jag ser som possitivt å bra i denna historia är dels att han sålde glidaren:D och att det fortfarande finns människor som inte köper en R1-05 som första hoj utan går lite längre ner på åldersstegen för körglädjen har man ändå å mer hoj än man klarar av i början så :tummenupp
Och grattis till lappen å en underbar sommar framför dig

tackar, var ute med min nya kärlek idag efter jobbet, och det märks att man är nybörjare, kunde inte hänga på polaren som drog upp i 160, utan vi sågs senare på fikastället och jag fick kommentaren " vad sakta du körde"
Men jag känner precis som du säger att jag har mer hoj än vad jag klarar av. Så jag tänker ta det "ganska lungt" :tummenupp

Kul med solskenshistorier! Grattis!:tummenupp

Är väl för övrigt inte så konstigt med ett billigt kort. Jag tog mitt själv för 2420 sek förr-förra säsongen. Och då är all bensin inräknad för både mig och min morbror som var lärare. Även, lämp och en missad teori är med samt uppkörning då givetvis.

bara att grattulera! tackar!

Mc-kort, det bästa beslutet i ditt liv förmodligen, välkommen till en skara glada som älskar att leva livet:) .

..., och grattis för fan! :D ^^,

tack! var ute idag på "junfrufärd" med min blade. och jävlar vad den går, tur att man är lite smart så att man inte får för sig att man med bra ett par timmars erfarenhet på båge får för sig att toppa den eller nåt annat dumt.

Last edited:

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
tackar, var ute med min nya kärlek idag efter jobbet, och det märks att man är nybörjare, kunde inte hänga på polaren som drog upp i 160, utan vi sågs senare på fikastället och jag fick kommentaren " vad sakta du körde"
Men jag känner precis som du säger att jag har mer hoj än vad jag klarar av. Så jag tänker ta det "ganska lungt" :tummenupp

Bra det lyssna inte på de, jävla omogna ord..
försök att köra så mkt du kan å även själv då, lär dig hur hojen beter sig i kurvor, rondeller med mera. Kommer att bli ännu roligare när du lärt dig behärska den mer..

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Igår var jag ute efter att ha hämtat bågen! körde kanske 1,5 timme själv, i min egen takt. Första gången helt själv på vägen, bara jag och motorcykeln. Inte ett moln, 24 grader varmt, vindstilla. Knappt nån trafik, och jag kör mot sundbyholm, kjula, björsund mm. småvägar 90 km, 70 km. Pressar på rakorna, i med 3:an mot slutet, JESUS TITTYFUCKING CHRIST vad det är krut i denna maskin. Helt annat än körskolans trötta 750. Ändå... Vilken känsla.
Nu ska jag sova, upp till jobbet, och i morgon ska jag prova att skjutsa för första gången. Tur att min polare bara är 190 lång och väger 90 kg, men det går om man vill. Ha det bra alla, kör mycket i helgen. Det ska jag göra. Och så ska jag se Batman på bio. Han är så Fucking jävla mörk att det är som att få en käftsmäll i sömnen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati