Vägfråga, Sommen? Östergötland?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Håller på att koka ihop en eventuell "helgtur söderut med övernattning i Eksjö" med lite klubbkompisar/bekanta i slutet av juni, (samt att det brukar bli en massa krokvägar på väg till/från Svinträffen) och har hört/läst att rundan runt sjön "Sommen" ska vara en höjdare, är det så, och/eller finns det andra bra vägar med fin beläggning någon vill rekommendera i Östergötland/Småland?

Kisa-Åtvidaberg var finfin i somras, men skrik gärna till om du har någon toppväg du känner till i Östergötland/Småland!

/B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tack för det! Gärna fler tips om du/ni vet bra vägar! Ser ut bli en helgrunda neråt Eksjö 14-15 juni bara boendet löser sig. Var där i juli för 2 år sedan, en torsdagskväll, klart lugnt på stan, men finns kanske någon trevlig pub eller likande någon vill rekommendera? Om jag inte minns fel åt och ölade vi lite på en Restaurang på taket till Konsum... :confused:

/B
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
benkar skrev:
Tack för det! Gärna fler tips om du/ni vet bra vägar! Ser ut bli en helgrunda neråt Eksjö 14-15 juni bara boendet löser sig. Var där i juli för 2 år sedan, en torsdagskväll, klart lugnt på stan, men finns kanske någon trevlig pub eller likande någon vill rekommendera? Om jag inte minns fel åt och ölade vi lite på en Restaurang på taket till Konsum... :confused:

/B

Ehm...inte för att vara sådan men....Eksjö? Varför? Är inte det typ världens ände och fullt med lumpare? Fast jag åt en idiotfet pizza där ifjol förstås... :crash
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Zigge skrev:
Ehm...inte för att vara sådan men....Eksjö? Varför? Är inte det typ världens ände och fullt med lumpare? Fast jag åt en idiotfet pizza där ifjol förstås... :crash

Varför Eksjö? Nja, ganska precis lagom långt dit om man ska gasa SMÅvägar från Stockholm, jäkligt "trevligt och pitoreskt" Vandrarhem där, och vi är väl inte ute efter tokrajraj, utan bara gå ut och käka lite, och ett par öl, för vi ska väl masa oss iväg hemåt igen på söndagen igen vid 09.00 och köra ytterligare 35-40 mil småvägar..... :D Har varit ute på Sverigegasa tidigare, och jämfört med tex Håverud, Loftahammar och liknande så är Eksjö rena rama storstaden... :p Men, man skulle IOFS kanske kunna välja Nässjö istället, ligger brevid, OK stad?

Men, men, fram med lite mer vägtips nu!

/B
 

Custom

TRX850 snart
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
T R1
Benkar

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :squid När du ändå ska mot Kisa -Åk till Linköping ta riksväg 35 mot Åtvidaberg åk genom hela Åtvidaberg förbi en 30 skylt och håll FÖR FAN 30 där sen kommer en kyrkogård på högersidan sen kommer du till Kisa skylten ta höger riksväg 134 ända till Kisa
vilka vägar och vilken natur :bow :bow :tummenupp :tummenupp sen kommer du fram till en T korsning du ska till höger mot Kisa,när du kommer in i Kisa samhälle så kommer du till en rondell du ska rakt fram följ bara 134 sen sväng där det står Malexander, hujeda mig öppna och svepande högfartskurvor det är bara att ge full rulle helt underbart.


En rutt som måste upplevas,jag körde den igår :D :D :D :tummenupp :squid
 

Tobias

xXxXxXxXxXxXxXx
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Svart GSXR750 -98 *SÅLD*, XR600 *SÅLD*, KTM 625 SXC *SÅLD*, KTM 525 -05
Mellan Linköping åtvidaberg finns även där en kanon väg, liten men mkt skön.
Åk genom linköping ut mot landeryds golfbana, sväng sedan av mot sätravallen, mormorsgruvan, åtvisaberg.

Skicka ett P.M om ni ger er av och vill ha vägvisare sällskap från lkpg o neråt småland.

//T
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Tobias skrev:
Mellan Linköping åtvidaberg finns även där en kanon väg, liten men mkt skön.
Åk genom linköping ut mot landeryds golfbana, sväng sedan av mot sätravallen, mormorsgruvan, åtvisaberg.

Skicka ett P.M om ni ger er av och vill ha vägvisare sällskap från lkpg o neråt småland.

//T

Japp.
Den vägen åkte jag för första gången med bil för ett par veckor sedan och jag kunde nästan se min serie-tankebubbla ovanför mitt huvud som sade "Ojojoj med en MC här!". Har dock inte provat än men kan helt klart tänka mig att den är läcker.

Tror även den finns med bland tipsen i tråden "Linköpings(skrivihop!)folk", kolla där, det kan finnas fler östgötatips.

Lycka till!
 

CBR Mange

Nära racehoj nu
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Haft Fireblade 96-a och en 00-a, nu mera utan men letar billig banhoj.
Börja redan vid jönåker och ta lilla vägen mot kolmården, svänger mycket och vägen går upp och ner hela tiden. Några kilometer innan kolmården tar ni vänster till båten. När ni kommer över bråviken så kommer väg 210 direkt som är ett par mil lång med varierande väg och den slutar i norsholm ca 2 mil norr om linköping. Lycka till......
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tack för all tips! Antecknar så att pennan glöder... :)

Är nu uppdelat i två körningar....

Dels en körning Sthlm-Loftahammar(Övernattning)-Svinträffen på Öland i slutet av juli. Där klämmer jag som tidigare år in Jönåkersvägen, Norrköping. Ö Ryd. Men skulle på något sätt vilja nå Kisa från norr/norrväst för att sedan köra från Kisa mot Åtvidaberg och därifrån vika av österut vid Oppeby (Är det i dom trakterna det finns en gammal Shellmack i originalskick??)
Efter Lofta och övernattning tar vi "kustvägen" från norr om Gamleby ner till Västervik, sedan inåt landet, så tips om bra krokvägar en bit inåt landet mellan Västervik och Kalmar är välkommet...

Dels en körning där vi som tidigare planerat rundar/övernattar i Eksjö, tack för dom tipsen! Blir 16-17 aug. Fråga, Vägen Borensberg - Tjällmo, OK? Och Ljungsbro - Tjällmo, samt Ljungsbro - Norsholm?

/B
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top