Vägrapport - tråden

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Grus på Rytterne vägen.

Var ute och tog mig en repa ikväll på Rytterne-slingan. Såg att jag inte var ensam på den eftersom jag mötte ett helt gäng med motorcyklar men tänkte bara hojta till om en sak.
Dom har fyllt på med massa grus i innerkurvorna på den vägen och eftersom bilarna vägrar köra på vägen så är det rätt bra med grus i vissa kurvor.
Kan vara värt att tänka på så ni slipper dra på röven och landa ute i nån åker :)
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Märkte de på vägen hem till Strömsholm... jisses va skit bilarna dragit upp speciellt mellan tidöavfarten å mot kyrkruinen :näsblod
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Tack för varningen. Dock så tycker jag att det väldigt ofta är grusigt i en del kurvor där :gnissla
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Transportstyrelsen har verkligen överträffat sig själva, garvade friskt åt det ivriga lappandet med kantgrus (långt över vägens nivå) ut med Rytterne när jag åkte sist, inte längs hela vägen, utan bara fläckvis. :crash

Idioter...
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Uppenbarligen är det någon som tycker att det är fördjävligt att årets antal MC-döda är bra mycket lägre än föregående år så de har varit ute och "förbättrat" kanterna på Rytternevägen igen! :huvet
Massor med rullgrus i kurvorna. Ta det lugnt på väg mot Gröndal i helgen!
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Ja, nu jävlar har vägvärket vart ute o snablat Rytterne igen... De finns lösgrus där man misnt anar det nu... ta de välldans lugnt om ni e ute på 2 hjul dära...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sporadiskt, definitivt inte tillfredställande. Å de varnas bara för stenskott, inget annat. Inte beläggningsarbete som borde vart mer korrekt.

Den stenskottsskylten är den de använder...tyvärr, så den bör man ha respekt för, man vet aldrig vad de ställt till med... :rolleyes:
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Kan tråkigt nog bara bekräfta. När vi åkte hem idag mötte vi "skitbilen" på vägen, f-n också! Det sprutade kletgrus i alla hjulhus. Vi pratar inte lite lagningar utan snarare var 10:e meter.

Bakslag med snö och grus idag alltså... :huvet
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jo vi mötte snabelbilden förra onsdagskörningen på rytternevägen...
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Idag mötte jag skitbilen inne på Örtagården när jag gick med hunden. När jag sen klev innanför dörren knastrade det under skorna, fullt med svarttjärade stenar. Lika så hade hunden fullt av skiten mellan trampdynorna, klethelvetet! :mad:

Inte nog med att de vill att man ska ställa av hojen, nu ska man få in skiten i kåken också. Fastnar säkert fint på golv och möbler när hunden fått knata några varv. :tummenupp
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Grushelvetet igen

Vägen genom Sörstafors vidare över åsen mot Surahammar e totald förstörd av grus nu, skyltad är det. Men fan va elendigt dom har gjort det, stora bulor med sand, det bara small i bilen igår på väg till njurarna för en GI hamburgare.

Tat vackert vetja.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag tänkte att vi kunde samla alla rapporter i en tråd för vägrapporter i länet, t ex grusad väg, avstängd eller på andra sätt saboterade favoritvägar så att ingen råkar ut för otrevliga överraskningar.

Kom gärna med synpunkter på tråden!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Har de GI-burgare på Lustigkulla....? :va

Vägen är som sagt helt förstörd ~3 km in från Hallsta sett mot Sura, och det är bara stenskottsskyltar som används, men det går inte att missa fläckarna med rullgrus.

Det trista är att man gjorde ju samma skit i slutet av förra sommaren, håller det inte bättre än så får man nog vänja sig med eländet, och börja åka över Olberga. :gnissla

Uttrycket "banjolagning" myntades över fikat idag på Sandvik här i Hallsta...
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Inte luståknulla utan Mashed Kidneys Skultuna, dom har GI-Burgare:rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top