Vägvarning! Väg från Mölnbacka mot rv63(Karlstad-Molkom)

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Vägvarning! Väg från Mölnbacka mot rv63(Karlstad-Molkom) har blivit omlagd på ett helt bedrövligt vis. Stora mängder löst/halvlöst grus i den nya asfalten. Var ruskigt nära att klota rätt ut i skogen när allt fäste försvann helt plötsligt i en kurva. Hojen kastade och krängde som en irriterad ål. Fick hålla 40 km/h från Mölnbacka till rv63 för att ha någon chans att hålla mig upprätt.

Vägen är i nuläget helt livsfarlig för tvåhjulingar.

Ta hand om er!

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Hoj
Jupp, sitter och väntar på att de skall öppna så skall jag ringa och prata med de. För detta är inte ok!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Skulle rekommendera att kontakt med SMC och Maria Nordqvist med "bevis" då hon eventuellt kan göra mer av denna situation!

Ibland måste man säga till på skarpen för dom som inte sköter sig :rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:glömdet

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Tack för varningen - jag har min hoj i Arvika för tillfället och kör lite svängar efter jobbet. Jag såg sist jag var ute att det var en hel del beläggningsarbeten planerade på mindre vägar, det är väl inte allt för långsökt att det kan vara samma entreprenör med tanke på att Arvika är nästgårds. Blir en extra noga koll nu på vägarna.

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Hoj
Detta är nu rapporterat till både Trafikverket och smc. Kan tillägga att det är väg 752 från Rudsberg till Mölnbacka det gäller!

@Swedie; Har skickat en allmän rapport till smc via deras hemsida. Men skall försöka komma i kontakt med henne under dagen och se vad hon säger. Tack för tipset! Eg borde vi ha en forumdel här för dessa typer av rapporteringar. Alt en sticky-tråd där sådant här kan rapporteras. En ställe där man snabbt kan kika och se om det finns ngr aktiva "varningar" i sitt område!

@doolar; Inget att prata på! Vi får ta hand om varandra! Ja, pratade med trafikverket. Är tydligen en beläggning av tjära och grus. Ingen regelrätt asfaltering. Tanken är att detta skall köras till en hård körbana av de fordon som kör den!

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Hoj
Fick svar från smc här under kvällen. Entreprenören som gjort arbetet med beläget har gjort kardinalfel. Vägen skall sopas omedelbart efter för att ta bort allt löst grus som kan riskera att ligga kvar på vägbanan. Så de skulle kontakta trafikverket med ett officiellt åtgärdskrav!

Så förhoppningsvis är det ordning på favvovägen snart igen!

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Samma skit dom la på från rix45 ner till Sunnanå hamn ca 10mm grovt grus i något tjär liknande bindmassa.

Svängde ut från en korsning utan att det var skyltat o det var utan tvekan min gammla cross åkning som räddade situationen att gasa o låta bakändan vandra så det styrde.

Peab som gjorde jobbet o nu efter 14 dagar börjar vägytan bli ok sopade gjorde peab efter en vecka med dagliga påstötningar men peab anläggning/infra är ett sug grov purjo företag.. jag jobbar själv på peab o vi anlitar i princip aldrig vårat eget syster bolag pga att dom e helt Jävla blåsta och är omöjliga att samarbeta med.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Riktigt många tjära+grus-lagningar även i Småland och Halland! Som tur är så har de flesta slängt ut en skylt åtminstone, men ägnade 2h igår åt att plocka bort sten i motorn och försökte få bort all tjära....

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Samma på vägen ut till Lindholmen från Stora Vika-korsningen, söder om Sthlm. Åkte som tur var bil hem, de gjorde det förra veckan. Var som rullgrus några dagar, om de sedan borstade eller om allt åkte ner i tjäran vet jag inte, men nu är vägen ok igen. Men gillar inte den här typen av beläggningsarbete, är inget kul underlag med en del av tjäran som kommer fram. Inbillar mig att det kommer att bli snorhalt där ett antal år framåt så fort det regnar.

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Hoj
Ja, jag har sett det på flera ställen på sista veckan. Känns som om att beläggningstypen börjar bli standard. Ska de fortätta såhär så blir det inte bra för oss...

Nyheter
Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!