Välbesökt Motormässa

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Under motormässan igår var det över 10000 besökande varav 8533 betalande :tummenupp
( Det var ju gratis för bl.a barn och handikappade ) Jag ställer också ut min hoj för att exponera mina sponsorer så mycket som möjligt. Hojen finns direkt till vänster i hallen vid receptionen. Välkommna :)

Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Mässan!

KennethN skrev:
Under motormässan igår var det över 10000 besökande varav 8500 betalande :tummenupp
( Det är ju gratis för bl.a barn och handikappade ) Jag ställer också ut min hoj för att exponera mina sponsorer så mycket som möjligt. Hojen finns direkt till vänster i hallen vid receptionen. Välkommna :)

Var där igår, mycket att dregla på. Nya sukan var ju inte helt fel den. :D Jo jag kom in gratis, sa att min mamma och pappa var syskon då tittade de lite sorgset på mej och sa, ja gå in gratis du. :ätapiller .Faan nu börjar takdroppet snart :) Hoj på er och skulle det inte va bra med en lista att maila runt till på reabokningar med kort varsel. En vecka borde man ju hinna lasta på. Hoppas bara det löser sig med NRS och lic.träningen. :tummenupp

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu.
Sämsta mässan jag någonsin satt min fot på.. :huvet
hade lika gärna kunnat åka på ivars bil i östersund och tittat på deras bilar :fyllisar . dessutom billigare...
inget extra på någotsätt och vis. trode att det skulle vara lite mer hojar och sånt, jag menar Apriliamontern var ju något av det grymmaste jag sett. 1HOJ... :kocko

aldrig mer en motormessa i sundsvall..

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Håller med att det inte var någon höjdare, dom 70 kronorna kunde jag lagt på nåt betydligt roligare. Ett större utbud krävs för att jag ska gå dit nästa år.

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
putteb skrev:
Sämsta mässan jag någonsin satt min fot på.. :huvet
hade lika gärna kunnat åka på ivars bil i östersund och tittat på deras bilar :fyllisar . dessutom billigare...
inget extra på någotsätt och vis. trode att det skulle vara lite mer hojar och sånt, jag menar Apriliamontern var ju något av det grymmaste jag sett. 1HOJ... :kocko

aldrig mer en motormessa i sundsvall..

Tror jag måste åka till Ivars bil och kolla och se på deras bilar då dom måste vara jävligt grym då dom knäcker Sundsvalls mässan som bestod av sveriges enda Gsxr 1000-05, sveriges enda Renault Clio Sport V6 värde 500 000:-, En av Porsches grymmaste värde 4.5 mille, Mds Hummer värde 1.6 mille + mycket mer....Fast det ser man tydligen dagligen i Östersund......

Jag tror inte du förstår hur mycket jobb utställarna får lägga ner för att få hit bilar och hur mycket pengar det kostar dom.

Bara några ord från en som är lite insatt.

Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Tomasol skrev:
Tror jag måste åka till Ivars bil och kolla och se på deras bilar då dom måste vara jävligt grym då dom knäcker Sundsvalls mässan som bestod av sveriges enda Gsxr 1000-05, sveriges enda Renault Clio Sport V6 värde 500 000:-, En av Porsches grymmaste värde 4.5 mille, Mds Hummer värde 1.6 mille + mycket mer....Fast det ser man tydligen dagligen i Östersund......

Jag tror inte du förstår hur mycket jobb utställarna får lägga ner för att få hit bilar och hur mycket pengar det kostar dom.

Det är rätt! På dem bara, 70kr i inträde är det mycke det? De e vad en dagens kostar å den slukar man på en kvart. Annars anordnas det väl mässor varje helg i Ö-sund, som bräcker detta B-arr. VA VA! :( hur en del resonerar.

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu.
Tomasol skrev:

okej kanske tog i lite väl, men hur som helst var det inte någon vidare mässa. okej då, jag får åka nån extra mil norr om Ö-sund om jag vill se en hummer(folkes bil i strömsund) http://www.folkesbil.se/
tycker nästan att det är lite falsk marknadsföring
titta tex. på aprilia montern Typ 1 båge som var plaserad i ett hörn så man inte enns såg den första gången man gick förbi.
så står det på hemsidan "Här är utställarna som medverkar på mässan: Aprilia"

jaja ska inte klaga så mycket, skulle inte lyckats bättre själv. det är ju skoj att det blir nått även här i dom melersta delarna av sverige och inte bara i södra delen.

Mvh.putte

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Kritik kan man alltid hitta/komma med men jag tycker mässan var bättre än jag förväntat mig. Fast jag har ju varit där i 3 dar och inte missat nåt tror jag :D

Jag kan ju säga att jag skulle gjort lite annorlunda i våran Volvo/Renault monter bla annat ställt dit våran cab men det förslaget gick inte igenom till dom äldre som bestämmer.....

Jag tycker också att det skulle varit mer sporthojar men enligt rykten tyckte vissa att det var för dyrt med en monterplats.

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Som jag skrev i nåt tidigare inlägg i vårt forum så var det här tyvärr ingen MC-mässa och kan inte jämföras med en sådan. Inte heller någon Street-Extreem SEMA LasVegas mässa utan en motormässa gjord här upp i Sundsvall. Kan även berätta att det är ett mycket stort jobb nedlagt på att få hit attraktioner och de många sverigepremiärer som visades, samt att få ihop det hela till en mässa. Nästan alla jag har intervjuat på mässan har varit jättenöjda med den och även med utbudet. Jag skulle också vilja sett mer hojar men tyckte ändå att det var en mycket bra och varierande mässa som tilltalade en bred publik. Om hallen varit , och de fått nyttja alla hallar, så hade de heller inte behövt tacka nej till utställare som de fick göra nu. Vi får hoppas på att nästa mässa 2007 blir ännu större och ännu bättre

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de va den första mässan här...den kommer nog bli bättre o bättre om den får fortsätta..
måste börja nånstans. o så illa va de väl ändå inte :)

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Tyckte att mässan var ganska hyffsad , För egen del var det ohyggligt häftigt att åka helikopter :tummenupp
Men det skulle vara kul, Att se lite mera mc/bil byggen och inte bara fordon som man kan köpa "rakt över disk"...

Flickan.com var grym med sprutan

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Mäzzan

:tummenupp Klart godkänd för att vara första på länge , men som sagt mera tillbehör & mera byggen. samt en öl pub skulle inte skada. ( va vare för något som stog & skräpade nedan för trappan till vänster :hihi :hihi ) Äntligen nummer Kenneth :tummenupp :tummenupp ( se upp i bakspegeln snart kommer vi ) :yoparty

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
988R skrev:
:tummenupp Klart godkänd för att vara första på länge , men som sagt mera tillbehör & mera byggen. samt en öl pub skulle inte skada. ( va vare för något som stog & skräpade nedan för trappan till vänster :hihi :hihi ) Äntligen nummer Kenneth :tummenupp :tummenupp ( se upp i bakspegeln snart kommer vi ) :yoparty
Ha, ha... Jo jag hade lyckats placera hojen bra. Öppet och fint. Riktigt roligt att så många stannade och kollade på den och fotade. Trots att jag jobbade för mässan hela helgen så fick jag chansen att prata med massor av trevliga människor om hojen och om mina sponsorer. Flera av sponsorerna ställde själv ut på mässan så jag hade även möjlighet att hänvisa folk till deras montrar :tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Alviks feta GSX-R 1000 -05 :tummenupp

Bifogat

• DSC03629.JPG
    DSC03629.JPG
    87.2 KB · Visningar: 73
  • DSC03805.JPG
    DSC03805.JPG
    74.3 KB · Visningar: 69
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Lite Trialhojar

Bifogat

• DSC03709.JPG
    DSC03709.JPG
    67.5 KB · Visningar: 51
  • DSC03824.JPG
    DSC03824.JPG
    53.3 KB · Visningar: 59

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Lite blandat

Bifogat

• DSC03795.JPG
    DSC03795.JPG
    85.7 KB · Visningar: 63
  • DSC03677.JPG
    DSC03677.JPG
    57.1 KB · Visningar: 64
  • DSC03803.JPG
    DSC03803.JPG
    58.3 KB · Visningar: 57
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ett par av bilderna på min välbesökta hoj :tummenupp

Bifogat

• DSC03745.JPG
    DSC03745.JPG
    66.6 KB · Visningar: 59
  • DSC03760.jpg
    DSC03760.jpg
    75.9 KB · Visningar: 62
  • DSC03749.jpg
    DSC03749.jpg
    36 KB · Visningar: 49
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Tyvärr blev ingen av bilderna så där jättebra och perfekta för digitalkameran jag lånade hade så dålig blixt, men här har ni i alla fall fått se några av hojarna.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping