N.Blomqvist
Gudomlig sporthojare
Är inne på att byta hjälm.
Den Lazer jag har besitter en konstig förmåga att trycka mot hakan i högre hastigheter (typ runt 150 och uppåt).
Tydligen så har jag samma huvudform som en neandertalare eftersom samtliga öppningsbara hjälmar jag provat förutom Schubert och Lazer helt enkelt inte gått att stänga utan att käften tar i!
Jag vill ha en tyst hjälm, som sitter trångt utan att "glappa upp" i storleken efter några hundra mil som Lazer:n gjort.
Coolmax är ju en fördel, men ej krav.
Helst öppningsbar eftersom jag tycker det är bekvämt när man har glasögon, samt att man slipper ta av sig hjälmen vid tex. tankning, osv.
Just det, snabbspännen är också ett stort pluss.
Finns det någon som har en hjälm ni är nöjd med och som kan rekomendera en till mig?![Pannkyss :pannkyss :pannkyss](/img/smilies/action-smiley-032.gif)
Den Lazer jag har besitter en konstig förmåga att trycka mot hakan i högre hastigheter (typ runt 150 och uppåt).
Tydligen så har jag samma huvudform som en neandertalare eftersom samtliga öppningsbara hjälmar jag provat förutom Schubert och Lazer helt enkelt inte gått att stänga utan att käften tar i!
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
Jag vill ha en tyst hjälm, som sitter trångt utan att "glappa upp" i storleken efter några hundra mil som Lazer:n gjort.
Coolmax är ju en fördel, men ej krav.
Helst öppningsbar eftersom jag tycker det är bekvämt när man har glasögon, samt att man slipper ta av sig hjälmen vid tex. tankning, osv.
Just det, snabbspännen är också ett stort pluss.
Finns det någon som har en hjälm ni är nöjd med och som kan rekomendera en till mig?
![Pannkyss :pannkyss :pannkyss](/img/smilies/action-smiley-032.gif)