Välja hoj i inställningarna?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Är det bara jag som retar mig på att det ibland kan vara svårt att söka på hojar när man söker ut användare? Dom flesta modeller kan skrivas på rätt många sätt, och det går mig veterligen inte att kombinera olika alternativ? :va

Skulle det inte vara smurt att kunna välja märke, modell och ev år från drop down-menyer? Då blir det standard, lättare att söka, och i slutändan lättare för Swedie att sälja riktad reklam om han enkelt kan visa tex att sporthoj har X antal användare, varav Y har Suzuki, varav Z har hojar nyare än 03!

Visst, det är ett jäkla pyssel att göra listan från början, men det går ju garanterat att nalla liknande på nätet :rolleyes: Och man missar säkert nån, men då kan man ju få alternativet att fylla i själv ändå, det borde ju inte bli så många!

Vad tycker ni? Är jag helt ute å cyklar(!)?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Hoztic skrev:
Tja!

Är det bara jag som retar mig på att det ibland kan vara svårt att söka på hojar när man söker ut användare? Dom flesta modeller kan skrivas på rätt många sätt, och det går mig veterligen inte att kombinera olika alternativ? :va

Skulle det inte vara smurt att kunna välja märke, modell och ev år från drop down-menyer? Då blir det standard, lättare att söka, och i slutändan lättare för Swedie att sälja riktad reklam om han enkelt kan visa tex att sporthoj har X antal användare, varav Y har Suzuki, varav Z har hojar nyare än 03!

Visst, det är ett jäkla pyssel att göra listan från början, men det går ju garanterat att nalla liknande på nätet :rolleyes: Och man missar säkert nån, men då kan man ju få alternativet att fylla i själv ändå, det borde ju inte bli så många!

Vad tycker ni? Är jag helt ute å cyklar(!)?

Tycker det låter som en bra ide. Den funktionen finns på bike.se men listan är inte så lång men det är en hjälp på vägen. Där finns bara modeller och inte år.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jävligt ballt, då kan man själv söka på folk med exakt likadan hoj... Efter delar eller erfarenheter osv...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Du har isåfall fortfarande snart 22.000 medlemmar som inte skulle fyllt i detta. Skulle gälla de nyaste endast...

Visserligen skulle jag kunna tvinga alla att skriva in exakt motorcykelinformation.
Sen har vi de som har flera. De som har halva hojar osv.

Det är inte ett "litet" system att bygga.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Swedie skrev:
Du har isåfall fortfarande snart 22.000 medlemmar som inte skulle fyllt i detta. Skulle gälla de nyaste endast...

Visserligen skulle jag kunna tvinga alla att skriva in exakt motorcykelinformation.
Sen har vi de som har flera. De som har halva hojar osv.

Det är inte ett "litet" system att bygga.

Man ska se möjligheterna, inte problemen :7peta :hihi

Skämt å sido, det kommer ju inte att passa alla, vissa har ju ingen hoj alls tex. Men man skulle väl kunna få välja 2 hojar då, eller tre? Smal sak att bygga formuläret för det, och sen bygga en sträng som sparas där hojinfon sparas nu. Vill man ändra hoj så parseas den strängen och förväljer i dropdownlistorna på editeringssidan. Nu kände jag mig rörig plötsligt, hoppas du hängde med? :va :)
Och det skadar väl inte om man "tvingar" folk att fylla i rätt hoj? Bara man har en bra anledning så :)

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Man behöver inte tvinga, bara uppmana... Jag hade lätt gjort det, för några minuter är väl ingenting som folk inte har råd att avvara? :)

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Vet inte om det går, hur mycket jobb det är eller om du vill göra det Johnny,
men man skulle ju kunna (kanske?) göra så att det ploppar upp nästa gång någon
loggar in att dom inte kommer vidare förrän dom väljer i en rullista
märke (hemmabygge, kawasaki osv.)
modell
år (hopplock, 01, 02 osv)

det får ju alla att välja, som är aktiva då.
sen skulle man såklart kunna ändra i profilen senare också.

OBS! en gång till, jag vet inte hur mycket jobb det blir för dig så skäll inte på mig för en idé :gnissla

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO