Välja Oxtar stövel

Nils P

Nils
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
CBR900
Hej,
Jag är i kvalet att köpa mig ett par stövlar till säsongen. Har provat Oxtar tcs evo, och de satt prima fint. Oxtar har ju en billigare modell som heter ss performance, den är ca 1000kr billigare. Nu är min fråga om någon vet om den tusenlappen är motiverad? Är tcs stöveln säkrare? Hjälp! vilken ska jag välja??
/Javve

Boman

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Javve skrev:
2061096 Hej,
Jag är i kvalet att köpa mig ett par stövlar till säsongen. Har provat Oxtar tcs evo, och de satt prima fint. Oxtar har ju en billigare modell som heter ss performance, den är ca 1000kr billigare. Nu är min fråga om någon vet om den tusenlappen är motiverad? Är tcs stöveln säkrare? Hjälp! vilken ska jag välja??
/Javve

Jag kan inte svara på skillnaden och om det är värt 1000:- extra.
Men jag har Oxtar TCS Evo och det är en kanon stövel som jag kan rekomendera. Känns mycket stadig på foten.
Lycka till.

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Javve skrev:
2061096 Hej,
/Javve
Jag har ett par Oxtar tcs sport som jag är väldigt nöjd med, inte jättedyra(2100) men väldigt sköna och skall tydligen vara säkra. Det enda negativa som jag vet med oxtars sportstövlar är deras t.c.s system som har en tendens att knarra efter ett tag. Man får med smörjolja och man kan själv smörja med 5-56 men det tar inte lång tid tills de börjar knarra igen. Jag funderade också på ss performance eftersom att de är billigare, när det gäller säkerheten så tror jag att det enda jag kan tvekade på är att ss performance kändes mjukare än tcs sport. Det kan vara skönt med mjuka stövlar men det borde ju rimligtvis vara sämre vid klotning. Annars tror jag att de extra bling pyntet på tcs sport är ganska onödiga. tcs sport är ju egentligen ss performance stöveln fast med tcs systemet. tcs evo är också väldigt lik.
Slutsats :tungan
Har du lite extra pengar så kan det hända att tcs evo eller sport är lite säkrare men jag tror att det mest handlar om utseende.
Det är vad jag tror iaf! :D
// Mayer

Nils P

Nils
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
CBR900
Blev ett par ss performance

Tackar för tips & omdöme. Det blev ett par ss performance till slut. Anledning till det var dels att det blev aningen billigare, men även att jag var lite osäker poå tysthetsfaktorn (-: , det är ju så att jag har behov av att smyga in på jobbet,då jag alltid är lite sen på morgonen. Att ha ett par stövlar som riskerar att knarra är inte bra då jag måste smyga förbi chefen (-:
/Javve

f.lofgren

medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
Hayabusa -01
Smörj med silicone spray eller dyl. istället.Då håller dom sig tystare längre tid.

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
f.lofgren skrev:
2069032 Smörj med silicone spray eller dyl. istället.Då håller dom sig tystare längre tid.
som sagt så tar det inte lång tid innan de börjar knarra igen även om man använder silikonspray eller 5-56 o.s.v
I alla fall inte på TCS Sport :tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...