Hej!
Har lite plats över i garaget och tänkte därför införskaffa mig en hoj till. Letar för fullt efter en KTM 625 eller en XR650.
I nuläget har jag ca 1000 frågor i huvet, men börjar med några av dem.
Vad är det för serviceintervall på dem bägge. Är det snarlikt?
Vilken av hojarna tuggar flest mil, innan det är dags att dela motorn? Är mil upp mot 2500 något att oroa sig över?
Mitt ändamål är i förstaläget grusköra/stigar/light enduro samt motard.
Körmässigt förmodar jag att jag blir nöjd oavsett vilken hoj jag väljer.
Även om jag gillar att skruva så räcker tiden inte till och serviceintervallerna gör då att extremare hojar trillar ur bilden.
Något speciellt (kända/vanliga fel) man bör titta extra på innan man slår till på någon av dem?
Anledningen till att jag inte kollar efter KTM 640 istället för 625:an är att jag fått för mig att den är betydligt otympligare. Effektmässigt vet jag inte vad som skiljer uppriktigt sagt.
//KaliZ
Har lite plats över i garaget och tänkte därför införskaffa mig en hoj till. Letar för fullt efter en KTM 625 eller en XR650.
I nuläget har jag ca 1000 frågor i huvet, men börjar med några av dem.
Vad är det för serviceintervall på dem bägge. Är det snarlikt?
Vilken av hojarna tuggar flest mil, innan det är dags att dela motorn? Är mil upp mot 2500 något att oroa sig över?
Mitt ändamål är i förstaläget grusköra/stigar/light enduro samt motard.
Körmässigt förmodar jag att jag blir nöjd oavsett vilken hoj jag väljer.
Även om jag gillar att skruva så räcker tiden inte till och serviceintervallerna gör då att extremare hojar trillar ur bilden.
Något speciellt (kända/vanliga fel) man bör titta extra på innan man slår till på någon av dem?
Anledningen till att jag inte kollar efter KTM 640 istället för 625:an är att jag fått för mig att den är betydligt otympligare. Effektmässigt vet jag inte vad som skiljer uppriktigt sagt.
//KaliZ