Välventilerade stövlar?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Hallå

Är på jakt efter ett par välventilerade stövlar. Hatar verkligen att svettas om fötterna så är det någon med tips på ett par riktigt bra? Märke och pris är inte så viktigt bara det är rätt stövel.

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Supertech R.... bästa mc skorna ever!! Väl ventilerade. Sen som alla vet så är ju självklart svart alltid varmare på sommarn..

Raderad medlem 51742

Guest
Kan varmt rekommendera Sidi Vortice. Finns ventilationsreglage som går att öppna och stänga, vilket gör att de funkar utmärkt i både varmare och svalare väder. Finns en variant som heter Vortice Air också som är gjord i perforerat material, vilket bör ge ytterligare svalka, men kanske inte är så bra när det är kallare ute.

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Supertech och Vortice får jag kika närmre på.
Finns lite olika modeller av Supertech, R med div årtal och en som heter Racing. Vilken av dessa är det du menade?

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
SÅ nu har jag hunnit prova både Supertech R och Vortice och min fråga är....

CFr - Du måste ha ett sjuuuuuukt tålamod som orkar snöra på dig dom dära stövlarna! Värsta jag varit med om!

Nä får bli ett par Supertech R tror jag. satt riktigt bra både fram och bak på foten! Snygga och sköna!

Raderad medlem 51742

Guest
CFr - Du måste ha ett sjuuuuuukt tålamod som orkar snöra på dig dom dära stövlarna! Värsta jag varit med om!

Äh, inte värre än att spänna fast ett par avancerade slalompjäxor - går fort när man övat in tekniken ;-)

Provade själv ett antal olika stövlar och lyckades inte hitta några som jag fick att sitta så bra som dessa. Låter det vara osagt om mängden spännen hade något med passformen att göra eller inte... :)

Men tycker man att det blir för krångligt skall man nog välja en annan stövel. Hjälper ju inte att köpa väldigt avancerad skyddsutrustning om man sen drar sig för att använda den.

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
SÅ nu har jag hunnit prova både Supertech R och Vortice och min fråga är....

Nä får bli ett par Supertech R tror jag. satt riktigt bra både fram och bak på foten! Snygga och sköna!

Jo juste.. de är så otroligt enkla att sätta på sig! och snabba!.. Och de skönaste, men ändå med bäst skydd!.. Man kan gå runt utan problem med de en hel dag.. :p Supertech R alla dagar i veckan!

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Äh, inte värre än att spänna fast ett par avancerade slalompjäxor - går fort när man övat in tekniken ;-)

Provade själv ett antal olika stövlar och lyckades inte hitta några som jag fick att sitta så bra som dessa. Låter det vara osagt om mängden spännen hade något med passformen att göra eller inte... :)

Men tycker man att det blir för krångligt skall man nog välja en annan stövel. Hjälper ju inte att köpa väldigt avancerad skyddsutrustning om man sen drar sig för att använda den.

Heh tog mig säkert 5min att få på mig stöveln. Då hade jag vanliga kläder och satt på en bänk hos handlaren.
Tålamodet var hyffsat slut när den skulle av igen. Göra samma sak en varm sommardag ute i solen med hela stället på. hoho risk att någon stackare i närheten får den i skallen. Men den var för avancerad för mig och passade inte riktigt, stor i hälen och klämde sönder mina tår på andra sidan :(

Jo juste.. de är så otroligt enkla att sätta på sig! och snabba!.. Och de skönaste, men ändå med bäst skydd!.. Man kan gå runt utan problem med de en hel dag.. :p Supertech R alla dagar i veckan!

Blev ett par Supertech R av den gula typen!:yoparty
Får se när dom kommer på posten...

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife